עריכת הדף "שיחה:עבודת הבירורים"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה).

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 6: שורה 6:
== להבין נכון את המשפט נסתיימה עבודת הבירורים ==
== להבין נכון את המשפט נסתיימה עבודת הבירורים ==
בשיחת אור לשושן פורים קטן תשנב (פורסם השנה בשיחה יומית לשושן פורים קטן תשנב) הרבי דיבר על עבודת הבירורים בהקשר לשלושה דברים, למרות שזה כבר היה אחרי שיחת  פרשת וישלח תשנב. אפשר היה להסביר שהכוונה היא לבירורים  בדרגה דלעתיד לבוא שמבררים מה שכבר הוברר להעלותו לדרגה עליונה יותר (ראה ליקוטי תורה פרשת צו,  הועתק בפנים),  אבל הרבי גם הדגיש בירורים שמהפכים את הלעומת זה כמו עניין שושן פורים,  שמהפכים את שושן עיר הבירה של הלעומת זה,  ומהפכים ומבררים את ארור המן.  מזה הבינו רבים שעדיין ישנה עבודת הבירורים,  אבל היא צריכה  להיות חדורה ברוח הדברים שהכול כבר מוכן,  וגם בגלוי,  ומה שנשאר זה רק לפתוח את העיניים.  בעצם כבר בשיחת פרשת וישלח נאמר שזה שנגמר עבודת הבירורים מתחיל כבר מיעקב אבינו, שגם אחרי שנודע לו שעשו עדיין לא נתברר,  לא התנתק מהעניין שנמצאים כבר אחרי גמר הבירורים. והרבי הוסיף קל וחומר עכשיו.  אם כן זה לא משהו שהשתנה בשבת פרשת וישלח  תשנב. ועל כרחן צריכים לומר שהנקודה היא ההרגש. כד דייקת שפיר בשיחת שושן פורים קטן שהזכרנו,  אפשר להבין שמשיח הוא לגמרי נעלה מהבירורים. (על דרך כמו שיעקב  אבינו היה נעלה מהבירורים ואם כן אפשר להסיק שאם מתדבקים בנשיא (ר"ת ניצוצו של יעקב אבינו) הדור,  במשיח,  כל אחד יכול להעמיד את עצמו להיות למעלה לגמרי מעבודת הבירורים. את זה הבנתי לפי קט דעתי.  וה' הטוב יכפר). נכתב מהנייד,  שלא יכולתי לשים חתימה. Toramedia770 יט אדר א שנת ופרצת.
בשיחת אור לשושן פורים קטן תשנב (פורסם השנה בשיחה יומית לשושן פורים קטן תשנב) הרבי דיבר על עבודת הבירורים בהקשר לשלושה דברים, למרות שזה כבר היה אחרי שיחת  פרשת וישלח תשנב. אפשר היה להסביר שהכוונה היא לבירורים  בדרגה דלעתיד לבוא שמבררים מה שכבר הוברר להעלותו לדרגה עליונה יותר (ראה ליקוטי תורה פרשת צו,  הועתק בפנים),  אבל הרבי גם הדגיש בירורים שמהפכים את הלעומת זה כמו עניין שושן פורים,  שמהפכים את שושן עיר הבירה של הלעומת זה,  ומהפכים ומבררים את ארור המן.  מזה הבינו רבים שעדיין ישנה עבודת הבירורים,  אבל היא צריכה  להיות חדורה ברוח הדברים שהכול כבר מוכן,  וגם בגלוי,  ומה שנשאר זה רק לפתוח את העיניים.  בעצם כבר בשיחת פרשת וישלח נאמר שזה שנגמר עבודת הבירורים מתחיל כבר מיעקב אבינו, שגם אחרי שנודע לו שעשו עדיין לא נתברר,  לא התנתק מהעניין שנמצאים כבר אחרי גמר הבירורים. והרבי הוסיף קל וחומר עכשיו.  אם כן זה לא משהו שהשתנה בשבת פרשת וישלח  תשנב. ועל כרחן צריכים לומר שהנקודה היא ההרגש. כד דייקת שפיר בשיחת שושן פורים קטן שהזכרנו,  אפשר להבין שמשיח הוא לגמרי נעלה מהבירורים. (על דרך כמו שיעקב  אבינו היה נעלה מהבירורים ואם כן אפשר להסיק שאם מתדבקים בנשיא (ר"ת ניצוצו של יעקב אבינו) הדור,  במשיח,  כל אחד יכול להעמיד את עצמו להיות למעלה לגמרי מעבודת הבירורים. את זה הבנתי לפי קט דעתי.  וה' הטוב יכפר). נכתב מהנייד,  שלא יכולתי לשים חתימה. Toramedia770 יט אדר א שנת ופרצת.
== חסר תוכן ==
צריך לעדכן את הפסקה אופן הבירורים. עיקר עבודת הבירורים היא בכללות ע"י גמ"ח, ובפרטות ע"י צדקה, ויש בזה אריכות גדולה בשיחות ומאמרים של כל רבותינו, '''בפרט'' של הרבי, וכל זה אינו מוזכר כאן אפילו ברמז[[משתמש:Mdafula|Mdafula]] - [[שיחת משתמש:Mdafula|שיחה]], 19:53, כ"ה בטבת, ה'תשפ"א 19:53, 9 בינואר 2021 (UTC)
:להעיר שבערך צדקה יש פסקה עבודת הצדקה, אבל: א. גם שם לא כתוב כלום. ב. צריך לקשר משם לכאן והפוך.[[משתמש:Mdafula|Mdafula]] - [[שיחת משתמש:Mdafula|שיחה]], 19:59, כ"ה בטבת, ה'תשפ"א 19:59, 9 בינואר 2021 (UTC)
::{{א|Mdafula}} היקר, אנו נמצאים באנציקלופדיה חופשית לעריכה (כמובן בהתאם למדיניות) , כך שהערות וביקורת נכונות תמיד, אך אם תעבור על כל הערכים שצריך לערוך או שצריך להשלים אותם - העבודה עבורך לא תהיה קלה. מה שאני מציע, תקן בעצמך, אל תחשוש משחזורי עריכה, מקסימום יתקנו את מה שצריך. אם צריך עזרה, תמיד פה לשירותך (למרות שהנני מאמין שתעדיף את להתראות.. {{קריצה}}), בהצלחה רבה בעבודת הקודש! נכתב על ידי '''[[משתמש:פולע|פולע]]''' ([[שיחת משתמש:פולע|שיחה]]) בשעה 20:12, כ"ה בטבת, ה'תשפ"א (<font size="2.5">9 בינו' למניינם</font>).
:::חס ושלום ביקורת! בקשה נפשית למלא את החסר, שבאה מתוך צער. ברור לי שאם הכותב היה יודע יותר היה עושה זאת, ואם היו עיתותי בידי הייתי "יושב" בעצמי ומתמסר לזה. רק מבקש מאלו שיכולים לעשות זאת טוב ממני ובהינף קולמוס אחד בלא שום מאמץ - ויש רבים כאלו. [[משתמש:Mdafula|Mdafula]] - [[שיחת משתמש:Mdafula|שיחה]], 06:22, כ"ט בטבת, ה'תשפ"א 06:22, 13 בינואר 2021 (UTC)
::::לא רואה בעיה באמירת ביקורת ענינית בצורה זו שנאמרה כלל. לצערנו ישנם מאות ערכים במצב זה, שאכן דורשים גיוס כללי של המשתמשים. נכתב על ידי '''[[משתמש:פולע|פולע]]''' ([[שיחת משתמש:פולע|על הא ועל דא]]) בשעה 06:27, כ"ט בטבת, ה'תשפ"א (<font size="2.5">13 בינו' למניינם</font>).
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)

תבניות המופיעות בדף זה: