משתמש:קרייזי אבאוט משיח/נשמה בגוף בעולם הבא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
לעיין:
==לעיין:==


*[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/34/65c לקוטי תורה ביאור לד"ה שובה ישראל]
*[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/34/65c לקוטי תורה ביאור לד"ה שובה ישראל]

גרסה מ־08:36, 30 בדצמבר 2015

לעיין:

הצעה לסדר

לכאורה יש לסדר זאת כך:

עולם הבא - עולם זה לפי הרמב"ם (וכמה פעמים בחסידות מביאים כפירוש זה) הוא בעצם גן עדן המצוי גם עכשיו, ואינו תחיית המתים (שתהיה - לשיטתו - בתקופה השניה דימות המשיח[1]). וא"כ אחרי ימות המשיח ותחיית המתים אז יתבטלו הגופים (לא ברור לי באיזה שלב...) ובני ישראל יתקיימו בקיום נצחי כנשמות בלא גופים, שלכן אין בו אכו"ש וכו'...

ולפי הרמב"ן עולם הבא הוא הוא עולם התחיה, שהתכלית היא לנשמות בגופים, אע"פ שלא יהיה אכו"ש אלא יזונו מרוחניות. ולכן מתחיית המתים יתקיימו הנשמות בגופים באופן נצחי.

הכרעת החסידות כדעת הרמב"ן.

למה: מכיון שאז יהיה גילוי הסובב הבלתי בעל גבול (כשכר על המצוות)[דרושה הבהרה], שלפיו אין חילוק בין נשמה לגוף - ואדרבה, בחירת העצמות בגוף. להרחיב אודות ענין זה.

תחיית המתים - הוא העולם הבא המגיע אחר ימות המשיח (או לרמב"ם בתקופה שניה של ימוה"מ), ובו יחיו בנ"י בחיים נצחיים; ושני הענינים בו - גילוי שכר המצוות (כולל גם השכר על העבודה שבימות המשיח), שענין זה יהיה גם בימוה"מ אך בעיקר בתחה"מ, וגילוי מעלת בנ"י העצמית שלמעלה משכר המצוות שהיא אצל כל ישראל בשווה.

נשמה ניזונת מן הגוף - בעולם התחיה[דרושה הבהרה] כאשר יתגלה מעלת הגוף שדוקא בו היא בחירת העצמות - תקבל הנשמה חיות מהגוף, היינו שתתגלה בה מעלת בחירת העצמות שיש בגוף. שענין זה הוא למעלה משרשה מצ"ע[2].


הערות שוליים

  1. קונט' הלכות של תורה שבע"פ, ולכאורה כ"ה בלקו"ש חכ"ז
  2. נתבאר בהרחבה בד"מ תולדות הא'.