תבנית:הידעת?: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:סימן שאלה11.png|left|35px|קישור=חב"דפדיה:הידעת?/ארכיון 1|לארכיון קטעי "הידעת?"]]
[[קובץ:סימן שאלה11.png|left|35px|קישור=חב"דפדיה:הידעת?/ארכיון 1|לארכיון קטעי "הידעת?"]]


{{הידעת?/167}} <div style="text-align:left;">'''[[חב"דפדיה:הידעת?/ארכיון 2|לארכיון קטעי "הידעת?"]]'''</div>
{{הידעת?/115}} <div style="text-align:left;">'''[[חב"דפדיה:הידעת?/ארכיון 2|לארכיון קטעי "הידעת?"]]'''</div>


<noinclude>[[קטגוריה:תבניות עמוד ראשי]]</noinclude>
<noinclude>[[קטגוריה:תבניות עמוד ראשי]]</noinclude>

גרסה מ־17:42, 14 ביולי 2016

לארכיון קטעי "הידעת?"
לארכיון קטעי "הידעת?"

ר' יעקב לייב מראססנע היה בוכה רבות באמירת סליחות. כששאלוהו: ר' יעקב לייב, מדוע אתם בוכים? ענה: חלילה, אינני בוכה, אני רק מנגב את הבוץ המתאסף במשך כל השנה. המלמד של אדמו"ר הריי"צ, החסיד רבי ניסן, סיפר על תשובתו זו של ר' יעקב ליב לאדמו"ר הרש"ב, שהגיב על כך: במאמרי הגמרא והמדרש המשבחים את היהודים הפשוטים, ישנן שתי התבטאויות. בגמרא כתוב: אפילו ריקנין שבך מלאים מצות כרימון. במדרש כתוב: הריקין שבכם רצוף תשובות כרימון. מצוות ותשובות הן יראת שמים והשכלה, יהודי ירא שמים פשוט הוא גם בעל השכלה, אלא שזה מתבטא בצורה עצמית פשוטה. בהסברו של אותו רבי יעקב לייב, מונח הסברו העמוק של אדמו"ר האמצעי על הפסוק "אם תכבסי בנתר", שישנן דמעות המיועדות לכיבוס הנשמה, ולא ההתרגשות בהם היא העיקר.

לארכיון קטעי "הידעת?"