לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
עלינו לשבח
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==מנהגים== עקב חשיבות התפילה, נפסק להלכה שיש לעמוד בעת אמירתה, ואפילו מי שאינו מתפלל כעת עם הציבור, עליו להיעמד ולהצטרף לאמירתה{{הערה|שולחן ערוך אורח חיים סימן קלב.}} בין אמירת "שהם משתחווים להבל וריק" לאמירת "ואנחנו כורעים ומשתחוים" מפסיקים מעט, שלא ישתמע שהם משתחווים וגם אנחנו{{הערה|טור סימן קל"ב.}}. בעת אמירת 'ואנחנו כורעים ומשתחווים', נוהגים לכרוע אף שאין זה חלק מהכריעות שתיקנו חכמים{{הערה|כך על פי המגן אברהם, אך המהרי"ל התנגד להשתחוואה זו מכיון שאין לכרוע במקום שלא תיקנו חכמים.}}, וב[[ראש השנה]] ו[[יום הכיפורים]] נוהגים לכרוע על הרצפה עם הברכיים ולהשתחוות עם הראש על הרצפה (בהפסק של מגבת וכדומה, באם זו רצפת אבן). ===יריקה=== המקור הראשון למנהג לירוק לאחר אמירת 'שהם משתחווים להבל ולריק' הוא בספר טורי זהב{{הערה|יורה דעה סימן קעט.}}, המבאר שסיבת המנהג היא כדי לבזות את האלילים. הרבי מביא בספר "[[היום יום]]" טעם נוסף, שהיריקה היא על מנת שלא לבלוע ולהנות מן הרוק שנוצר בעת הדיבור על עבודה זרה. [[השל"ה]] כותב בחריפות נגד מנהג זה{{הערה|"וקצת מן ההמון נוהגים להקיא רוק בעלינו ואין יודעים למה . . וזה איסור גמור, וגם עלינו נתוקן על ידי יהושע בן נון שהיו בימיו עובדי עבודת כוכבים ומזלות שאינו בזמנינו. וגם הוא סכנה גדולה שמא יחשבו האומות שבזמנינו שעליהם נאמר ככל המונם וכו' ... על כן מן הראוי שיש למחות בידיהם".}}, אך [[החיד"א]] התייצב לעומתו וכתב שאין לחשוש לקיים את המנהג. אף שהמהרי"ל כותב לירוק, נשתקע המנהג בקהילות אשכנז בעקבות הצנזורה שהשמיטה מילים אלו, וכן בעקבות הלשנות של יהודים מומרים שביריקה זו מתכוונים היהודים לבזות את הגויים. הרבי נוהג לכסות את פיו בעת היריקה, ויורק לכיוון ההפוך מארון הקודש. לאחר היריקה מכסה הרבי את הרקיקה ברגלו, ולעיתים אף דורך עליה כמה פעמים ומשפשף. לאחר היריקה מסדר הרבי את שפמו וזקנו, ולעיתים עושה זאת באמצעות מטפחת.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)