לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
שבועה
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==שבועות בני ישראל המצוות== לגבי קיום המצוות, מצינו שלושה סוגי שבועות הנוגעים לקיום התורה והמצוות, והם מחולקים לפי טבעם ותנאי השפעתם על האדם: 1. "מושבע ועומד מהר סיני" – מדובר בשבועה שנעשית בעת מעמד הר סיני, שבה כל ישראל התחייבו לקבל עליהם את התורה. שבועה זו אינה תלויה בבחירת האדם, אלא היא חלק מהתחייבות כללית שנעשתה עם קבלת התורה. השבועה הזו חלה רק לגבי מצוות חמורות ופרטיות המפורטות בתורה, ולא על עניינים של הידור מצווה או חוקים דרבנן. כלומר, מי שנשבע בהקשר למניעת איסורים מן התורה, השבועה מחייבת, אך כשמדובר במצוות שמחוץ למילוי מצוות עשה חלה על האדם רק שבועה פרטית נוספת. 2. "משביעין אותו תהי צדיק ואל תהי רשע" – השבועה הזו נוגעת לאדם עוד בטרם נולד, כאשר בשעת ההיריון משביעים את האדם, או את נשמתו, להיות צדיק ולשמור על מידות טובות. זו שבועה כללית יותר, חלה על כל עניין של שמירת התורה והמצוות, והיא כוללת גם את ענייני הידור המצווה. השבועה הזו לא מתייחסת רק לחיוב מדיני התורה אלא גם למעשים מדודים של מוסר ומידות. 3. "נשבעין לקיים את המצוה" – שבועה זו מיוחסת למצב בו אדם נשבע לקיים את המצוות באופן פעיל ומודע, מתוך רצון אישי. שבועה זו היא חלק מבחירה חופשית של האדם, והיא תלויה בבחירתו של הפרט. לא כמו בשבועה הראשונה ("מושבע ועומד מהר סיני") שהיא כללית ואינה נוגעת לבחירת הפרט, שבועה זו מחייבת את האדם בשמירה על מצוותיו מרצונו החופשי. ===החילוק בין השבועות=== החילוק בין השבועות "מושבע ועומד מהר סיני" ו"משביעין אותו תהי צדיק ואל תהי רשע": הראשון הוא שבועה כללית שנעשית בעקבות קבלת התורה ואינה תלויה בבחירת האדם, והיא חלה רק על עניינים חמורים שכתובים בתורה. השני, לעומת זאת, מתייחס גם להידור מצוות ומידות טובות, ולכן יש בו יותר גמישות לגבי מה שכולל. החילוק בין "מושבע ועומד מהר סיני" ל"נשבעין לקיים את המצוה": השבועה הראשונה לא תלויה בבחירה אישית של האדם, אלא נובעת מתוך קבלת התורה של כלל ישראל. השנייה, לעומת זאת, תלויה בבחירת האדם ומבוססת על החלטה אישית להתחייב בשמירה על המצוות. בכך, אנו רואים שמצוות השבועות וההתחייבות בקיום התורה נוגעות לא רק למעשים המדודים אלא גם לכוונות ולתודעה הפנימית של האדם, המשתנה בהתאם לסוג השבועה והתנאים שבהם נמסרה{{הערה|שיחת יום ב' דחג השבועות ה'תשי"ב.}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
הדף הזה כלול ב־2 קטגוריות מוסתרות:
קטגוריה:חב"דפדיה: ערכים הדורשים השלמה
קטגוריה:חב"דפדיה: ערכים הדורשים מקורות