מטי ולא מטי: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " אור אין סוף " ב־" אור אין סוף ") |
מ (החלפת טקסט – "הסתלקות " ב־"הסתלקות ") |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
ההבדל בין מטי ולא מטי לבין [[רצוא ושוב]], הוא שבמטי ולא מטי הוא בייחוד גמור, מה שאין כן ברצוא ושוב, הרצוא מחולק מהשוב. | ההבדל בין מטי ולא מטי לבין [[רצוא ושוב]], הוא שבמטי ולא מטי הוא בייחוד גמור, מה שאין כן ברצוא ושוב, הרצוא מחולק מהשוב. | ||
החילוק שבין מטי ולא מטי ובין רצוא ושוב הוא שענין [[רצוא ושוב]] הוא בעבודת ה[[מלאכים]] וה[[נשמות]] שלמטה, ואילו מטי ולא מטי הוא בבחינת השפעת [[אור אין סוף]] בעולמות. וכן, בכללות, ענינו של מטי ולא מטי הוא מלמעלה למטה, ועניין [[רצוא ושוב]] הוא מלמטה למעלה. ומטעם זה הסדר הוא הפוך, שבמטי ולא מטי תחילה הוא בחינת התפשטות ואחר כך הסתלקות, מה שאין כן ברצוא ושוב שתחילה הוא הסתלקות ואחר כך התפשטות. | החילוק שבין מטי ולא מטי ובין רצוא ושוב הוא שענין [[רצוא ושוב]] הוא בעבודת ה[[מלאכים]] וה[[נשמות]] שלמטה, ואילו מטי ולא מטי הוא בבחינת השפעת [[אור אין סוף]] בעולמות. וכן, בכללות, ענינו של מטי ולא מטי הוא מלמעלה למטה, ועניין [[רצוא ושוב]] הוא מלמטה למעלה. ומטעם זה הסדר הוא הפוך, שבמטי ולא מטי תחילה הוא בחינת התפשטות ואחר כך הסתלקות, מה שאין כן ברצוא ושוב שתחילה הוא [[הסתלקות]] ואחר כך התפשטות. | ||
והעניין שתכף שנמשך הארת [[אור אין סוף]] ברוך הוא, בבחינת התפשטות, צריך להיות הסתלקות, שאם לא כן יתבטלו ה[[כלים]] מהיות כלים. | והעניין שתכף שנמשך הארת [[אור אין סוף]] ברוך הוא, בבחינת התפשטות, צריך להיות הסתלקות, שאם לא כן יתבטלו ה[[כלים]] מהיות כלים. | ||
[[קטגוריה:עבודת המלאכים]] | [[קטגוריה:עבודת המלאכים]] |
גרסה מ־02:31, 23 בספטמבר 2016
מלאכים |
---|
סוגי מלאכים |
אופנים · חיות הקודש · שרפים |
מושגים שונים |
מטי ולא מטי · רצוא ושוב · קדוש קדוש קדוש · ברוך כבוד ה' ממקומו · קדוש וברוך |
מטי ולא מטי (תרגום: נוגע ואינו נוגע) הוא המקור לבחינת רצוא ושוב.
ענינו
ההבדל בין מטי ולא מטי לבין רצוא ושוב, הוא שבמטי ולא מטי הוא בייחוד גמור, מה שאין כן ברצוא ושוב, הרצוא מחולק מהשוב.
החילוק שבין מטי ולא מטי ובין רצוא ושוב הוא שענין רצוא ושוב הוא בעבודת המלאכים והנשמות שלמטה, ואילו מטי ולא מטי הוא בבחינת השפעת אור אין סוף בעולמות. וכן, בכללות, ענינו של מטי ולא מטי הוא מלמעלה למטה, ועניין רצוא ושוב הוא מלמטה למעלה. ומטעם זה הסדר הוא הפוך, שבמטי ולא מטי תחילה הוא בחינת התפשטות ואחר כך הסתלקות, מה שאין כן ברצוא ושוב שתחילה הוא הסתלקות ואחר כך התפשטות.
והעניין שתכף שנמשך הארת אור אין סוף ברוך הוא, בבחינת התפשטות, צריך להיות הסתלקות, שאם לא כן יתבטלו הכלים מהיות כלים.