12,624
עריכות
(←סימני 'בחזקת משיח': לצערי נחמק לי קטע גדול על-זה, אז ניסתי לשחזר ויצא משהו קטן יחסית) |
|||
שורה 139: | שורה 139: | ||
[[תמונה:כינוס השלוחיםPictureFileName.jpg|left|thumb|250px|שלוחי של משיח העוסקים ב'ויכוף כל ישראל' כפי שצולמו על יד משכנו בזמן הגלות, [[תשנ"ד]].]] | [[תמונה:כינוס השלוחיםPictureFileName.jpg|left|thumb|250px|שלוחי של משיח העוסקים ב'ויכוף כל ישראל' כפי שצולמו על יד משכנו בזמן הגלות, [[תשנ"ד]].]] | ||
:;עוד בנושא - [[ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה]] | :;עוד בנושא - [[ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה]] | ||
סימן נוסף להיות המלך [[בחזקת משיח]] הוא "ויכוף כל ישראל ללכת בה ולחזק בדקה"; עניין זה הוא תפקידו ופעולתו של מלך המשיח{{הערה|לקו"ש חל"ג שיחה ג' לפ' ויגש.}}. | סימן נוסף להיות המלך [[בחזקת משיח]] הוא "ויכוף כל ישראל ללכת בה ולחזק בדקה"; גם עניין זה הוא תפקידו ופעולתו של מלך המשיח{{הערה|לקו"ש חל"ג שיחה ג' לפ' ויגש.}}. | ||
הכוונה{{הערה|נתבאר ע"י הרבי ב[[יחידות]], ה' [[מנחם אב]] [[תשכ"ז]] - [[צדי"ק למלך]] ח"ו עמ' 176, [[קונטרס יחי המלך]] גליון 300 - להרב [[שניאור חיים גוטניק]].}} אינה שיכוף בכח אלא בפועל, שילך הוא, או על-ידי שלוחיו, ושלוחי שלוחיו וכו' לכל [[יהודי]] ו[[יהודי]] ויגידו לו שיש לקיים [[תורה]] ו[[מצוות]]שהרי שלוחו של אדם '''כמותו''' ממש{{הערה|קידושין מא, ב.}}. ועצם הדבר שהשלוחים רק ילכו ויגידו ליהודים שצריך לשוב לתורה ומצוות, זה עצמו כבר מסייע ומביא לידי קיום “ויכוף” (כפשוטו), שהרי כפייה בדברים גם כן נקראת כפייה {{הערה|כדאיתא בכתובות נג, א. "אכפייה", ובקידושין מה, ב "כפתיה" עיי"ש.}}. | הכוונה{{הערה|נתבאר ע"י הרבי ב[[יחידות]], ה' [[מנחם אב]] [[תשכ"ז]] - [[צדי"ק למלך]] ח"ו עמ' 176, [[קונטרס יחי המלך]] גליון 300 - להרב [[שניאור חיים גוטניק]].}} אינה שיכוף בכח אלא בפועל, שילך הוא, או על-ידי שלוחיו, ושלוחי שלוחיו וכו' לכל [[יהודי]] ו[[יהודי]] ויגידו לו שיש לקיים [[תורה]] ו[[מצוות]]שהרי שלוחו של אדם '''כמותו''' ממש{{הערה|קידושין מא, ב.}}. ועצם הדבר שהשלוחים רק ילכו ויגידו ליהודים שצריך לשוב לתורה ומצוות, זה עצמו כבר מסייע ומביא לידי קיום “ויכוף” (כפשוטו), שהרי כפייה בדברים גם כן נקראת כפייה {{הערה|כדאיתא בכתובות נג, א. "אכפייה", ובקידושין מה, ב "כפתיה" עיי"ש.}}. | ||
שורה 146: | שורה 146: | ||
כפיית כל ישראל היא תיקון לעניין החורבן, כי מצינו{{הערה|[[מסכת שבת]] קיט, ב. איכה רבה א, ו}} שמסיבות החורבן הוא שהשרים לא הוכיחו את החוטאים{{הערה|לקו"ש ח"ח ע' 361}}. | כפיית כל ישראל היא תיקון לעניין החורבן, כי מצינו{{הערה|[[מסכת שבת]] קיט, ב. איכה רבה א, ו}} שמסיבות החורבן הוא שהשרים לא הוכיחו את החוטאים{{הערה|לקו"ש ח"ח ע' 361}}. | ||
==וילחם מלחמות ה'== | |||
:;עוד בנושא - [[ילחם מלחמות ה']] | |||
אחד הסימנים של [[בחזקת משיח]] הוא "לוחם מלחמות השם"; גם עניין זה הוא מתפקידיו ופעולותיו של מלך המשיח{{הערה|לקו"ש חל"ג שיחה ג' לפ' ויגש.}}. | |||
מלחמות אלו יהיו מלחמות על [[שלימות התורה]]{{הערה|[[לקוטי שיחות]] חי"ח עמ' 281.}}, [[שלימות הארץ]] וכו', באופן של [[שלום]]{{הערה|ש"פ חיי שרה [[תשנ"ב]]}}, על ידי [[דיבור]] בלבד{{הערה|שנא' (ישעי' י"א ד'): "והכה ארץ בפיו וברוח שפתיו ימית רשע.}}, לדוגמא: אומרים לו למשיח: מדינה פלונית מרדה בך! – אומר: יבוא גובאי ויאכלנה{{הערה|מהר"י קרא עה"פ}} ולא בדרך של [[צבא]] וכו'. | |||
משיח כבר החל מלחמות אלו, ובכמה עניינים הוא כבר מנצח{{הערה|ש"פ חיי שרה שם.}}. | |||
==התגלותו== | ==התגלותו== |
עריכות