עריכת הדף "אשרי תבחר תשט"ז"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. נא לבדוק את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לפרסם את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 10: שורה 10:


==תוכן המאמר==
==תוכן המאמר==
{{לשכתב|פסקה=כן}}
''המאמר פותח בפסוק "אשרי תבחר ותקרב ישכון חצריך נשבעה בטוב ביתך קדוש היכלך" שנאמר ע"י המוהל במהלך הברית ומבאר הרבי קשר הפסוק לברית ובהקדים שבפסוק נמנו ד' ענינים שני חצרות (חצריך לשון רבים)חצר שאינה מקורה וחצר מקורה ביתך והיכלך ומבאר הרבי שד' דרגות אלו יש באדם ובעולמות באדם הם בירור נפש הבהמית ששמירתה הוא ע''י חצר שאינה מקורה ונפש השכלית שדומה לעוף צריכה שמירה גדולה יותר חצר מקורה וזהו ענין הביטול בנפש הבהמית ושכלית וביתך והיכלך זהו ב' מדרגות בביטול בנפש האלוקית הכוחות של הנפש כפי שמתלבשות בנפש הבהמית והם בביטול היש וכפי שהם מצד עצמם ביטול במציאות וכן בעולמות שעשיה ויצירה הם מציאות הבריאה ועולם הבריאה הוא אפשרות הבריאה ועולם האצילות הוא דאין אפשרות לבריאה והחילוק הוא דבעולמות עשיה ויצירה הביטול ביטול היש ובעולמות עשיה ואצילות הביטול ביטול במציאות ולכן אומרים פסוק זה לפני הברית כי ברית מילה הוא המשכה שלמעלה מהשתלשלות ובכדי שתהיה המשכה שלמעלה מהשתלשלות צריך שהיה שלימות בהשתלשלות
המאמר פותח בפסוק "אשרי תבחר ותקרב ישכון חצריך נשבעה בטוב ביתך קדוש היכלך" שנהוג שהמוהל אומר אותו במהלך ה[[ברית]], הרבי מבאר את הקשר של הפסוק לברית ומסביר שהפסוק מונה ד' ענינים: שני חצרות (חצריך לשון רבים) - חצר שאינה מקורה וחצר מקורה, ביתך והיכל, ומסביר שד' דרגות אלו נמצאים גם באדם ובעולמות, באדם הם בירור [[נפש הבהמית]], ששמירתה הוא ע"י חצר שאינה מקורה, ו[[נפש השכלית]] שדומה לעוף, צריכה שמירה גדולה יותר שמרומזת בחצר מקורה.
''==קישורים חיצוניים==
 
וזהו גם ענין הביטול בנפש הבהמית ושכלית, "ביתך והיכלך" זהו ב' מדרגות בביטול ב[[נפש האלוקית]] הכוחות של הנפש כפי שמתלבשות בנפש הבהמית, והם בביטול היש וכפי שהם מצד עצמם ביטול במציאות, וכן בעולמות: עולמות [[עשיה]] ו[[יצירה]] הם מציאות, ועולם ה[[בריאה]] הוא אפשרות המציאות ועולם ה[[אצילות]] הוא בביטול לאלוקות ברמה שאין שום אפשרות למציאות אחרת, והסיבה לחילוק בין העולמות נובעת מהדרגות ברמות הביטול שלהם,  שבעולמות [[עשיה]] ו[[יצירה]] הביטול הוא [[ביטול היש]], ובעולמות [[בריאה]] ו[[אצילות]] הביטול הוא [[ביטול במציאות]], ולכן נהוג לומר את הפסוק הזה לפני הברית, מכיוון שברית מילה היא המשכה שלמעלה מהשתלשלות, ובשביל המשכה זו צריך את שלימות השתלשלות (כמו שמתבטאת בפסוק "אשרי תבחר ותקרב)".
 
==קישורים חיצוניים==
*'''[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/mlukat/3/24 המאמר בגרסת טקסט]''' באתר [[ספריית ליובאוויטש]]
*'''[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/mlukat/3/24 המאמר בגרסת טקסט]''' באתר [[ספריית ליובאוויטש]]
* [מפגש עם הנכד שלכבודו נאמר המאמר http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=96635] קישור לא עובד
* [מפגש עם הנכד שלכבודו נאמר המאמר http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=96635]
*הרב [[אסף חנוך פרומר]], [[מדיה:אשרי תבחר תשט''ז - מאמר מבואר.pdf|המאמר]] עם ביאור [[מאמר מבואר]] בהוצאת [[את"ה העולמי]]
[[קטגוריה:מאמרי אדמו"ר שליט"א]]
[[קטגוריה:מאמרי אדמו"ר שליט"א]]
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה. אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)