שיחת משתמש:כתית למאור/ארכיון חורף תשע"ז: הבדלים בין גרסאות בדף
כתית למאור (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה תגית: עריכה ממכשיר נייד |
(←בנוגע לעולם הבא: פסקה חדשה) |
||
שורה 18: | שורה 18: | ||
: יישר כח על עזרתך, שעזרה לי להשלים את המלאכה. אשמח אם (א) תעבור על הכל (ב) תסביר לי איך מעבירים למרחב הציבורי. [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 12:02, 23 בדצמבר 2015 (UTC) | : יישר כח על עזרתך, שעזרה לי להשלים את המלאכה. אשמח אם (א) תעבור על הכל (ב) תסביר לי איך מעבירים למרחב הציבורי. [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 12:02, 23 בדצמבר 2015 (UTC) | ||
:: ברגע שתסיים את העריכה, אוכל לעשות זאת ברגע... • [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 23:36, 23 בדצמבר 2015 (UTC) | :: ברגע שתסיים את העריכה, אוכל לעשות זאת ברגע... • [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 23:36, 23 בדצמבר 2015 (UTC) | ||
== בנוגע לעולם הבא == | |||
אשמח לשמוע דעתך: | |||
א. לדעת הרמב"ם תחיית המתים תתקיים בתקופה שניה דימות המשיח (שינוי מנהגו של עולם) - כן כתוב בקונטרס הלכות של תורה שבע"פ. האם זה רק לדעתו, או שזה אמור להיות גם לדעת הרמב"ן? [וא"כ לדעת הרמב"ם (א) תקופה ראשונה בימוה"מ, (ב) תקופה שניה - תחה"מ, (ג) עולם הבא לנשמות בלא גופים; ולדעת הרמב"ן (א) ימוה"מ (ב) עולם הבא לנשמות בגופים - תחה"מ. ואז לדעת הרמב"ן - '''אין''' שתי תקופות]. או שגם לדעת הרמב"ן יש שתי תקופות בימוה"מ? וא"כ - מהו ענינם? | |||
ב. מתי יהיה נשמה ניזונת מן הגוף? לכאורה, רק בתחה"מ. כי הרי לפני תחה"מ, גם בימות המשיח, עדיין לא תתגלה בשלימות מעלת הגוף ובחירת העצמות, שלכן עוד לא יחיו המתים. אבל בדבר מלכות תולדות הא' סוס"ה משמע שמעלת הנשמה על הגוף הוא כל זמן הבירורים, ובסיום הבירורים - תתגלה מעלת הגוף. והרי סיום הבירורים הוא כבר בימוה"מ, ועל כן כבר אז אמור להיות נשמה ניזונת מן הגוף. | |||
סליחה שאני מטריד אותך בפלפולי דאורייתא, אבל כל הניטל התאפקתי בכח מלימוד אז עכשיו זה מתפרץ {{חיוך}}, וגם סמכתי יתדותי על בקיאותך הרבה בנושא. [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 08:39, 25 בדצמבר 2015 (UTC) |
גרסה מ־10:39, 25 בדצמבר 2015
תיבת ארכיון
|
שיחת משתמש:66.229.166.223 נרשמתי בהשגחה פרטית בדיוק היום.. קוראים לי מענדי15 עכ"פ אני לא כל כך יודע איך להחזיר לך תשובה..
חזרתי
אשתדל להמשיך לפעול... • כבושה בגולה הושענא • ועידת ליובאוויטש 03:05, 11 בפברואר 2014 (UTC)
- ברוכים השבים! איזה כיף לשמוע שחזרת באופן רישמי! אני בטוח שזה יהיה לתועלת כלל משתמשים ועורכים חב"דפדיה! 173.3.199.145 04:03, 11 בפברואר 2014 (UTC)
- כי ימיננו פשוטה לקבל שבים --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א באדר א' ה'תשע"ד, למניינם 16:48, 11 בפברואר 2014 (UTC)
זלמן משה
אודה להתייחסותך שיחה:זלמן משה היצחקי#סיבת השיתוק --שיע • שיחה י' באדר ב' ה'תשע"ד 18:57, 12 במרץ 2014 (UTC)
מקור
אזכירך למצוא את המקור לדברי החת"ס, בקרוב ממש! עוד לפני שנפגוש את החת"ס בעצמו בחגיגת היו"ט דעשרה בטבת בבית המקדש השלישי... קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 12:54, 22 בדצמבר 2015 (UTC)
- יישר כח על עזרתך, שעזרה לי להשלים את המלאכה. אשמח אם (א) תעבור על הכל (ב) תסביר לי איך מעבירים למרחב הציבורי. קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 12:02, 23 בדצמבר 2015 (UTC)
- ברגע שתסיים את העריכה, אוכל לעשות זאת ברגע... • כבושה בגולה הושענא • ועידת ליובאוויטש 23:36, 23 בדצמבר 2015 (UTC)
בנוגע לעולם הבא
אשמח לשמוע דעתך:
א. לדעת הרמב"ם תחיית המתים תתקיים בתקופה שניה דימות המשיח (שינוי מנהגו של עולם) - כן כתוב בקונטרס הלכות של תורה שבע"פ. האם זה רק לדעתו, או שזה אמור להיות גם לדעת הרמב"ן? [וא"כ לדעת הרמב"ם (א) תקופה ראשונה בימוה"מ, (ב) תקופה שניה - תחה"מ, (ג) עולם הבא לנשמות בלא גופים; ולדעת הרמב"ן (א) ימוה"מ (ב) עולם הבא לנשמות בגופים - תחה"מ. ואז לדעת הרמב"ן - אין שתי תקופות]. או שגם לדעת הרמב"ן יש שתי תקופות בימוה"מ? וא"כ - מהו ענינם?
ב. מתי יהיה נשמה ניזונת מן הגוף? לכאורה, רק בתחה"מ. כי הרי לפני תחה"מ, גם בימות המשיח, עדיין לא תתגלה בשלימות מעלת הגוף ובחירת העצמות, שלכן עוד לא יחיו המתים. אבל בדבר מלכות תולדות הא' סוס"ה משמע שמעלת הנשמה על הגוף הוא כל זמן הבירורים, ובסיום הבירורים - תתגלה מעלת הגוף. והרי סיום הבירורים הוא כבר בימוה"מ, ועל כן כבר אז אמור להיות נשמה ניזונת מן הגוף.
סליחה שאני מטריד אותך בפלפולי דאורייתא, אבל כל הניטל התאפקתי בכח מלימוד אז עכשיו זה מתפרץ , וגם סמכתי יתדותי על בקיאותך הרבה בנושא. קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 08:39, 25 בדצמבר 2015 (UTC)