עריכת הדף "
נפילים
" (פסקה)
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==בתורת הסוד== ב[[תורת הקבלה|קבלה]] מובא שהנפילים עצמם הם בחינת נשמות גבוהות מאוד, רק שבדוגמת הנפילה של [[שבירת הכלים]] מ[[עולם התהו]], [[אימא עילאה]] לא הצליחה לקלוט את האור העליון ב[[יסוד דנוקבא]] ו[[הפלה|הפילה]] אותו{{הערה|עמק המלך שער עולם התהו ריש פרק ל"ה. הובא באור התורה בראשית תקצה. ועל דרך זה בנח סה. דרושים לפסח תשנב.}}. ובדומה לנפל, שאמנם יש לו גוף אך אין לו חיות, כך גם בחינות גבוהות אלו איבדו את החיות האלוקית שלהם ונעשו בחינת רשעים שאין בהם חיות אלוקות, שלכן הרשעים קרואים 'מתים'{{הערה|אור התורה בראשית תרכה.}}, ובסיבת הדבר שהאור העליון 'נפל' ולא נקלט בבחינת עיבור ביסוד דנוקבא, מבואר שהוא מפני שלא היו בבחינת ביטול{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/adhaam/ner/2/41a.htm נר מצוה ותורה אור, שער האמונה מא, א]. [https://chabadlibrary.org/books/maharshab/terav/2/28/888.htm המשך תער"ב חלק שני עמוד תתפח, שבת פרשת תצוה תרע"ה].}}, מכיון ששורשם 'מעולם אנשי השם' - מגבורות עליונות דב"ן דתוהו, שהם אורות תקיפים וחזקים ביותר, ולכן לא יכלו להיות בבחינת ביטול{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/maharshab/terav/1/71/index.htm המשך תער"ב חלק ראשון ש"פ ראה תרד"ע עמוד תרה].}}. בשם הבעל שם טוב מובא{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/bsht/kst/2/416.htm כתר שם טוב חלק שני תטז].}} שאמר: "רבונו של עולם, אין אנחנו מחיילותיו של הס"ם המכונים בשם '''נגע רע''', [[ראשי תיבות]] '''נ'''פילים '''ג'''בורים '''ע'''נקים '''ר'''פאים '''ע'''מלקים, אלא אנחנו מחיילות של שכינת '''עוזך''', ואנחנו '''ע'''וברים לפניך כבני מרון, אנחנו מחיילות של בית דוד, '''ז'''רעו של יצחק, ועקידת יצחק לזרעו ברחמים תזכור, וכמ"ש איש על דגלו באותות לבית אבותם, והרי אנחנו חתומים ב'''כ'''נפי מצוה, הכר נא למי החותמת". בדומה למלאכים שנקראים נפילים, יש גם נשמות שנקראות בחינת 'נפילים', והוא מפני שאינן קשורות בעצם באלוקות, אלא הן רק 'עטופות' באלוקות, ולכן יש להן אפשרות ליפול ממדריגתן, תחילה בתאוות היתר, ועל ידי זה עלולות ליפול גם למטה יותר, בתאוות איסור{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/adhaam/tshu/6/index.htm שערי תשובה והיה העטופים ללבן נז, א].}}. הרבי מבאר את משמעות ההוראה מהנפילים בעבודת האדם, שכאשר האדם מתחיל בסוג חדש של עבודת השם שאינו רגיל אליו, צריך הוא שמירה מיוחדת, וזו היתה סיבת נפילתם של המלאכים שירדו לעולם הזה אך עם כל גודל מעלתם כאשר החלו בעבודה שלא היו רגילים אליה - נפלו{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/admur/tm/5721-3/68/index.htm שיחת שבת פרשת שלח תשכ"א], ושם, שזו הסיבה שהם מוזכרים דווקא בקשר למרגלים, שגם הם עמדו לפני הכניסה לארץ שזו עבודה חדשה שלא הורגלו בה.}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תפריט ניווט
כלים אישיים
לא בחשבון
שיחה
תרומות
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
מרחבי שם
ערך
שיחה
עברית
צפיות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
עוד
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
לוח מודעות
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
חב"דפדיה להורדה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
כלים
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף