שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח/פיל בחנות חרסינה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏תודה רבה: פסקה חדשה)
(←‏הערה קטנה: פסקה חדשה)
שורה 20: שורה 20:


במקרה הצורך צריך לשלוח כמה אנשים לקרוא דף זה. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ב בשבט ה'תשע"ו, למניינם 17:27, 1 בפברואר 2016 (UTC)
במקרה הצורך צריך לשלוח כמה אנשים לקרוא דף זה. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ב בשבט ה'תשע"ו, למניינם 17:27, 1 בפברואר 2016 (UTC)
== הערה קטנה ==
בנושא חלוקת ערכים רבים הקשורים לקבלה, אני חושב שזה לא מופרך לחלק את הערכים המבארים מושגים הקשורים לספירת חכמה בערכים רבים, מכיון שאודות ספירת החכמה אפשר לכתוב ספרים רבים, ולכן די בערך אחד שכולל את יסודות ספירת החכמה ומקומה בסדר ההשתלשלות, ואילו מושגים מסויימים ולא יסודיים, כמו [[אבא יסד ברתא]] בהחלט זכאים לערך נפרד ועדיף שכך.
בנוגע לערכים על תנאים שאינם קשורים לחב"ד, לכתחילה אכן עדיף לכתוב ערכים על תנאים שידוע הביאורים עליהם בתורת חב"ד, אך בדיעבד זה לא נורא כי נדיר למצוא אמורא בפרט מפורסם כמו [[רבי יוחנן הסנדלר]] שאין ביאור בתורת חב"ד עליו או על תורתו. אגב יש כמה משתמשים שסברו באחד מהדיונים שעברו שיש מקום לאפשר לערכים על כל התנאים, לרוב חשיבותם אשר הם משמשים אבן יסוד בתוה"ק, והם משלימים זה את זה יחד עם הערכים האחרים שכן מכילים את תורת החסידות. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ד בשבט ה'תשע"ו, למניינם 00:34, 3 בפברואר 2016 (UTC)

גרסה מ־03:34, 3 בפברואר 2016

--הנחה - שיחה 21:52, 31 בינואר 2016 (UTC)

חבל על הזמן...

ה'פילים' כהגדרתך, לא טורחים לקרוא דפי משתמש צדדיים וזניחים, והעלאת קיטור במקרה הזה לא תעזור. אני משער שלקח לך יותר משעתיים לעבוד על הדף הארוך הזה, וחבל על הזמן שהיה יכול להביא תועלת גדולה יותר. הבעיות והחסרונות ידועים לכל משתמש, ואף כי לא עליך המלאכה לגמור, לא אתה בן חורין ליבטל ממנה. בהצלחה בהמשך הדרך בתרומותיך האיכותיות לחב"דפדיה! להתראות - שיחה 12:40, 1 בפברואר 2016 (UTC)

  1. "חבל על הזמן" הוא טיעון צודק - אבל לא כ"כ חכם. אפשר לטעון כך לגבי כל מי שפותח דיון ארוך בדף שיחה - שיכול בזמן הזה לטפל בערכים אחרים ולהביא יותר תועלת, וכן גם לגבי כל מי שעורך ערך "צדדי וזניח" - שיכול בזמן הזה לערוך את הערך הרבי שזוכה למאות צפיות ביום, וכן הלאה... אבל באופן כללי בוודאי גם דעתי שצריך להתעסק בעיקר בתרומות איכותיות (האם רשימת התרומות שלי עונה לכך?...), ומידי פעם לשלב תרומות איכותיות פחות ...
  2. בנוסף לכך, אפשר להניח שכן תצא מהדף תועלת (אם כי למען ההגינות, לא זה מה שחשבתי כשכתבתי אותו). קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 16:16, 1 בפברואר 2016 (UTC)

תגובות

הביקורת על הערך חיים גראביצער

עיין באריכות בשיחה:חיים גראביצר (ספר). להתראות - שיחה 12:42, 1 בפברואר 2016 (UTC)

לאחר העיון לא כ"כ השתכנעתי. אבל אני לא הנושא - השאלה היא האם הוועדה הרוחנית היתה משתכנעת? ובכל מקרה, אני מאמין שתסכים בנוגע לקישורים החיצוניים (אם אכן פתחת אותם). קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 16:18, 1 בפברואר 2016 (UTC)

דפי הפניה

לישיבת חח"ל יש שם מוזר ולא מוכר, ולכן היא זכתה לדפי הפניה רבים יותר מאשר ישיבות בעלי שם סטנדרטי יותר. להתראות - שיחה 12:43, 1 בפברואר 2016 (UTC)

אפשר כמובן על זו הדרך למצוא תירוץ מקומי לכל טענה (ובמיוחד שהטענה על דפי ההפניה היא לא באמת כזו חשובה, כתבתי את זה סתם כי מעניין להשוות...). אבל זה לא פותר את השאלה העקרונית: האם חב"דפדיה אמורה להתנהל תחת מדיניות מסויימת או סתם להתעופף ברוח? ואם כן, מי אמור להוביל את המדיניות הזו? כדאי לחשוב קצת על השאלה הזו, גם אם התשובה לא כ"כ ברורה... קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 16:21, 1 בפברואר 2016 (UTC)

תודה רבה

במקרה הצורך צריך לשלוח כמה אנשים לקרוא דף זה. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ב בשבט ה'תשע"ו, למניינם 17:27, 1 בפברואר 2016 (UTC)

הערה קטנה

בנושא חלוקת ערכים רבים הקשורים לקבלה, אני חושב שזה לא מופרך לחלק את הערכים המבארים מושגים הקשורים לספירת חכמה בערכים רבים, מכיון שאודות ספירת החכמה אפשר לכתוב ספרים רבים, ולכן די בערך אחד שכולל את יסודות ספירת החכמה ומקומה בסדר ההשתלשלות, ואילו מושגים מסויימים ולא יסודיים, כמו אבא יסד ברתא בהחלט זכאים לערך נפרד ועדיף שכך.

בנוגע לערכים על תנאים שאינם קשורים לחב"ד, לכתחילה אכן עדיף לכתוב ערכים על תנאים שידוע הביאורים עליהם בתורת חב"ד, אך בדיעבד זה לא נורא כי נדיר למצוא אמורא בפרט מפורסם כמו רבי יוחנן הסנדלר שאין ביאור בתורת חב"ד עליו או על תורתו. אגב יש כמה משתמשים שסברו באחד מהדיונים שעברו שיש מקום לאפשר לערכים על כל התנאים, לרוב חשיבותם אשר הם משמשים אבן יסוד בתוה"ק, והם משלימים זה את זה יחד עם הערכים האחרים שכן מכילים את תורת החסידות. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ד בשבט ה'תשע"ו, למניינם 00:34, 3 בפברואר 2016 (UTC)