משתמש:שלום/יעמוד מלך מבית דוד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 63: שורה 63:
== בן אחר בן ==
== בן אחר בן ==
   
   
ברור הדבר כי משיח צריך להיות ממלכי דוד, וכלשון הרמב"ם<REF>[http://www.hebrewbooks.org/dtrambam.aspx?&hilite=e7fe650a-0b11-4bdd-a658-c27f73937913 הל' מלכים פי"א הלכה ד']</REF>: "ואם יעמוד מלך מבית דוד, עוסק בתורה כדוד אביו" כו'.
ברמב"ם כתוב שהמשיח צריך להיות ממלכי דוד,<REF>[http://www.hebrewbooks.org/dtrambam.aspx?&hilite=e7fe650a-0b11-4bdd-a658-c27f73937913 הל' מלכים פי"א הלכה ד']</REF>: {{ציטוטון|"ואם יעמוד מלך '''מבית דוד''', עוסק בתורה כדוד אביו"}} כו'.
אלא שהשאלה היא אם כדי להיות ממלכי בית דוד צריך להיות דווקא בן אחר בן או לא.
הפוסקים מסתפקים, האם כדי להיות ממלכי בית דוד צריך להיות דווקא בן אחר בן או לא.


וישנן ראיות שמשיח צריך להיות בן אחר בן דווקא.  
ישנן ראיות שונות שמשיח צריך להיות בן אחר בן דווקא.  


א) מבואר בפוסקים<REF>שו״ת אבני נזר יו״ד סי' שי״ב, ובשו״ת חקרי לב אורח חיים סימן כ״א.</REF> דבמלכי בית דוד הירושה היא דרך בנים, כיון דהמלכות היא בעצם לדוד, מה שאין כן במלכי ישראל, דאחר שירש הבן פקע כח האב. חזינו דאין זה מדיני ירושה גרידא, אלא דהוי מדיני הבטחה לדוד דלא יסור המלכות ממנו, וכברכת בת שבע<REF>מלכים-א, א' ל״א.</REF> לדוד יחי המלך לעולם<REF>וכמבואר בחידושי הגרי"ז.</REF>  
א) מבואר בפוסקים<REF>שו״ת אבני נזר יו״ד סי' שי״ב, ובשו״ת חקרי לב אורח חיים סימן כ״א.</REF> דבמלכי בית דוד הירושה היא דרך בנים, כיון דהמלכות היא בעצם לדוד, מה שאין כן במלכי ישראל, דאחר שירש הבן פקע כח האב. חזינו דאין זה מדיני ירושה גרידא, אלא דהוי מדיני הבטחה לדוד דלא יסור המלכות ממנו, וכברכת בת שבע<REF>מלכים-א, א' ל״א.</REF> לדוד יחי המלך לעולם<REF>וכמבואר בחידושי הגרי"ז.</REF>  
39,916

עריכות

תפריט ניווט