גרסה אחרונה |
הטקסט שלך |
שורה 47: |
שורה 47: |
| אשמח שתרחיב (בעיקר בהסבר בעניין שפע שתופס את העצם. לא הצלחתי כ"כ להסביר)--[[משתמש:חבדפד770|חבדפד770]] - [[שיחת משתמש:חבדפד770|שיחה]], 17:16, ה' בניסן, ה'תשפ"א 17:16, 18 במרץ 2021 (UTC) | | אשמח שתרחיב (בעיקר בהסבר בעניין שפע שתופס את העצם. לא הצלחתי כ"כ להסביר)--[[משתמש:חבדפד770|חבדפד770]] - [[שיחת משתמש:חבדפד770|שיחה]], 17:16, ה' בניסן, ה'תשפ"א 17:16, 18 במרץ 2021 (UTC) |
| :קודם כל אני צריך לראות מה שיש (דהיינו שיש ערך אור ושם גם מבואר החילוקים בין אור ושפע, ויש גם ערך על שפע) ומה החידוש של ערך זו. שנית, כמדומני שבס"ו (ואולי גם בע"ב) הווארט הוא שאור הוא נעלה שמה שבא בבחינת שפע זהו כבר דרגא מאלקות שבא קודם בבחינת אור ואינו העצם של האלקות וכל הדרגא ה'''זו''' (המצומצמת) בא בבחינת שפע. אבל כל הכבוד שיש משתמשים שכל ה'קאך' שלהם הוא בערכים בתורת החסידות. לדעתי כל המאמרים וגם כל פרטי המאמרים יכולים לבוא בחבדפדיה אם מוצאים מקומם הנכון וגם (וזה חשוב ביותר) שתהיה ערוכה בסגנון אנציקלופדיה ולא כמו שקלא וטריא כמו שיש במאמרים (רק העובדות וההכרח וההסבר) [[משתמש:בנציון|בנציון]] - [[שיחת משתמש:בנציון|שיחה]], 17:30, ה' בניסן, ה'תשפ"א 17:30, 18 במרץ 2021 (UTC) | | :קודם כל אני צריך לראות מה שיש (דהיינו שיש ערך אור ושם גם מבואר החילוקים בין אור ושפע, ויש גם ערך על שפע) ומה החידוש של ערך זו. שנית, כמדומני שבס"ו (ואולי גם בע"ב) הווארט הוא שאור הוא נעלה שמה שבא בבחינת שפע זהו כבר דרגא מאלקות שבא קודם בבחינת אור ואינו העצם של האלקות וכל הדרגא ה'''זו''' (המצומצמת) בא בבחינת שפע. אבל כל הכבוד שיש משתמשים שכל ה'קאך' שלהם הוא בערכים בתורת החסידות. לדעתי כל המאמרים וגם כל פרטי המאמרים יכולים לבוא בחבדפדיה אם מוצאים מקומם הנכון וגם (וזה חשוב ביותר) שתהיה ערוכה בסגנון אנציקלופדיה ולא כמו שקלא וטריא כמו שיש במאמרים (רק העובדות וההכרח וההסבר) [[משתמש:בנציון|בנציון]] - [[שיחת משתמש:בנציון|שיחה]], 17:30, ה' בניסן, ה'תשפ"א 17:30, 18 במרץ 2021 (UTC) |
| ::החידוש בערך זה הדבר הכי פשוט - העמדת שני העניינים אחד מול השני... כמו בחסידות. כשזה בשני ערכים נפרדים אפשר לדעתי לפספס את הווארט בכ"א. בנוגע למה שאמרת מס"ו, זה באמת החידוש העצום באור אצל הקב"ה (הנוטע אוזן וגו') שמאיר ברצון ובאור יש מקצת העצם וכוח העצם. וזה לא נידון בערך אור ושפע, ואני חושב שקובע ברכה לעצמו (ראה [[אור]].--[[משתמש:חבדפד770|חבדפד770]] - [[שיחת משתמש:חבדפד770|שיחה]], 18:08, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:08, 18 במרץ 2021 (UTC)
| |
| :::גם אם יש חידוש (וצריך לראות אם כל מה שיש בחסידות אם יש בו חשיבות אנציקלופדי (אף שבספר הערכים יש ערך "אור ביחס לשפע")) צריך לסדר ששלושה הערכים יהיו מסודרים שכל הפרטים יהיו בהערך אחד ושני הערכים האחרים יפנו לערך המורחב הזה. אני מדבר בהמאמר זאת חוקת גופא שכל האריכות אינו מדבר במעלת השפע (כי אין שפע בלתי מוגבלת בא בעולמות (ולכן אף אם משווים זה מול זה יש מעלה בשפע אבל זה אמת אם מדברים במדריגה אחת לא כששני ההשפעות הם במדריגות שונות)) הוא מדבר בריחוק ערך האור שהוא מובדל לגמרי ואינו נתפס במה שברא וכל מה שברא הוא דבר חדש ולא מתייחס אחריו ומובדל ממנו (באמת זה יותר משני שנים שלמדתי המאמר הזה, תגיד לי אם טעיתי)--[[משתמש:בנציון|בנציון]] - [[שיחת משתמש:בנציון|שיחה]], 18:38, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:38, 18 במרץ 2021 (UTC)
| |
| ::::וגם מוסבר שזה מה ש'''אמיתית''' ענין ה"אור" (ביחס לשפע) הוא שמאיר ברצון וזה גם מפליא ריחוק הערך של המאור (ואין אנו יכולים לקרותו בשם מאור מטעם זה (כי זה מגביל אותו)) מהאור שבא ממנו (במילים אחרות זה שהאור בא ברצון אינו מעלה אלא ממחיש החילוק עוד יותר בין אור ושפע) וכמדומני שזה ה'ווארט' של תחילת המאמר "כי עמך" בתרס"ו --[[משתמש:בנציון|בנציון]] - [[שיחת משתמש:בנציון|שיחה]], 18:45, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:45, 18 במרץ 2021 (UTC)
| |
| :::::ושוב פעם - אתה מדבר על אוא"ס - '''שהוא עצמו''' אין סוף עם כל העילויים שבזה וההפכים שבזה! אין זה באור רגיל (וכמו שרואים שיש הרבה מאמרים שמסבירים את החילוק בפשטות [הכרח ורצון, חיצוניות ומעין - עצמיות ואינו בדומה] ונשארים בזה) ולדעתי גם על אור ושפע "סטנדרטיים" צריך לכתוב. צריך לראות איך לשלב את הערכים, או לעשות פיסקא בכל ערך ולהפנות לערך מורחב. בעז"ה --[[משתמש:חבדפד770|חבדפד770]] - [[שיחת משתמש:חבדפד770|שיחה]], 22:09, ז' בניסן, ה'תשפ"א 22:09, 20 במרץ 2021 (UTC)
| |
|
| |
| ::::::סתם נוהגים לשים נקודתיים בדף השיחה לשמור על סדר הדיון. מה שלמדתי טוב זה מה שכתוב בס"ו ושם (לפי זכרוני) נתבאר באריכות העדר היחס בין האור והמאור. אם אתה יכול לציין לי מאמר שמבאר הענין על מעלת השפע לגבי האור אולי אני יחזור לזה. בינתיים אני קצת טרוד כי חג הפסח ממשמש ובא. ואסיים בברכת א כשר'ן און פרייליכען פסח. [[משתמש:בנציון|בנציון]] - [[שיחת משתמש:בנציון|שיחה]], 23:20, ח' בניסן, ה'תשפ"א 23:20, 21 במרץ 2021 (UTC)
| |
| ::::::: אם התכוונת מקור שמבואר '''איזושהי''' מעלה על שפע, זה ישנו בכל מאמר בנידון (ראה למשל זאת חוקת ס"ו שפע הוא מהות דבר שנשפע, שזהו מעלה עצומה)
| |
| :::::::אבל אם כוונתך למאמר שכל המהלך הוא ששפע יותר נעלה, אכן ברוב המאמרים המהלך לגבי אור (כמו שמתחילים להבין החילוק למה בספרי קבלה [תורת האמת] אור ובחוקרים שפע), אמנם ראה תקעו תרס"א (המילים הם לא אור ושפע אך העניין דומה לכאורה) שמבאר בארוכה בעניין רשימו והקו - שהרשימו יותר עצמי (כמו דיבור שזה עצמיות ונפרד לעומת הארת פנים שזה מאוחד ומגלה אבל הארה בעלמא)
| |
| :::::::כן אפשר ללמוד בהאמנת אלוקות שמסביר מה זה אור ושפע בעניין קו ורשימו '''ושניהם נצרכים''' ואדרבה. ושבעים פנים לתורה און רעדזיך וואו מרעדטזיך.
| |
| :::::::עכ"פ זה תיאורטי אם יש לך הערות פרטיות בנוגע לערכים תתקן/תעיר בשמחה. כשרן און פריילכן פסח/חג פסח כשר ושמח! (יא ניסן ל"ז)--[[משתמש:חבדפד770|חבדפד770. גוט יום טוב!! מאור ומחיה נפשנו ניתן לנו... ]] - [[שיחת משתמש:חבדפד770|שיחה]], 10:20, י' בניסן, ה'תשפ"א 10:20, 23 במרץ 2021 (UTC)
| |
|
| |
| == [[משתמש:חבדפד770/כח הצומח שבארץ|כוח הצומח]] ==
| |
|
| |
| נערך אך הועבר לאישי. מוזמן לחוות דעה אם העריכה שיפרה את המצב.--גומרים לבנות את ה[[דירה בתחתונים]]!!!__[[משתמש:חבדפד770|חבדפד770]]. [[שיחת משתמש:חבדפד770|טאמי וודקה בודיעט...]]--14:36, כ"ה בניסן, ה'תשפ"א ''<font size="1">(7 באפר' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
| |
|
| |
| ==אייכה==
| |
| {{אייכה}} [[משתמש:הקצנה|הקצנה]] ~ [[שיחת משתמש:הקצנה|שיחה]] 20:52, 8 ביולי 2023 (UTC)
| |