שיחה:אברהם קצלנבוגן: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן " ===אברהם קצלנבוגן=== ר מאיר גורקוב כותב עליו [עם קצת שינויים] אחד חמיוחד מזקנ...")
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
                
                
    ===אברהם קצלנבוגן===
===אברהם קצלנבוגן===
  ר [[מאיר גורקוב]] כותב עליו [עם קצת שינויים]
אחד חמיוחד מזקני העדה  
אחד חמיוחד מזקני העדה  
מ[[הסידי הב״ד]], [[זקן]] ויושב
מ[[הסידי הב״ד]], [[זקן]] ויושב
ב[[ישיבה]] כל היום על [[התורה]] וה[[עבודה]],
ב[[ישיבה]] כל היום על [[התורה]] וה[[עבודה]],
אשר וודאי הוא וראוי שיחקק
אשר וודאי הוא וראוי שיחקק
שמו בספר לזכרון טוב,
שמו בספר לזכרון טוב,
ר׳ [[אברהם קאצינעלינבויגן]]  
ר׳ [[אברהם קאצינעלינבויגן]] נ״ע בג״מ. שמו
נ״ע בג״מ. שמו
המובהק אשר הי׳ שגור בפי כל הי׳  
המובהק אשר הי׳ שגור בפי כל הי׳  
נקרא בשם ר׳ [[אברהם הזקן]], כי
נקרא בשם ר׳ [[אברהם הזקן]], כי
בינוי משפחתו לא נודע לבל,  
בינוי משפחתו לא נודע לבל,  
הוא בא ל[[חרקוב]]  בפרק האחרון, בערך
הוא בא ל[[חרקוב]]  בפרק האחרון, בערך
שנת [[תרצ״ו]] לפ״ק.
שנת [[תרצ״ו]] לפ״ק.
בתהילת בואו לעירנו הי׳ כחידה םתומח,  
בתהילת בואו לעירנו הי׳ כחידה םתומח,  
ולא יבלו להתחקות
ולא יבלו להתחקות
על שורש הדבר, סיבת ביאתו,  
על שורש הדבר, סיבת ביאתו,  
ומה מעשהו ומהיכן ירק זה חי.
ומה מעשהו ומהיכן ירק זה חי.
הוא קבע את דירתו בביהכנ׳׳ם,  
הוא קבע את דירתו [[בביהכנ׳׳ת]],  
בל היום הי׳ עסוק בעבודת ה׳,
בל היום הי׳ עסוק ב[[עבודת ה]]׳,
תי׳ מאריך בתפילתו הרבה,  
מאריך בתפילתו הרבה,  
ושאר היום עסק בתורה. פיו הי׳ בלום
ושאר היום עסק בתורה. פיו הי׳ בלום
ד ברי ה ימים קז
וסתום, ולא דיבר עם שום [[אדם ]]
וסתום, ולא דיבר עם שום ארם
רק עם [[יחירי סגולה]], וגם זה בלחש
רק עם [[יחירי סגולה]], וגם זה בלחש
ובסוד. לפרקים קרובים ישב בצומות,
ובסוד. לפרקים קרובים ישב בצומות,
ולא אבל רק פעם א׳ בלילה,
ולא אבל רק פעם א׳ בלילה,
וגם זה מאכלים יבשים.  
וגם זה מאכלים יבשים.  
מלונו הי׳ [[בביהבנ׳׳ם]], על תםפסלים הקשים,
מלונו הי׳ [[בביהכנ׳׳ת]], על תםפסלים הקשים,
ולא רפד תחתיו אלא בגדו תחם  
ולא רפד תחתיו אלא בגדו תחם  
וכר קטן תחת מראשותיו,  
וכר קטן תחת מראשותיו,  
ולא ירע
ולא ירע
איש בשכבו ובקומו.
איש בשכבו ובקומו.
אכן ברבות תימים נתוודעו
אכן ברבות תימים נתוודעו
סיבת בואו לעירנו, אשר באמת הי׳
סיבת בואו לעירנו, אשר באמת הי׳
דבר סודי, ולא גלה הדבר
דבר סודי, ולא גלה הדבר
אלא לצנועין. כל ימיו בשבתו על מקומו
אלא לצנועין. כל ימיו בשבתו על מקומו
הי׳ [[עסקן]] גדול לטובת
הי׳ [[עסקן]] גדול לטובת
[[התזקת התורה]], ובעיקר  
[[התזקת התורה]], ובעיקר  
ל[[ישיבת תו״ת]] מסור
ל[[ישיבת תו״ת]] מסור
ונתון בכל לבו ונפשו.  
ונתון בכל לבו ונפשו.  


ובאשר נתוודע להשלטון מטיב מעשהו,
ובאשר נתוודע להשלטון מטיב מעשהו,
התחילו לרדוף אחריו, והי׳  
התחילו לרדוף אחריו, והי׳  
מוכרח להחבא ולהםתר במסתרים. אבן
מוכרח להחבא ולהםתר במסתרים. אבן
באשר התגברו הרדיפות ו
באשר התגברו הרדיפות ו
חפשו אחריו בחפש מהופש, נמלט וברח
חפשו אחריו בחפש מהופש, נמלט וברח
ממקומו ובא למתננו. . גם
ממקומו ובא למתננו. . גם
בשבתו במקומינו הרבה לעשות פעולות
בשבתו במקומינו הרבה לעשות פעולות
רבות בתצנע לטובת ההזקת
רבות בהצנע לטובת ההזקת
ה[[תורה]].
ה[[תורה]].
בעת ההעתקה בשעת החרום  
בעת ההעתקה בשעת החרום  
נלווה להבורת ה[[תמימים]] [עם ר [[ישראל
נלווה להבורת ה[[תמימים]] [עם ר [[ישראל
יהודה לווין]] ור [[מיכאל טייטלבום]]  
יהודה לווין]] ור [[מיכאל טייטלבום]]  
ומשפחתותיהם ויחד
ומשפחתותיהם ויחד
עמהם בא לעיר [[סמרקנד]]  
עמהם בא לעיר [[סמרקנד]]  
ולא ארבו הימים מיום בואו אל המקום
ולא ארבו הימים מיום בואו אל המקום
החדש שבק חיים לכל חי ונפטר,  
החדש שבק חיים לכל חי ונפטר,  
ושם מנוחתו כבוד.
ושם מנוחתו כבוד.
בעיר הזאת היו הרבח חסידים מחסידי חב״ד  
בעיר הזאת היו הרבח חסידים מ[[חסידי חב״ד]]
יראים ושלימים
יראים ושלימים
בעלי דעה והשכל בתורת החסידות,  
בעלי דעה והשכל בתורת ה[[חסידות]],  
מופלגי תורה ועובדי אלקים
מופלגי [[תורה ]]ו[[עובדי אלקים]]
נאמנים, אכן רובם ככולם נאספו  
נאמנים, אכן רובם ככולם נאספו  
והלכו לעולמם עוד בטרם הגיעו
והלכו לעולמם עוד בטרם הגיעו
הימים הרעים, נתקיים בהם מה שכתוב  
הימים הרעים, נתקיים בהם מה שכתוב  
״כי מפני הרעה נאסף
״כי מפני ה[[רעה]] נאסף
הצדיק״ וטיבותא הוא לגבייהו שלא יראו ברעה העתידה לבוא ר׳׳ל
הצדיק״ וטיבותא הוא לגבייהו שלא יראו ב[[רעה]] העתידה לבוא ר׳׳ל
(מאחז׳יל בב׳׳ק ס׳).
(מאחז׳יל בב׳׳ק ס׳).

גרסה מ־01:44, 18 ביוני 2015

אברהם קצלנבוגן

אחד חמיוחד מזקני העדה מהסידי הב״ד, זקן ויושב בישיבה כל היום על התורה והעבודה, אשר וודאי הוא וראוי שיחקק שמו בספר לזכרון טוב, ר׳ אברהם קאצינעלינבויגן נ״ע בג״מ. שמו המובהק אשר הי׳ שגור בפי כל הי׳ נקרא בשם ר׳ אברהם הזקן, כי בינוי משפחתו לא נודע לבל, הוא בא לחרקוב בפרק האחרון, בערך שנת תרצ״ו לפ״ק. בתהילת בואו לעירנו הי׳ כחידה םתומח, ולא יבלו להתחקות על שורש הדבר, סיבת ביאתו, ומה מעשהו ומהיכן ירק זה חי. הוא קבע את דירתו בביהכנ׳׳ת, בל היום הי׳ עסוק בעבודת ה׳, מאריך בתפילתו הרבה, ושאר היום עסק בתורה. פיו הי׳ בלום וסתום, ולא דיבר עם שום אדם רק עם יחירי סגולה, וגם זה בלחש ובסוד. לפרקים קרובים ישב בצומות, ולא אבל רק פעם א׳ בלילה, וגם זה מאכלים יבשים. מלונו הי׳ בביהכנ׳׳ת, על תםפסלים הקשים, ולא רפד תחתיו אלא בגדו תחם וכר קטן תחת מראשותיו, ולא ירע איש בשכבו ובקומו. אכן ברבות תימים נתוודעו סיבת בואו לעירנו, אשר באמת הי׳ דבר סודי, ולא גלה הדבר אלא לצנועין. כל ימיו בשבתו על מקומו הי׳ עסקן גדול לטובת התזקת התורה, ובעיקר לישיבת תו״ת מסור ונתון בכל לבו ונפשו.

ובאשר נתוודע להשלטון מטיב מעשהו, התחילו לרדוף אחריו, והי׳ מוכרח להחבא ולהםתר במסתרים. אבן באשר התגברו הרדיפות ו חפשו אחריו בחפש מהופש, נמלט וברח ממקומו ובא למתננו. . גם בשבתו במקומינו הרבה לעשות פעולות רבות בהצנע לטובת ההזקת התורה. בעת ההעתקה בשעת החרום נלווה להבורת התמימים [עם ר [[ישראל יהודה לווין]] ור מיכאל טייטלבום ומשפחתותיהם ויחד עמהם בא לעיר סמרקנד ולא ארבו הימים מיום בואו אל המקום החדש שבק חיים לכל חי ונפטר, ושם מנוחתו כבוד. בעיר הזאת היו הרבח חסידים מחסידי חב״ד יראים ושלימים בעלי דעה והשכל בתורת החסידות, מופלגי תורה ועובדי אלקים נאמנים, אכן רובם ככולם נאספו והלכו לעולמם עוד בטרם הגיעו הימים הרעים, נתקיים בהם מה שכתוב ״כי מפני הרעה נאסף הצדיק״ וטיבותא הוא לגבייהו שלא יראו ברעה העתידה לבוא ר׳׳ל (מאחז׳יל בב׳׳ק ס׳).