עריכת הדף "תפוח"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''תפוח''' הוא פרי שמוזכר בתורה כמשל ל[[זעיר אנפין]] ולפעמים כמשל ל[[שכינה]] הקדושה. | '''תפוח''' הוא פרי שמוזכר בתורה כמשל ל[[זעיר אנפין]] ולפעמים כמשל ל[[שכינה]] הקדושה. | ||
למרות שבדברי אדמו"ר הזקן{{הערה|[[אגרת הקודש - | למרות שבדברי אדמו"ר הזקן{{הערה|[[אגרת הקודש - פרק ד']]}} מוזכר כי כל הפירות יש להם שורש באצילות, הרי שבפירוש מוזכרים ב[[עץ חיים]] רק שבעה מינים{{הערה|עץ חיים - שער נ פרק י}}: "גם באצילות יש בו עצי ג"ע עץ החיים והדעת וארז ואזוב ו'''שדה תפוחים''' ושושנה וחבצלת"{{הערה|כמובא בתמיהת הרבי שם}}. | ||
==חקל תפוחין קדישין== | ==חקל תפוחין קדישין== | ||
{{ערך מורחב|ערך=[[חקל תפוחין קדישין]]}} | {{ערך מורחב|ערך=[[חקל תפוחין קדישין]]}} | ||
שורה 11: | שורה 10: | ||
==פנימיות התורה== | ==פנימיות התורה== | ||
פנימיות התורה ואגדות הש"ס נמשלו לתפוחים. ועל כך נאמר "רפדוני בתפוחים | פנימיות התורה ואגדות הש"ס נמשלו לתפוחים. ועל כך נאמר "רפדוני בתפוחים" כי התפוחים הוא רק הריח והתענוג לחולי, כי ממצעים לו סביבותיו תפוחים ועשבים טובים לריח ותענוג, וזהו אגדות, כי אורייתא סתים וגליא ובאגדות הוא הסתים פנימי' התורה, שזהו התענוג והריח המשיב להחולי כך עי"ז הוא מרווה הצמאון שע"י חולת האהבה. | ||
וזהו מה שנאמר - כתפוח בעצי היער כן דודי בין הבנים, דודי היא [[אהבה רבה]], | וזהו מה שנאמר - כתפוח בעצי היער כן דודי בין הבנים, דודי היא [[אהבה רבה]], אהבה העצמית שמלמעלה בין הבנים היא כנסת ישראל שנמשך האה"ר מלמעלה בנשמות ישראל לרוות הצמאון כי חולת אהבה אני, התפוחים הם משיבים אותו הוא הריח והתענוג שבהם כך הוא ע"י האגדות שהם פנימי' התורה{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/zz/maamarei/1/3/20/243&search=%D7%9E%D7%99%D7%9B%D7%94 מאמרי אדמו"ר הצמח צדק תרט"ו]}}.]] | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים|}} | ||
[[קטגוריה: | [[קטגוריה:טבע הבריאה]] |