הבדלים בין גרסאות בדף "אחוריים דאבא"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "ספירת החכמה " ב־"ספירת החכמה ")
מ (החלפת טקסט – "עולם האצילות " ב־"עולם האצילות ")
שורה 4: שורה 4:
 
הספירות האלוקיות עצמן מיוחדות תמיד במאצילן - בקב"ה. כאשר הספירה האלוקית יודרת למטה להוות את הנבראים ולהאיר להם, אין זה מהותה העצמית, אלא בחינת 'אחוריים' שלה.
 
הספירות האלוקיות עצמן מיוחדות תמיד במאצילן - בקב"ה. כאשר הספירה האלוקית יודרת למטה להוות את הנבראים ולהאיר להם, אין זה מהותה העצמית, אלא בחינת 'אחוריים' שלה.
  
[[ספירת החכמה]] נקראת בלשון החסידות בשם 'אבא', והדרגות החיצוניות של ספירה זו נקראת בשם 'אחוריים דאבא'. בחינה זו נקראת גם בשם 'עשיה דאצילות', הואיל וכל מהותו של עולם האצילות הוא ספירת החכמה, וכאשר עולם האצילות נשפל בבחינת עשיה - הוא נקרא בשם 'אחוריים דאבא'.
+
[[ספירת החכמה]] נקראת בלשון החסידות בשם 'אבא', והדרגות החיצוניות של ספירה זו נקראת בשם 'אחוריים דאבא'. בחינה זו נקראת גם בשם 'עשיה דאצילות', הואיל וכל מהותו של [[עולם האצילות]] הוא ספירת החכמה, וכאשר [[עולם האצילות]] נשפל בבחינת עשיה - הוא נקרא בשם 'אחוריים דאבא'.
  
 
בחסידות מוסבר{{הערה|1=[[תניא]] אגרת הקודש י"ט.}}, שאף שמשה רבינו השיג את בחינת החכמה דאצילות, הרי שהוא השיג רק את הדרגה החיצונית של התורה 'אחוריים דאבא', ולא את פנימיות החכמה{{הערה|1=ב[[לקוטי תורה]] מובא שהשם [[יעקב]] מורה על 'אחוריים דאבא', ואילו השם ישראל, מורה על [[ספירת החכמה]] בעצמה.}}.
 
בחסידות מוסבר{{הערה|1=[[תניא]] אגרת הקודש י"ט.}}, שאף שמשה רבינו השיג את בחינת החכמה דאצילות, הרי שהוא השיג רק את הדרגה החיצונית של התורה 'אחוריים דאבא', ולא את פנימיות החכמה{{הערה|1=ב[[לקוטי תורה]] מובא שהשם [[יעקב]] מורה על 'אחוריים דאבא', ואילו השם ישראל, מורה על [[ספירת החכמה]] בעצמה.}}.

גרסה מ־08:34, 28 בספטמבר 2016

אחוריים דאבא הוא כינוי לדרגת החכמה של עולם האצילות כפי שהיוא יורדת למטה ונשפלת לברוא את העולם התחתון.

אחוריים דחכמה

הספירות האלוקיות עצמן מיוחדות תמיד במאצילן - בקב"ה. כאשר הספירה האלוקית יודרת למטה להוות את הנבראים ולהאיר להם, אין זה מהותה העצמית, אלא בחינת 'אחוריים' שלה.

ספירת החכמה נקראת בלשון החסידות בשם 'אבא', והדרגות החיצוניות של ספירה זו נקראת בשם 'אחוריים דאבא'. בחינה זו נקראת גם בשם 'עשיה דאצילות', הואיל וכל מהותו של עולם האצילות הוא ספירת החכמה, וכאשר עולם האצילות נשפל בבחינת עשיה - הוא נקרא בשם 'אחוריים דאבא'.

בחסידות מוסבר[1], שאף שמשה רבינו השיג את בחינת החכמה דאצילות, הרי שהוא השיג רק את הדרגה החיצונית של התורה 'אחוריים דאבא', ולא את פנימיות החכמה[2].

הערות שוליים

  1. תניא אגרת הקודש י"ט.
  2. בלקוטי תורה מובא שהשם יעקב מורה על 'אחוריים דאבא', ואילו השם ישראל, מורה על ספירת החכמה בעצמה.