שיחת משתמש:יש נוחלין: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 34: שורה 34:
:א. בהערכה על הודעתך כאן. זה מאוד ישר והוגן. ב. לגופו של ענין אכן רוב ניכר. מה מיהרתם למחוק את זה? ממה אתם מפחדים?  גיוואלד! [[משתמש:יש נוחלין|יש נוחלין]] - [[שיחת משתמש:יש נוחלין|שיחה]] 15:20, 29 במאי 2011 (UTC)
:א. בהערכה על הודעתך כאן. זה מאוד ישר והוגן. ב. לגופו של ענין אכן רוב ניכר. מה מיהרתם למחוק את זה? ממה אתם מפחדים?  גיוואלד! [[משתמש:יש נוחלין|יש נוחלין]] - [[שיחת משתמש:יש נוחלין|שיחה]] 15:20, 29 במאי 2011 (UTC)
::אתה צודק שבמקום להיחפז ולמחוק, יכולתי לבקשך להבהיר הדברים, אשתדל לנהוג כך בפעם הבאה. אגב, אני מקווה שאתה מבין שבחב"דפדיה לכל משתשמש יש זכות לערוך, למחוק להוסיף ולכתוב, כל עוד הוא עומד בכללי הכתיבה. אחד מכללי הכתיבה הוא שכאשר משתמש רוצה לשנות ערך, בפרט משמעותי שלא ברור האם הוא נכון, עליו להביא אסמכתא לכך. כמובן שלותיקים שמכירים את המערכת יש יתרון בפועל. אך בעצם, לדעתך יש משקל שווה כמו לדעתו של כל אחד אחר כן. וכשאתה כותב "מיהרתם" למחוק ו"מפחדים" לשון רבים לא ברור למי אתה מתכוון. חב"דפדיה נכתבת על ידי אוסף של אנשי כמוני וכמוך.  לגופו של עניין, אפשר לכתוב שם 'רוב ניכר' אבל קודם נא שתף אותנו מי היו הרוב ומה האסמכתא שלך לכך? ועוד דבר נהוג פה להזיח את השורות בין שיחה לשיחה באמצעות הוספת נקודותים בתחילת השורה, כך קל להבחין בין דברי האחד למשנהו. ועוד דבר אחרון... ברוך הבא {{חיוך}}  --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] 19:53, 29 במאי 2011 (UTC)
::אתה צודק שבמקום להיחפז ולמחוק, יכולתי לבקשך להבהיר הדברים, אשתדל לנהוג כך בפעם הבאה. אגב, אני מקווה שאתה מבין שבחב"דפדיה לכל משתשמש יש זכות לערוך, למחוק להוסיף ולכתוב, כל עוד הוא עומד בכללי הכתיבה. אחד מכללי הכתיבה הוא שכאשר משתמש רוצה לשנות ערך, בפרט משמעותי שלא ברור האם הוא נכון, עליו להביא אסמכתא לכך. כמובן שלותיקים שמכירים את המערכת יש יתרון בפועל. אך בעצם, לדעתך יש משקל שווה כמו לדעתו של כל אחד אחר כן. וכשאתה כותב "מיהרתם" למחוק ו"מפחדים" לשון רבים לא ברור למי אתה מתכוון. חב"דפדיה נכתבת על ידי אוסף של אנשי כמוני וכמוך.  לגופו של עניין, אפשר לכתוב שם 'רוב ניכר' אבל קודם נא שתף אותנו מי היו הרוב ומה האסמכתא שלך לכך? ועוד דבר נהוג פה להזיח את השורות בין שיחה לשיחה באמצעות הוספת נקודותים בתחילת השורה, כך קל להבחין בין דברי האחד למשנהו. ועוד דבר אחרון... ברוך הבא {{חיוך}}  --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] 19:53, 29 במאי 2011 (UTC)
== [[רבי אלעזר בן דורדיא]] ==
יש לך מקור לסיפור של אדה"ז בערך הנ"ל או ששמעת אותו בהתוועדות. --[[משתמש:הכנסת אורחים|הכנסת אורחים]] - [[שיחת משתמש:הכנסת אורחים|שיחה]] 18:03, 22 באוקטובר 2013 (UTC)

גרסה מ־21:03, 22 באוקטובר 2013

ההודעה האחרונה בדף השיחה של יש נוחלין התקבלה מהמשתמש הכנסת אורחים בתאריך י"ט בחשוון ה'תשע"ד.

ברוך בואך לחב"דפדיה!

שלום יש נוחלין, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט

חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.

  • בראש ובראשונה, מטרת האנציקלופדיה הינה הפצת תורת חסידות חב"ד, כידוע מענה מלך המשיח להבעל שם טוב כי התגלותו תהיה על ידי הפצת מעיינות החסידות חוצה. בנוסף לזאת, באנציקלופדיה מידע על כל נושא ומושג הקשור לחסידות וחסידים.
  • לתשומת לבך: אין להכניס חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.
  • תקוותנו כי החומר הרב בחב"דפדיה יהיה לך לתועלת, ותרומותיך יהיו השתתפות בזכות להגדיל ולהרחיב את האנציקלופדיה לנחת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.
  • בחב"דפדיה נהוג לחתום בדפי השיחה בסיום כל תגובה. החתימה נעשית באמצעות הוספת ארבע טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון (מופיע מעל חלונית העריכה). את חתימתך ניתן לעצב בדף ההעדפות האישיות.
  • בכל שאלה אפשר לפנות כאן, או בכתובת הדואר האלקטרוני: chabadpedia.a@gmail.com
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד

--בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ל' בניסן ה'תשע"א, למניינם 01:49, 4 במאי 2011 (UTC)

הערה

ראיתי מקצת העריכות שלך, ויש לי הערה קטנה: מכיון שחב"דפדיה היא בעצם אנציקלופדיה לכן לא מתאים לחלק ציונים כמו: הספר ה"נכבד" או הגאון ה"גדול" וכדו'. והעיקר מתוך שמחה וטוב לבב --בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 03:14, 29 במאי 2011 (UTC)

ממה נפשך, א"כ אף התואר "הגאון" גרידא הוא מיותר ואולי אף התואר "הרב". הסוף יהיה שתכתבו שם ר' הירשל בלבד כי אחרת זה "לא בסגנון" (מזכיר משהו?..) ואני לא באתי אלא להזהיר דמשום פחיתות הכבוד להגאונים ז"ל יש לכתוב את התואר המגיע להם גזירה שמא יבואו לזלזל בכבודם. יש נוחלין - שיחה 15:20, 29 במאי 2011 (UTC)

התואר רב הוא לא ציון שאני נותן אלא ע"פ תעודת רבנות שהוא מקבל לאחר שנות לימודים, בדיוק כמו פרופסור וד"ר. ואולי באמת צריך לדון למי מגיע את התואר ה"גאון". --בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 15:27, 29 במאי 2011 (UTC)

אדרבא, לפי זה יוקשה לך מדוע נתת לו אף התואר רב. הרי אני מאמין שאין לך את תעודת הסמיכה שלו, ובכל זאת אתה מסתמך שהוא רב כי כך נוהגים לקרוא לו והוא גדול בתורה. אז אם כך אף הגאון הוא תואר בו נוהגים לו לקרוא לו.

נ.ב. מתאים למשיחיסט כמוך להסתמך על כך שוולפא כתב בא' מספריו (ההזויים י"ל) את השיחה הידועה בהדולרים בין הגאון הנ"ל לכ"ק אדמו"ר, וגם מצד זה יש לך לסמוך על כך שהוא גאון ללא ספק. ועוד צד ספק שיש להכריע בו הוא שאמנם אצל חסידים לא נהוג לקרוא בשמות תואר כאלו ואחרים (כמו הרשב"ץ שקראו לו דוד הירשל אפילו ללא " ר' " וכיו"ב) ואילו כאן שמדובר ללא ספק ברב ליטאי (ההוכחות לזה הוא מכך שבא לכ"ק אדמו"ר לייצג את דעתם, ומכבוד אכסניא אף אציין שהוא נמצא כאן בקטגוריית "רבני ליטא", למרות שבלי אלו ובפרט האחרון היינו יודעים והוא מדברים שאין צריכים ראי'ה על זה). וע"כ מגיע לו ללא ספק התואר הגאון הגדול.

אגב, הסתפקתי אפ להוסיף מלבד "הגאון הגדול" אף תיבת "האדיר". ובמחשבה שניה ראיתי שזה יביא לההיפך מהרצוי (עניינים של לעג וצחוק), בפרט שאצל חסידים ועוד יותר אצל חבדצקערס כולם הוא גארנישט ורק הרבי הוא הוא (ומכיון שהתרגלו לכתוב בזלזול מה (מצ"ע לא מצד נושא התואר) על רבניהם החסידיים, כמו"כ מחמת ההרגל יכתבו כן על שאר רבני ליטא שבשבילם זהו זילזול גדול באם לא.

ומסיימים בטוב, שה' יפקח עיננו בתורה הקדושה למען ידעו את המעשה אשר יעשון. ויותר מזה שמתוך שלא לשמה בא לשמה (וראה במאמר ד"ה ויאמר לו יונתן תשל"ו, בענין זה בהרחבה יתירה). יש נוחלין - שיחה 16:34, 29 במאי 2011 (UTC)

דבר ראשון, אני עוקב אחרי השינויים האחרונים כך שאתה לא צריך כל פעם להעתיק את דבריך לדף שלי.

ב. אולי באמת אפשר לכתוב על אנשים "הגאון" אך מה המדד שלך לקבוע אם הוא גדול או קטן?

ג. בנוגע לשאלתך אם יש לי את תעודת הסמיכה, אני מעתיק קטע מויקפדיה העברית:

"למונח רב שימוש נוסף כשם תואר, והוא משמש כצירוף כבוד בתרבות החברה היהודית. על פי מאמר חז"ל - מלכתחילה הוא נועד לציין דרגה משנית בסולם דרגות הכבוד, אולם כיום משמעותו שונה והוא מציין מחד גיסא אדם שהוסמך לרבנות או שעוסק בתחום ההלכה היהודית, ומאידך גיסא הוא משמש ככינוי כבוד לאדם הפועל בתחומי היהדות, כהוראת תורה והפצת יהדות או אף עקב עשייה ציבורית גרידא. בשיח החרדי משמש שם זה כתואר כבוד המוענק לכל אדם מהקהילה החרדית, כחלופה לתואר הכבוד "מר" הנהוג בציבור הכללי."

ושוב אין לי בעיה אם מה שכוב שהוא "גאון" אך מי מחליט אם הוא קטן או גדול??? --בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 16:53, 29 במאי 2011 (UTC)

יצחק ויש נוחלין, הרשו לי להתערב. 1. חב"דפדיה היא אנציקלופדיה. ובאנציקלופדיה לא מקובל להוסיף תארי הפלאה וכו'. לא רק בהקשר לתארי כבוד. לא נכתוב שמח מאוד, או כעס עד אין קץ וכו'. זה מתאים לספרות אך לא לכתיבה אנציקלופדית. 2. יקל עליכם עם בתחילת כל פסקה מהדיון תוסיפו נקודתיים נוספות בתחילת השורה, כך יקל עליכם ועל כל אחד אחר לזהות מי אומר ומה. -- נכתב ע"י שיע.ק ששכח לחתום את שמו.

כפר חב"ד (שבועון)

שלום לך. שחזרתי את עריכתך כיון שהניסוח לא אנציקלופדי. הניסוח חלק ניכר מעורפל, זה רוב? 30 אחוז? תוכל לפרט כמה מתוך כמה הסכימו? --שיע 15:02, 29 במאי 2011 (UTC)

א. בהערכה על הודעתך כאן. זה מאוד ישר והוגן. ב. לגופו של ענין אכן רוב ניכר. מה מיהרתם למחוק את זה? ממה אתם מפחדים? גיוואלד! יש נוחלין - שיחה 15:20, 29 במאי 2011 (UTC)
אתה צודק שבמקום להיחפז ולמחוק, יכולתי לבקשך להבהיר הדברים, אשתדל לנהוג כך בפעם הבאה. אגב, אני מקווה שאתה מבין שבחב"דפדיה לכל משתשמש יש זכות לערוך, למחוק להוסיף ולכתוב, כל עוד הוא עומד בכללי הכתיבה. אחד מכללי הכתיבה הוא שכאשר משתמש רוצה לשנות ערך, בפרט משמעותי שלא ברור האם הוא נכון, עליו להביא אסמכתא לכך. כמובן שלותיקים שמכירים את המערכת יש יתרון בפועל. אך בעצם, לדעתך יש משקל שווה כמו לדעתו של כל אחד אחר כן. וכשאתה כותב "מיהרתם" למחוק ו"מפחדים" לשון רבים לא ברור למי אתה מתכוון. חב"דפדיה נכתבת על ידי אוסף של אנשי כמוני וכמוך. לגופו של עניין, אפשר לכתוב שם 'רוב ניכר' אבל קודם נא שתף אותנו מי היו הרוב ומה האסמכתא שלך לכך? ועוד דבר נהוג פה להזיח את השורות בין שיחה לשיחה באמצעות הוספת נקודותים בתחילת השורה, כך קל להבחין בין דברי האחד למשנהו. ועוד דבר אחרון... ברוך הבא --שיע 19:53, 29 במאי 2011 (UTC)

רבי אלעזר בן דורדיא

יש לך מקור לסיפור של אדה"ז בערך הנ"ל או ששמעת אותו בהתוועדות. --הכנסת אורחים - שיחה 18:03, 22 באוקטובר 2013 (UTC)