וגר זאב עם כבש: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
בספר ישעיה פרק י"א נאמר '''וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ ועגל וכפיר ומריא יחדיו ונער קטן נהג בם'''.
[[קובץ:וגר זאב עם כבש.jpg|שמאל|ממוזער|250px|]]בספר ישעיה פרק י"א נאמר '''וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ ועגל וכפיר ומריא יחדיו ונער קטן נהג בם'''.


משמועתו הפשוטה של יעוד זה היא, שלעתיד לבוא כל הבעלי חיים יעזבו את טבעם המושחת ויפסיקו לטרוף, וכמו שנאמר בתורה 'והשבתי חיה רעה מן הארץ'.
המשמעות הפשוטה של יעוד זה הינה, ש[[לעתיד לבוא]] כל הבעלי חיים יעזבו את טבעם המושחת ויפסיקו לטרוף, וכמו שנאמר בתורה 'והשבתי חיה רעה מן הארץ'.


את משמועתו הפנימית של יעוד זה מסביר הרמב"ם בספרו יד החזקה בהלכות מלכים: "וזה שנאמר בישעיה וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ, משל וחידה, ענין הדבר שיהיו ישראל יושבין לבטח עם רשעי עכו"ם, המשולים כזאב ונמר, שנאמר זאב ערבות ישדדם, ונמר שוקד על עריהם, ויחזרו כולם לדת האמת, ולא יגזלו ולא ישחיתו, אלא יאכלו דבר המותר בנחת עם ישראל שנאמר ואריה כבקר יאכל תבן".
את משמעותו הפנימית של יעוד זה מסביר [[הרמב"ם]] בספרו יד החזקה בהלכות מלכים: "וזה שנאמר בישעיה וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ, משל וחידה, ענין הדבר שיהיו ישראל יושבין לבטח עם רשעי עכו"ם, המשולים כזאב ונמר, שנאמר זאב ערבות ישדדם, ונמר שוקד על עריהם, ויחזרו כולם לדת האמת, ולא יגזלו ולא ישחיתו, אלא יאכלו דבר המותר בנחת עם ישראל שנאמר ואריה כבקר יאכל תבן".


אך כל זאת לפי דעתו של הרמב"ם שלעתיד עולם כמנהגו נוהג, אך לפי דעתם של חלק מהראשונים (הרמב"ן) הסוברים שלעתיד יהיה שינוי במנהגו של עולם מובן שיעוד זה יתקיים כפשטו.
אך כל זאת לפי דעתו של הרמב"ם שלעתיד עולם כמנהגו נוהג, אך לפי דעתם של חלק מהראשונים ([[הרמב"ן]]) הסוברים שלעתיד יהיה שינוי במנהגו של עולם מובן שיעוד זה יתקיים כפשוטו.


[[הרבי מלך המשיח]] מסביר שאף לפי שיטת הרמב"ם יתקיימו יעודים אלה כפשוטם אך זאת בתקופה מאוחרת יותר ב[[ימות המשיח]].  
[[הרבי מלך המשיח]] מסביר שאף לפי שיטת הרמב"ם יתקיימו יעודים אלה כפשוטם אך זאת בתקופה מאוחרת יותר ב[[ימות המשיח]].  


[[קטגוריה:יעודי הגאולה]]
[[קטגוריה:יעודי הגאולה]]

גרסה מ־11:00, 20 במרץ 2012

בספר ישעיה פרק י"א נאמר וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ ועגל וכפיר ומריא יחדיו ונער קטן נהג בם.

המשמעות הפשוטה של יעוד זה הינה, שלעתיד לבוא כל הבעלי חיים יעזבו את טבעם המושחת ויפסיקו לטרוף, וכמו שנאמר בתורה 'והשבתי חיה רעה מן הארץ'.

את משמעותו הפנימית של יעוד זה מסביר הרמב"ם בספרו יד החזקה בהלכות מלכים: "וזה שנאמר בישעיה וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ, משל וחידה, ענין הדבר שיהיו ישראל יושבין לבטח עם רשעי עכו"ם, המשולים כזאב ונמר, שנאמר זאב ערבות ישדדם, ונמר שוקד על עריהם, ויחזרו כולם לדת האמת, ולא יגזלו ולא ישחיתו, אלא יאכלו דבר המותר בנחת עם ישראל שנאמר ואריה כבקר יאכל תבן".

אך כל זאת לפי דעתו של הרמב"ם שלעתיד עולם כמנהגו נוהג, אך לפי דעתם של חלק מהראשונים (הרמב"ן) הסוברים שלעתיד יהיה שינוי במנהגו של עולם מובן שיעוד זה יתקיים כפשוטו.

הרבי מלך המשיח מסביר שאף לפי שיטת הרמב"ם יתקיימו יעודים אלה כפשוטם אך זאת בתקופה מאוחרת יותר בימות המשיח.