שיחת משתמש:מיכאל א
שלום מיכאל א, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.
|
--chabadnik - שיחה 10:40, 8 יוני 2009 (EDT)
תאריך לועזי[עריכת קוד מקור]
ר' מיכאל. ראשית - תודה על תרומתך החשובות. אמנם אעיר אשר לא נהוג (ואפי' לא רצוי) להשתמש בשנים לועזיים.
- בברכה להצלחה. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
וואלה, העדפתי שלא להשתמש - אך חשבתי שדוקא כן רצוי כיון שזה מיועד גם לאנשים מבחוץ שלא תמיד יודעים מה השנה העברית וכו'. עכ"פ, תודה על ההערה. מיכאל א
- אני מסכים לגמרי עם [משתמש:מיכאל א|]]. גם לדעתי תמיד כדאי ואפילו רצוי להוסיף תאריך לועזי - אולי בסוגריים - אחרי התאריך העברי. כמעט ולא עשיתי את זה בגלל עצלות, לא בגלל סיבה אחרת. חסיד אתה חושב על סיבה ספציפית למה זה לא כדאי? --chabadnik - שיחה 17:56, 9 יוני 2009 (EDT)
- כן, מבחינה הלכתית זה בעייתי מאד וחלק מהפוסקים רואים בזה חשש "אביזריהו דעבודה זרה"!. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- מבחינה הלכתית זה אולי בעייתי בעיני חלק מהפוסקים, אך מעשה רב איתא לן, דחזינן כמעשה דבכל יומא נפיק איגרתא מבי מלכא בתאריך לועזי כדבר הרגיל.
- כאמור, הרבי לא חשש כלל להוציא מכתבים עם תאריך לועזי. מיכאל א
- מישהו יודע אם זה נכון מציאותית? --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ו בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 07:30, 8 ביוני 2010 (UTC)
- כמדומני שבמכתבים של ניסן מינדל מופיע תאריך לועזי, אבל ישנם מספר פקפוקים אודות המכתבים הנ"ל, ואכ"מ.
- הרבנית חיה מושקא ע"ה הייתה כותבת עם תאריך לועזי. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- א. איני יודע עד כמה אפשר להסתמך על הנהגותיה של הרבנית ע"ה, בדבר הנוגע לאיסורים דאורייתא... לא שאני מטיל ספק באמינותה, רק שלפי כובד המשקל, לא נראה שאפשר לסמוך על זה. (מישהו מוכן להטיל על כף המאזנים מליון דולר על סמך זה?) ב. האם אפשר לציין מקור לכך? --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ו בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 07:39, 8 ביוני 2010 (UTC)
- ניתי ספר "אגרות קודש" ונראה אין ספור מכתבים מתוארכים בתאריך לועזי; יום, חודש ושנה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:45, 8 ביוני 2010 (UTC)
- כמדומני שבמכתבים של ניסן מינדל מופיע תאריך לועזי, אבל ישנם מספר פקפוקים אודות המכתבים הנ"ל, ואכ"מ.
- אני מסכים לגמרי עם [משתמש:מיכאל א|]]. גם לדעתי תמיד כדאי ואפילו רצוי להוסיף תאריך לועזי - אולי בסוגריים - אחרי התאריך העברי. כמעט ולא עשיתי את זה בגלל עצלות, לא בגלל סיבה אחרת. חסיד אתה חושב על סיבה ספציפית למה זה לא כדאי? --chabadnik - שיחה 17:56, 9 יוני 2009 (EDT)
תרומות יפות מאוד[עריכת קוד מקור]
יש לציין כי תרומותיך יפות, ערכיות ותוכניות מאוד. הלוואי וכל החב"דפדים ישכילו לתרום בתחומים שהינך תורם בהם. ברכותיי להמשך הצלחה ועבודה פוריה ומועילה לכולנו. יואל
הרשאות להעלת תמונה[עריכת קוד מקור]
בירכותי, קיבלת הרשאות להעלות תמונות לחב"דפדיה. בהצלחה רבה בהמשך! --chabadnik - שיחה 09:35, 10 יוני 2009 (EDT)
הבהרה...[עריכת קוד מקור]
אם הייתי מוסר לך כל הכבוד על כל משהו שעית שיעורר את התפעלותי - היית צריך לארכב את דף השיחה שלך מזמן.
אז כיוון שאיני יכול כך - אני מוסר לך משהו אחד על העבר, הווה והעתיד:
יישר כח!. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
ערכים מהותיים[עריכת קוד מקור]
שלום לך, מיכאל א.
יש לציין שאתה עושה עבודה א א, והלוואי על כולנו. במיוחד שמתי לב ושמחתי לראות שהתחלת להתעסק עם התחום הכי חשוב והכי נחוץ באמת כאן בחב"דפדיה - כתיבת ושכתוב ערכים מהותיים (וכוונתי בעיקר לקטגוריה ערכים בחסידות, אך גם לערכים בדוגמת אלו בקטגוריות אחרות על פני כל החב"דפדיה).
כפי הנראה תהיה לנו עבודה משותפת בזה יחדיו, כי הלא כל עניינה של האנציקלופדיה החב"דית היא בעיקר (כפי שאני רואה זאת מנקודת מבטי) - להביא את ה"מעיינות", הפנימיות של תורת החסידות, העשירות וההרחבה של תורת החסידות, העבודה הנכונה וכו' וכו' - לכל מי שמעוניין ומחפש את זה כאן, ב"חוצה שאין חוצה יותר ממנו" - רשת האינטרנט.
נכון, אנחנו אמנם לא יכולים לעשות זאת בצורה הכי טובה שאפשר, בסך הכל אנחנו בלי הסמכה ממישהו (ולכן גם כן הכתיבה שלנו נתונה לעריכה בידי משתמשים שונים), אבל בסך הכל הכללי - אנחנו צריכים להתאמץ להגיע למקסימום מצידנו ולעודד את כל מי שמצטרף לעבודה זו. זמן רב תהיתי כיצד ויחד עם מי ניתן לעשות זאת (וידועה האמרה: יותר קל ששתיים יסחבו משא כבד), והנה - ב"ה נרתמת לענין. ועל כך מגיע לך יישר כח גדול, ועידוד מהתחלה - לא להתייאש ולהמשיך הלאה, כי זו העבודה העיקרית כאן ובשבילה הוקמה החב"דפדיה (מאוד נוח לכתוב על אירועים אקטואליים מתחלפים, או על חסידים של הרבי בדור זה, עם כל חשיבותם וכבודם ורוב פעולותיהם הכבירות, אבל העיקר הוא להכניס כאן את העניינים העיקריים של חסידות חב"ד, עם כל היופי הפנימי שלהם ובצורה מוסברת ככל הניתן). יש לעודד ולכוון גם חב"דפדים אחרים, בעיקר את הפעילים ביניהם, לכתוב בערכים אלו, ויחד נצליח להכניס ערכים חדשים ולערוך את כל הקיימים כבר בצורה נורמלית.
הבעיה העיקרית היא, לעניות דעתי, שאנחנו לא יודעים כל כך מיהו קהל היעד שלנו (שהרי, חב"דניקים לא יחפשו ללמוד כאן חסידות...). ולכן חושבני שהקהל העיקרי (גם אם לא העכשווי, אלא העתידי) הוא קהל שאינו נמנה לעת-עתה בצורה גלויה על השורות החב"דיות, ועל כן כדאי מאוד לחשוב כאילו הערך נכתב למישהו שאין לו טיפת מושג וידע בנושא הנוכחי, כל שכן לא במונחים וקודים מסויימים בהם אנו רגילים להשתמש, וכך לכתוב. ובמקרים שההסבר הנדרש גולש מתוכן הערך אותו אנו כותבים - לפתוח ערך חדש ולהפנות אליו, ואם הערך קיים אז להפנות אליו ולהרחיב במקומו את הדרוש, כפי מה שנוגע.
זו דעתי בקיצור רב. אשמח לראות את דעתך בענין, ואקווה ששורות אלו, שהם מעט המחזיק את המרובה, יספיקו להתחיל את העבודה כמו שצריך, כל אחד כיכולותיו ואפשרויותיו. בהצלחה רבה. יואל
- תודה רבה על העידוד.
- גם אני חושב שהערכים צריכים להיות כתובים בצורה השוה לכל נפש, ואדרבה - שיהיו מובנים גם למי שנתקל במושגים אלה לראשונה בחייו.
- לפעמים אנשים כערכנו שוכחים שאנחנו חיים בדור שאמנם אף-אחד לא עם-הארץ עד כדי שלא ידע אלף-בית, אבל הרבה מאוד לא יודעים שום-דבר מעבר לאלף-בית...
- אני בהחלט מנסה לכתוב בלשון מובנת לכל אדם, אך לפעמים מלאכה זו קשה מאוד. בתור מי שעסק כמה פעמים בתרגום משפות שונות, אני מכיר את זה טוב.
- אך היא הנותנת - דוקא עקב היות מקום זה פתוח לעריכה, אפשר לכתוב ערך במקסימום שאני מסוגל, ולעצור היכן שאני כבר לא - ולתת לאחרים שיכולים להמשיך ולעשות את המלאכה.
- בהצלחה לכולנו בהמשך. מיכאל א
- מצטרף להנ"ל. לדעתי האישית (וכפי שאני יודע מכו"כ) שגם אנ"ש נכנסים לכאן כדי לקבל מידע על ערכים בחסידות, בעיקר (וכפי ששמעתי וראיתי אצל כו"כ שלוחים), שהקהל שנכנס לערכים אלו הוא מקורבים-מתעניינים-בעלי תשובה.
- על כן, גם לדעתי - עלינו להשקיע כמה שיותר בכתיבת ערכים אלו, וכפי שכתב יואל - בשפה קלה, ברורה ופשוטה. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
תמונה מהציון הק'[עריכת קוד מקור]
מאחר ואתה פעיל בהעלאת תמונות שלוחה אליך בקשתי' באם אפשר להעלות תמונה מהאוהל הק' של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו וכ"ק אדמו"ר הריי"צ זי"ע (או לפי הבדיחב"דפדיה אוהל אדמו"ר הריי"צ) -- מנתם ציון
- הלואי ונזכה שלא היה מה להעלות, מאחר ומשיח כבר היה מגיע והרבי הקודם כמו גם הרבי היו איתנו באופן ברור לעיני כולם, והיו חוסכים מאיתנו את שנאת האחים שאתה כ"כ אוהב להפיץ (ולא רק אתה, אבל כאן - זה רק אתה). מיכאל א
הצעה, אנא חווה דעתך[עריכת קוד מקור]
באולם הדיונים, תחת כותרת המשנה "הצעה למתקפת עריכת הערכים". יואל * משנה חב"דפדית על רגל אחת
'חבר אתה חסר'[עריכת קוד מקור]
כל מה שכתוב בשיחת משתמש:סומכוס#איה מקום כבודו?, שיחת משתמש:יואל#איה מקום כבודו? וכן בשיחת משתמש:חיים נהר#"חבר אתה חסר" נוגע ושייך אליך. קח אותו לעיונך. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!