שיחה:מלך המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 69: שורה 69:
==נסיון תבנית מוגדרת לערך==
==נסיון תבנית מוגדרת לערך==
===אישיותו===
===אישיותו===
*מלך מבית דוד,  
*מלך מבית דוד, (יש להרחיב בערך על מקורו בתנ"ך, שייכותו לדוד "המלך")
*הוגה בתורה,
*הוגה בתורה,
*חכמתו
*חכמתו
*נבואתו (ראה אגרת תימן ולקו"ש)
*נבואתו (ראה אגרת תימן ולקו"ש)
===פעולתיו===
===פעולתיו===
*מלך על ישראל
*מלך על ישראל

גרסה מ־18:57, 7 בינואר 2015

התחלתי בעריכת הערך מתוך ספרי ליקוט שונים, וכולם מתבקשים לסייע, הן מספרים כאלו ואחרים ובעיקר מתוך המופיע בקטגוריה:מלך המשיח, דפי' ותתי'. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים

יש להעביר למלך המשיח כפשוט. שהרי משיח סתם יכול להיות גם הכהן המשיח או משוח מלחמה ודווקא התוארים האחרונים הם הנפוצים בתלמוד בבלי ובמסכת הוריות. --מחכים לביאת משיח, היום ה' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 05:41, 17 ביוני 2010 (UTC)
הכינוי המקובל הוא "משיח", וכך ימצאוהו אותו כולם. אפשר לעשות "תבנית:פירוש נוסף" עם ציון למשיח מלחמה וכהן משיח, במידה שיהי' ערך. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים

בחזקת משיח (או) משיח ודאי?

האם הרבי שליט"א בחזקת משיח או משיח וודאי? שאלה מורכבת ורגישה. איך להתייחס לזה כאן? ראה גם פה . וכתוב השורות - דעתו מסכימה עם ביטקין. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

מי אנחנו שנחליט בכלל? על פי ההלכה הטהורה משיח וודאי זה רק אחרי בניין בית המקדש וקיבוץ גלויות (שרק מעין זה התחיל). אמונתית - לא קשור ולא שייך. מענדל'ה, 444 - תא דואר 10:28, 17 ביוני 2010 (UTC)
מסכים. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
לענ"ד נננ מדבר שם לענין. --מחכים לביאת משיח, היום ה' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:08, 17 ביוני 2010 (UTC)
הגדר לענ"ד הוא (וראה בארוכה שערי ישיבה ח"ז), הרבי הוא: הלכתית - בחזקת משיח, אבל כולנו בטוחים - באמונה ועל-יסוד ההלכה, שהוא משיח בוודאי. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
ועתה ראיתי המשך לדיון בפורום, שסבירא לי כוותי' - אם הבנתי אותו נכון - שודאי שהחזקה לא תפקע - פה. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
בזה שהרבי שליט"א בוודאי משיח, אין שום ספק, וזה לא סתם אמונת צדיקים זו אמונה בדברי הנביא, שכפשוט מחויבת ע"פ ההלכה (לא בהלכות מלכים ומלחמותיהם אלא בהלכות יסודי התורה פרקים ז', ט'). כאשר הרבי הודיע לנו שהוא נביא (בריבוי מקומות, ובהרחבה בשופטים נ"א) והודיע לנו בנבואה שדורנו הוא "דור אחרון לגלות ודור ראשון לגאולה", ממילא נשיא דורנו ("נשיא הדור הוא המשיח שבדור") מוכרח להיות משיח צדקנו.
כל השאלה היא באיזה מצב אנו נמצאים כרגע, האם הרבי שליט"א הוא בחזקת משיח (כיוון שנתקיימו בו הסימנים שהרמב"ם מביא ל"בחזקת משיח") אך עדיין לא התחיל לפעול את פעולותיו של "משיח וודאי" ("...ובנה מקדש במקומו, וקיבץ נדחי ישראל") או שאנו נמצאים כבר בשלב כה קרוב לגאולה, שיש לנו לא רק מלך ש"ראוי להיות משיח" (בחזקת משיח) אלא משיח שה' כבר נגלה אליו ושלחו, וכבר התחיל לפעול (חלק) מפעולותיו של "משיח וודאי" בעולם. ז"א שגם השלב של "משיח וודאי" כבר החל, ותיכף ומיד יסתיים, בבנין ביהמ"ק בגאולה האמיתי והשלימה תיכף ומיד ממש.
ויש עוד לפלפל, לדייק ולהאריך, וכמובן לא בכתיבה בע"פ מול מסך המחשב, אלא מתוך שיחותיו הקדושות, ואני לא באתי אלא להאיר. --יחי המלך המשיח! 28 ¤ שיחה 11:30, 9 ביולי 2010 (UTC)
כ"ז פשוט; ורק להעיר ש'השם נתגלה אליו' אינו שייך ל'משיח וודאי' (ואגב, זה כבר הי', כפי שהרבי מסביר); אלא הגדר ההלכתי. ומפני קוצר הזמן לא ארחיב. גוט שאבעס! ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

מלך המשיח

רק לאחרי ההעברה ראיתי את הדיון והנני מתנצל. הכינוי הוא, לדעתי, "מלך המשיח", שהרי יש הרבה משיחים (משיח שקר, משיח מלחמה ועוד ולהבדיל, משיח בן יוסף, בן דוד ועוד). מה דעתכם? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:03, 18 ביוני 2010 (UTC)

הלו?!

חברי, אחי ורעי, מה קורה איתכם? ערך כה חשוב וכה דל? ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

לתועלת העוסקים במלאכה -

זה. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

משיחתו

מי ימשוך את מה"מ? למה לא כתוב? האם מישהו יודע או זוכר?

יישר כח גדול

כשמחפשים משיח בגוגל מגיעים לשטויות בויקיפדיה.

הגיע הזמן שיגיעו לחב"ד פדיה וימצאו חומר מסודר וערוך.

תאריך ביאתו

מדוע נמחק תאריך בואו (האמיתי ע"פ תורה) של מלך המשיח? ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

כנראה מחשש שמא זה לא יתעדכן כראוי או משום חילופי השעות בין השרת שבחו"ל לגולשים שבישראל. בכל אופן, מופיע שזמן ביאתו הוא "בכל יום" שזהו אותו תוכן מתאים לנוסח ה"אני מאמין". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א באייר ה'תשע"א 15:39, 15 במאי 2011 (UTC)
הסיבה העיקרית שמחקתי אותה, היא מכיוון שהיה כתוב כך: "התגלותו של מלך המשיח, בי"א באייר ה'תשע"א". יש כאן כמה בעיות: א. אנו מחכים בקוצר רוח לביאתו בכל יום, אך לא ברור מתי היא תהיה. ב. זה נראה מוזר, הקורא אינו מבין למה הוכנס התאריך הנ"ל בדווקא, ואינו מובן שמדובר בתאריך משתנה, וממילא גם בעיה נוספת של מחשבי קיצין כו'. --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א באייר ה'תשע"א, למניינם 18:47, 15 במאי 2011 (UTC)
אוקי. אבל להעיר, שלום, כי ברור שמשיח מגיע היום, לא רק בתור תקווה אלא בתור וודאות. עיי' עיקר הי"ב מיג, עקרי האמונה ובאריכות בשיחת שמח"ת תש"נ - בחלק המוגה וביחוד בהשלמות' הבלתי מוגהות. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

הזדמנות פז

רבוייסי, יש לנו פה הזדמנות פז לערוך בצורה מסודרת את כל המובא על משיח בגמרא, מדרשים, לקוטי שיחות ודבר מלכות בצורה מובנית ומסודרת. מה שאלף בערלה ואלף'ס לא ייעשו - יעשה ערך אחד כזה. "ואתם חובקים ידים, בלי הושיט עזרה; בלי לבות את אש הלהב, אש הגאולה"...? ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

הערה 95

איזה מקור משונה לזה שמשיח מצפה - המקור הערה 95 - וסובל יסורים. או שתכניסו את זה לגוף הערך, או שתמחקו. זה בטח לא מקור

הוכנס לגוף הערך. מכל מקום, באופן כללי, לפעמים הערות שוליים הם גם מקור להרחבות או ביאורים שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ו' באדר ה'תשע"ב, למניינם 02:30, 29 בפברואר 2012 (IST)

מקורות לעריכה

מקורו בתורה

  • ספר הגאולה לרמב"ן שער א
  • ערי מקלט (רמב"ם וראה לקו"ש חלק לד ע'114)--הנחה - שיחה 16:15, 5 בינואר 2015 (UTC)

זמן התגלותו

  • ראש אמנה פרק ארבע עשר (זמן אפשרי וזמן מוכרח - שיטת ר' הלל בזה)--הנחה - שיחה 12:07, 31 בדצמבר 2014 (UTC)


נסיון תבנית מוגדרת לערך

אישיותו

  • מלך מבית דוד, (יש להרחיב בערך על מקורו בתנ"ך, שייכותו לדוד "המלך")
  • הוגה בתורה,
  • חכמתו
  • נבואתו (ראה אגרת תימן ולקו"ש)

פעולתיו

  • מלך על ישראל
  • בונה המקדש
  • מקבץ נדחי ישראל
  • ומחזיר כל המשפטים (-לקו"ש חלק יח הערה49)
  • ילמד תורה את כל העם-לימוד באופן של ראיה, ילמד עצם האלקות, פנימיות התורה)

עניינו

כלומר מטרתו

הגדרתו ההלכתית

לפי הרמב"ם (-לקו"ש חלק יח) - ביאור מדוע לא הביא הרמב"ם המופתים שיעשה

טעמו על פי החסידות

דרגתו

בנשמות ובעולמות:

  • דרגת היחידה - שייכותה לעניינו (הן למעלתו העצמית והן להשפעתו בעם ישראל) (-ענינה של תורת החסידות)
  • שייכותו לפנימיות הכתר
  • שייכותו לספירת המלכות (?)

שמו

  • משיח - על שם השמן - רזין דרזין - שיכותו ליחידה (-"ענינה" הנ"ל)
  • מצורע - ראה תז"מ נ"א
  • מספר שמותיו שמונה ושייך לענינו (תורת מנחם בערך בכרכים מח- נ על פי המפתחות)

ועוד.

ביאתו

תהליך ביאתו (ביאור החילוק בין בחזקת לוודאי, וכן החילוק לפי זה בדרגתו באישיותו וכו') (ביאור בעניין שני התקופות בקשר לאישיותו של מלך המשיח)--הנחה - שיחה 16:08, 7 בינואר 2015 (UTC)