שומרי בית המקדש: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 40: שורה 40:
ולכן מובן, שאפילו במלכות של חסד ואפילו כאשר יד ישראל תקיפה ויש הסכם שלום, הרי הגויים בכלל הנם בחזקת סכנה, ואי אפשר לדעת מה יהיה מחר, לאחר זמן וכיו״ב, נוסף על זה — שאפילו אם זוהי מלכות של חסד אמיתית והסכם שלום אמיתי, הרי זה בנוגע לכללות העם, ואי אפשר לדעת בודאות מה יעשו יחידים, ר״ל.
ולכן מובן, שאפילו במלכות של חסד ואפילו כאשר יד ישראל תקיפה ויש הסכם שלום, הרי הגויים בכלל הנם בחזקת סכנה, ואי אפשר לדעת מה יהיה מחר, לאחר זמן וכיו״ב, נוסף על זה — שאפילו אם זוהי מלכות של חסד אמיתית והסכם שלום אמיתי, הרי זה בנוגע לכללות העם, ואי אפשר לדעת בודאות מה יעשו יחידים, ר״ל.


ומשום טעם פקוח נפש, (אפילו ספק פקוח נפש), הדוחה כל התורה כולה, לא קיימו במשך הדורות בגלות את מצות שמירת המקדש(אפילו לפי הסברא הנ״ל שה־ מצוה שייכת גם בזמן הזה), ע״י הצבת שומרים מפני כבוד המקדש.<REF>[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16000&st=&pgnum=247&hilite= הרבי]</REF>
ומשום טעם פקוח נפש, (אפילו ספק פקוח נפש), הדוחה כל התורה כולה, לא קיימו במשך הדורות בגלות את מצות שמירת המקדש(אפילו לפי הסברא הנ״ל שה־ מצוה שייכת גם בזמן הזה), ע״י הצבת שומרים מפני כבוד המקדש.<REF>[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16000&st=&pgnum=247&hilite= ספר השיחות תש"נ חלק ב' עמוד 405]</REF>


== מקורות ==
== מקורות ==
משתמש אלמוני

תפריט ניווט