כ"א בתמוז: הבדלים בין גרסאות בדף
(דף חדש: {{חודש תמוז}} '''כ"א בתמוז''' הוא היום העשרים ואחד בחודש תמוז והיום החמישי מימי בין המצרים. ==אירועים ב…) |
מאין תקציר עריכה |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
==אירועים ביהדות== | ==אירועים ביהדות== | ||
*[[תקכ"ט]] - רבי צבי הירש מקאמינקא, נפטר. | *[[תקכ"ט]] - רבי צבי הירש מקאמינקא, נפטר. | ||
*[[תרפ"ו]] - רבי [[פנחס מנחם אלתר]], האדמו"ר השישי ב[[חסידות גור]], נולד. | *[[תרפ"ו]] - רבי [[פנחס מנחם אלתר]], האדמו"ר השישי ב[[חסידות גור]], נולד. | ||
שורה 11: | שורה 10: | ||
==[[ימי חב"ד]]== | ==[[ימי חב"ד]]== | ||
*[[תר"צ]] - [[אדמו"ר הריי"צ]] חזר ל[[ריגה]] לאחר ביקוריו בארצות הברית ([[י"ב באלול]] [[תרפ"ט]]) ו[[ארץ ישראל]] ([[ב' במנחם אב]] [[תרפ"ט]]). | *[[תר"צ]] - [[אדמו"ר הריי"צ]] חזר ל[[ריגה]] לאחר ביקוריו בארצות הברית ([[י"ב באלול]] [[תרפ"ט]]) ו[[ארץ ישראל]] ([[ב' במנחם אב]] [[תרפ"ט]]). | ||
===נפטרו=== | |||
*ה'שצ"ו - רבי [[אליהו בעל שם]] מוורמייזא. | |||
{{להיום יום|כ"א|תמוז}} | {{להיום יום|כ"א|תמוז}} | ||
[[קטגוריה:ימי חב"ד|י כ"א]] | [[קטגוריה:ימי חב"ד|י כ"א]] |
גרסה מ־01:08, 22 ביוני 2013
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
כ"א בתמוז הוא היום העשרים ואחד בחודש תמוז והיום החמישי מימי בין המצרים.
אירועים ביהדות
- תקכ"ט - רבי צבי הירש מקאמינקא, נפטר.
- תרפ"ו - רבי פנחס מנחם אלתר, האדמו"ר השישי בחסידות גור, נולד.
- תרצ"ג - רבי אברהם מתתיהו פרידמן, האדמו"ר האחרון של חסידות שטפנשט.
- תשכ"א - רבי לוי יצחק לייפער מנדבורנא חיפה, נפטר.
ימי חב"ד
- תר"צ - אדמו"ר הריי"צ חזר לריגה לאחר ביקוריו בארצות הברית (י"ב באלול תרפ"ט) וארץ ישראל (ב' במנחם אב תרפ"ט).
נפטרו
- ה'שצ"ו - רבי אליהו בעל שם מוורמייזא.
הפתגם היומי - כ"א בתמוז - מלוח היום יום |
---|
אין מברכין 'שהחיינו' בין המצרים ואפילו בשבת.
כתיב "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם - בתוך כל אחד ואחד מישראל", שבכל אחד ואחת מישראל תוכיות נקודת פנימית לבבו הוא מקדש לשבתו יתברך. והנה, מקום המקדש גם בזמן הגלות והשימום - קדוש הוא. וכדאיתא בשמות-רבה פרק ב': "אמר רב אחא לעולם אין השכינה זזה מכותל המערבי". וכל ענין השימום הוא בהבנינים. וכן הוא גם במקדש הפרטי שבכל אחד ואחת מישראל, דהיסוד הוא שלם זך וטהור וכמו-שכתוב "אני ישנה ולבי ער", ואיתא במדרש-רבה: "אני ישנה מן המצוות ולבי ער לגמילות חסדים. אני ישנה מן הצדקות ולבי ער לעשותן", דכל ענין השימום, רחמנא-ליצלן, שישנו בישראל הוא רק בדוגמת הבנינים שמחוץ ליסוד, אבל היסוד דמקדש הפרטי הוא בקדושתו. |