עריכת הדף "בצלאל ואהליאב"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 45: | שורה 45: | ||
ובפנימיות העניינים: בנדבת המשכן היו שני אופנים: (א) מחצית השקל שבה הושוו כל בני ישראל, (ב) נדבת המשכן שבו נתן כל אחד כפי נדבת ליבו. ושני אופנים אלו הם כנגד (א) קיום המצות במעשה שבו שווים כולם, (ב) וכוונת המצות שבה ישנם חילוקים בין בני ישראל. אך התכלית הוא שגם בנדבת הלב יורגש שלמרות החילוקים כולם שווים לפני הקב"ה. | ובפנימיות העניינים: בנדבת המשכן היו שני אופנים: (א) מחצית השקל שבה הושוו כל בני ישראל, (ב) נדבת המשכן שבו נתן כל אחד כפי נדבת ליבו. ושני אופנים אלו הם כנגד (א) קיום המצות במעשה שבו שווים כולם, (ב) וכוונת המצות שבה ישנם חילוקים בין בני ישראל. אך התכלית הוא שגם בנדבת הלב יורגש שלמרות החילוקים כולם שווים לפני הקב"ה. | ||
מבואר בתורת החסידות{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/16/21c.htm לקוטי תורה פרשת נשא | מבואר בתורת החסידות{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/16/21c.htm לקוטי תורה פרשת נשא כאן, ג.]}} שבמעשה הצדיקים מתחברים הבחינות [[חסד]] ו[[גבורה]] במעשה אחד, והוא עניין המשכת גילוי האור ה[[סובב כל עלמין]] באור ה[[ממלא כל עלמין]] והכלי לגילוי זה זהו עניין מקדש ה'. ולכן המשכן נעשה על ידי בצלאל ואהליאב, שבצלאל הוא בצל [[א-ל]] המורה על בחינת [[חסד]] "חסד אל כל היום{{הערה|תהלים נב, ג.}}", ואהליאב למטה דן מבחינת [[גבורה]] והיינו לצרף מדת הגבורה אל החסד והרחמים. | ||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== |