עריכת הדף "
קמע ליולדת ולתינוק
" (פסקה)
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==תוכן הקמע== [[קובץ:קמע לידה רזיאל המלאך.png|ממוזער|קמע ליולדת ולתינוק, כפי שמופיעה בספר רזיאל המלאך, עם ציור מיסטי של המלאכים]] *'''כותרת הקמע''' - למזל טוב, בשם ה' אלוקי ישראל א-ל גדול ונורא{{הערה|שני חלק המשפט מבוססים על פסוקים שמשמעותם הוא בטחון בה' ואי-חשש מאויבים ומקטרגים: ההתחלה מבוססת על לשון הפסוק בדברי דוד לגליית הפשתי: "וַיֹּ֤אמֶר דָּוִד֙ אֶל־הַפְּלִשְׁתִּ֔י אַתָּה֙ בָּ֣א אֵלַ֔י בְּחֶ֖רֶב וּבַחֲנִ֣ית וּבְכִיד֑וֹן וְאָנֹכִ֣י בָֽא־אֵלֶ֗יךָ בְּשֵׁם֙ ה' צְבָא֔וֹת אלוקי מַעַרְכ֥וֹת יִשְׂרָאֵ֖ל אֲשֶׁ֥ר חֵרַֽפְתָּ", והסיום הוא מלשון הפסוק דברים ז, כא: "לא תערוץ מפניהם כי ה' אלוקיך בקרבך א-ל גדול ונורא".}}. *'''[[תהלים קכ"א|מזמור קכ"א בתהילים]]''' - מזמור העוסק כולו בשמירה הגנה והצלה: "מאין יבוא עזרי - עזרי מהם ה' עושה שמים וארץ . . לא ינום ולא יישן שומר ישראל . . ה' ישמורך מכל רע . . מעתה ועד עולם". *'''ש-ד-י קרע שטן''' - השם הקדוש הוא ראשי תיבות של '''ש'''ומר '''ד'''לתות '''י'''שראל, ונהוג לכתוב אותו גם על מזוזות הפתח לשמירה הגנה והצלה, והתיבות 'קרע שטן' הם גם הראשי תיבות של השורה השניה בתפילת [[אנא בכח]], וחלק מהשם המפורש בן ה-42 אותיות{{הערה|בחלק מהקמעות, נהוג לכתוב את כל ה'אנא בכח'. שורה זו היא גם כנגד ספירת הגבורה.}}. *'''[[אדם הראשון|אדם]] ו[[חוה]], [[אברהם אבינו|אברהם]] ו[[שרה אמנו|שרה]], [[יצחק אבינו|יצחק]] ו[[רבקה אמנו|רבקה]], [[יעקב אבינו|יעקב]] ו[[לאה אמנו|לאה]] - פנימה''' - בתיבה זו מופיעים ארבעה זוגות, כל זוג בשורה בפני עצמו, ותחתם במודגש התיבה 'פנימה', כלומר שרק להם תהיה הרשות להיכנס ולהתייחד בתוך הבית, זאת בנויגוד לשמות המלאכים הרעים והשדים המופיעים מחוץ לתיבה זו עם הסיומת 'וכת דיליה - חוץ', כלומר שהם יישארו בחוץ ולא תינתן להם הרשות להיכנס ולהזיק. *'''מְכַשֵּׁפָ֖ה לֹ֥א תְחַיֶּֽה''' - מחוץ לתיבה מופיעים כל הצירופים האפשריים של תיבות הפסוק{{הערה|שמות כב, יז.: מכשפה לא תחיה // תחיה מכשפה לא // לא תחיה מכשפה // תחיה לא מכשפה // מכשפה תחיה לא // לא מכשפה תחיה.}}. *'''סיני וסנסיני וסמנגלוף''' - בצד ימין של התיבה מופיעים שמות שלושת המלאכים השומרים על האדם מפני השדה לילית{{הערה|1=על פי הסיפור המובא במדרש 'אלפא ביתא דבן סירא' שלילית מאסה באדם הראשון וברחה ממנו לים סוף וחברה לאשמדאי מלך השדים. לאחר שאדם התפלל לה', נשלחו מלאכים אלו להחזיר את לילית, ולאחר שלא הצליחו לשכנע אותה לחזור, כיון שטענה שלאחר שחברה לאשמדאי אסורה היא לחזור לבעלה הראשון, עזבו אותה המלאכים אך השביעו אותה שלא תפגע בצאצאיו של אדם הראשון לרעה אם תראה קמע שעליו כתובים שמותיהם (אוצר מדרשים, אלפא ביתא דבן סירא, אלפא ביתא אחרת לבן סירא לד, ה, ושם בסיום הסיפור: "ולכך אנו כותבים שמותם בקמיע של נערים קטנים ורואה אותם וזוכרת השבועה ומתרפא הילד"). וראו עוד בהערה הבאה.}}. *'''לילית וכת דילה - חוץ''', השדה לילית וכל ה'כת' שלה - המלאכים המקטרגים והמזיקים, יוותרו בחוץ ולא יזיקו{{הערה|ראו בהערה הקודמת, וכן בזוהר חלק ג, עז א: "לְלִילִית קַדְמִיתָא . . נַפְקַת לְעָלְמָא, וּבַעְיָא רַבְיָיהָא, וְחָמַת רַבְיֵי בְּנֵי נָשָׁא, וְאִתְדַּבְּקַת בְּהוּ, לְקָטְלָא לְהוּ, וּלְאִשְׁתְּאֲבָא בְּרוּחַיְיהוּ דְּרַבְיֵי בְּנֵי נָשָׁא וְהִיא אַזְלַת בְּהַהוּא רוּחָא, וְאִזְדַמְּנָן תַּמָּן ג' רוּחִין קַדִּישִׁין, וְטָאסִין קַמָּהּ, וְנַטְלִין הַהוּא רוּחָא מִנָּהּ, וּמַנִיחִין לֵיהּ קָמֵי קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, וְתַמָּן מִתְגַּלְּפֵי קַמֵּיהּ . . אִי אִשְׁתְּכַח בַּר נָשׁ קַדִּישָׁא, לָא מִסְתָּפֵי מִינָּהּ, דִּכְדֵין זַמִּין קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא לְאִלֵּין ג' מַלְאֲכִין קַדִּישִׁין דְּאַמָרָן, וְנַטְרִין לֵיהּ לְהַהוּא רַבְיָיא, וְהִיא לָא יַכְלָא לְאַבְאָשָׁא לֵיהּ, הֲדָא הוּא דִכְתִיב, (תהלים צא) לֹא תְאוּנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה וְנֶגַע לֹא יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ. מַאי טַעֲמָא לֹא תְאוּנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה. בְּגִין כִּי מַלְאָכָיו יְצַוְּה לָּךְ, וּכְתִיב (תהלים צ) כִּי בִי חָשַׁק וַאֲפַלְּטֵהוּ. (= לִילִית הָרִאשׁוֹנָה . . יוֹצֵאת לָעוֹלָם וְרוֹצָה תִינוֹקוֹתֶיהָ. וְרוֹאָה תִינוֹקוֹת שֶׁל בְּנֵי אָדָם וְנִדְבֶּקֶת לָהֶם לַהֲרֹג אוֹתָם, וּלְהִשָּׁאֵב לְרוּחוֹת תִּינוֹקוֹת בְּנֵי הָאָדָם, וְהוֹלֶכֶת עִם אוֹתָהּ הָרוּחַ, וּמִזְדַּמְּנִים שָׁם שָׁלֹשׁ רוּחוֹת קְדוֹשׁוֹת, וְטָסִים לְפָנֶיהָ, וְנוֹטְלִים מִמֶּנָּה אוֹתָהּ הָרוּחַ, וּמַנִּיחִים אוֹתָהּ לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, וְשָׁם נֶחְקָקִים (לומדים) לְפָנָיו . . אִם נִמְצָא אָדָם קָדוֹשׁ, לֹא פוֹחֵד מִמֶּנָּה, שֶׁאָז מַזְמִין הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא אֶת אוֹתָם שְׁלֹשֶׁת הַמַּלְאָכִים הַקְּדוֹשִׁים שֶׁאָמַרְנוּ, וְשׁוֹמְרִים אֶת אוֹתוֹ הַתִּינוֹק, וְהִיא לֹא יְכוֹלָה לְהָרַע לוֹ. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב לֹא תְאֻנֶּה אֵלֶיךְ רָעָה וְנֶגַע לֹא יִקְרַב בְּאָהֳלֶךְ. מָה הַטַּעַם לֹא תְאֻנֶּה אֵלֶיךְ רָעָה? מִשּׁוּם שֶׁכִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה לָּךְ. וְכָתוּב כִּי בִי חָשַׁק וַאֲפַלְּטֵהוּ).}}. *'''לתמלמיי כמיללבד לתארוליב''' - ראשי תיבות של שלושת הפסוקים בתהילים{{הערה|צא, ה-יא-י.}}: "לֹֽא־תִ֭ירָא מִפַּ֣חַד לָ֑יְלָה מֵ֝חֵ֗ץ יָע֥וּף יוֹמָֽם׃ כִּ֣י מַ֭לְאָכָיו יְצַוֶּה־לָּ֑ךְ לִ֝שְׁמׇרְךָ֗ בְּכׇל־דְּרָכֶֽיךָ׃ לֹא־תְאֻנֶּ֣ה אֵלֶ֣יךָ רָעָ֑ה וְ֝נֶ֗גַע לֹא־יִקְרַ֥ב בְּאׇהֳלֶֽךָ".
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תפריט ניווט
כלים אישיים
לא בחשבון
שיחה
תרומות
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
מרחבי שם
ערך
שיחה
עברית
צפיות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
עוד
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
לוח מודעות
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
חב"דפדיה להורדה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
כלים
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף