שיחת משתמש:הנחה/טיוטה - תחיית המתים: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
כתית למאור (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה תגית: עריכה ממכשיר נייד |
|||
שורה 2: | שורה 2: | ||
אני מקווה שאינך מתכוון להעלות את כל הדרשות לערך...• [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 19:40, 30 בדצמבר 2015 (UTC) | אני מקווה שאינך מתכוון להעלות את כל הדרשות לערך...• [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 19:40, 30 בדצמבר 2015 (UTC) | ||
:כבר מזמן לא היה אכפת לי מכך.. אולם אולי בהזדמנות תועיל מטובך להסביר איזה פרקים ב'דרשה' כדאי להוריד ולצמצם כדי שהערך יראה שדוף דל וחסר משמעות כדי שיהיה 'מתאים' לחב"דפדיה.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 19:46, 30 בדצמבר 2015 (UTC) | :כבר מזמן לא היה אכפת לי מכך.. אולם אולי בהזדמנות תועיל מטובך להסביר איזה פרקים ב'דרשה' כדאי להוריד ולצמצם כדי שהערך יראה שדוף דל וחסר משמעות כדי שיהיה 'מתאים' לחב"דפדיה.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 19:46, 30 בדצמבר 2015 (UTC) | ||
:: אין לי זמן כרגע לעבור על כל הענינים, אבל יש לחלק בין [[תחיית המתים]] לבין [[עולם התחייה]]. ויש בזה כמה חילוקים - בין עצם התחיה, אופנה והדרגא שבה יהיה האדם אז (כמו אדם הראשון וכו'), לבין מצב העולם בזמן שלאחרי התחיה. וק"ל. • [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 19:57, 30 בדצמבר 2015 (UTC) | |||
==יש לעיין== | ==יש לעיין== |
גרסה מ־21:57, 30 בדצמבר 2015
לא אנציקלופדי
אני מקווה שאינך מתכוון להעלות את כל הדרשות לערך...• מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 19:40, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
- כבר מזמן לא היה אכפת לי מכך.. אולם אולי בהזדמנות תועיל מטובך להסביר איזה פרקים ב'דרשה' כדאי להוריד ולצמצם כדי שהערך יראה שדוף דל וחסר משמעות כדי שיהיה 'מתאים' לחב"דפדיה.--הנחה - שיחה 19:46, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
- אין לי זמן כרגע לעבור על כל הענינים, אבל יש לחלק בין תחיית המתים לבין עולם התחייה. ויש בזה כמה חילוקים - בין עצם התחיה, אופנה והדרגא שבה יהיה האדם אז (כמו אדם הראשון וכו'), לבין מצב העולם בזמן שלאחרי התחיה. וק"ל. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 19:57, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
יש לעיין
- תרס"ו ע' קה, צח,(תענוג עצמי והנעלם)
- אג"ק מוהרש"ב ח"א עמוד קט
- גדול יהיה כ"ב (אות יא).
- בעניין תחיית המתים ועוה"ב שהוא תכלית הכוונה ראה הקדמת הספורנו לתורה באריכות (אולם בתחילת פרק חמישי משמע שתחיית המתים הוא עניינו בגוף רוחני וזך ואינו ברור ויל"ע.)
יש לתווך
עוד פרט בגילוי הוא שיתגלה עצם המצווה כלומר עצם הרצון שבמצוות מה שעכשיו לא נתגלה כלל ועל זה אמרו שכר מצווה מצווה לפי שלעתיד יתגלה הרצון שבמצווה כמו שהוא בלתי מורכב כלל והוא פנימיות הרצון.[1][דרושה הבהרה]
הערות שוליים
- ↑ המשך תרס"ו עמוד לה.