עריכת הדף "שיחה:אור אין סוף"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה).
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 42: | שורה 42: | ||
:::::::::ומכאן גם ראיה למה שכתבתי שמציאות האור היא גשמית ויש לה חומר שלכן תופסת מקום (כדברי הרבי בלקו"ש שם.) ומה שכתבת שהאור אינו חומר כטענת אנשי המדע פשוט שדבריהם הם בעולם החומר עצמו האם הוא חומר או אנרגיה ומה שדנים בחסידות הוא חומר ביחס לצורה (גשמי ביחס לרוחני) בעוד שהם מדברים בגשמי גופא אם זה גס או דק וכיו"ב (שהרי פשוט שאנרגיה היא גשמית כהחשמל וגלי הקול וכו' וכו')--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 10:11, 6 במאי 2015 (UTC) | :::::::::ומכאן גם ראיה למה שכתבתי שמציאות האור היא גשמית ויש לה חומר שלכן תופסת מקום (כדברי הרבי בלקו"ש שם.) ומה שכתבת שהאור אינו חומר כטענת אנשי המדע פשוט שדבריהם הם בעולם החומר עצמו האם הוא חומר או אנרגיה ומה שדנים בחסידות הוא חומר ביחס לצורה (גשמי ביחס לרוחני) בעוד שהם מדברים בגשמי גופא אם זה גס או דק וכיו"ב (שהרי פשוט שאנרגיה היא גשמית כהחשמל וגלי הקול וכו' וכו')--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 10:11, 6 במאי 2015 (UTC) | ||
::::::::::(הוספה לאחר זמן{{חיוך}}): וכל האמור לעיל פשוט שהן הן דברי הרבי בלקו"ש שם לפני זה, ואדרבה זה כל התוכן המבואר שם: שאף שישנם דברים גשמיים שהם משלים לדברים רוחניים היות "שנשתלשלו מהם" בזמן שבהשתלשלות נוסף בהם מציאות הגשמי (ובלשון המדוברת פיזיקה) יש בהם כמה עניינים שבהחלט אינם יכולים לשמש כמשל. ומכאן בנוגע לעניינו, אשר על אף שהשמש הגשמי כשנחקור בתורת הפיזיקה-כימייה את אופן המצאת האור נראה שהוא על ידי תגובה כימית, סוף סוף אופן הארתו כפי שהוא נראה בפשטות כ"המאור הגדול להאיר על הארץ" אופנו הוא "בדרך ממילא" ומוכיח שתוכנו ועניינו (וחיותו הרוחנית - שנשתלשל מעניין אור ומאור למעלה) הוא הארה בדרך ממילא, והכרח שכל עניין נפעל מתגובה מסויימת הוא להיותו גשמי. (לבד האמור לעיל שאולי אין כלל סתירה שהרי יש "מקור" לאור בשמש אלא שאין "התעסקות")--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 21:52, 18 במאי 2016 (UTC) | ::::::::::(הוספה לאחר זמן{{חיוך}}): וכל האמור לעיל פשוט שהן הן דברי הרבי בלקו"ש שם לפני זה, ואדרבה זה כל התוכן המבואר שם: שאף שישנם דברים גשמיים שהם משלים לדברים רוחניים היות "שנשתלשלו מהם" בזמן שבהשתלשלות נוסף בהם מציאות הגשמי (ובלשון המדוברת פיזיקה) יש בהם כמה עניינים שבהחלט אינם יכולים לשמש כמשל. ומכאן בנוגע לעניינו, אשר על אף שהשמש הגשמי כשנחקור בתורת הפיזיקה-כימייה את אופן המצאת האור נראה שהוא על ידי תגובה כימית, סוף סוף אופן הארתו כפי שהוא נראה בפשטות כ"המאור הגדול להאיר על הארץ" אופנו הוא "בדרך ממילא" ומוכיח שתוכנו ועניינו (וחיותו הרוחנית - שנשתלשל מעניין אור ומאור למעלה) הוא הארה בדרך ממילא, והכרח שכל עניין נפעל מתגובה מסויימת הוא להיותו גשמי. (לבד האמור לעיל שאולי אין כלל סתירה שהרי יש "מקור" לאור בשמש אלא שאין "התעסקות")--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 21:52, 18 במאי 2016 (UTC) | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |