39,916
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
מבואר ב[[זוהר]] דאתפשטותיה ד[[משה]] בכל דרא ודרא, שיש בכל דור [[נשמות]] גבוהות מבחינת משה, והוא מבחינת פנימיות [[אור]] החכמה כמו נשמת [[רבי עקיבא]] ו[[רשב"י]] וכיוצא, וכן בכל דור ודור יש נשמות וניצוצות שמלובשים בגופים מבחינת משה. | מבואר ב[[זוהר]] דאתפשטותיה ד[[משה]] בכל דרא ודרא, שיש בכל דור [[נשמות]] גבוהות מבחינת משה, והוא מבחינת פנימיות [[אור]] החכמה כמו נשמת [[רבי עקיבא]] ו[[רשב"י]] וכיוצא, וכן בכל דור ודור יש נשמות וניצוצות שמלובשים בגופים מבחינת משה. | ||
לכן מצינו בגמרא שרב ספרא אמר לרבא "'''משה''' שפיר קאמרת", מפני שנשמת רבא היה מבחינת משה באותו הדור, ולפי שרבא היה ניצוץ רבי עקיבא וכמובא בגמרא, שמשמת [[רבי עקיבא]] נולד [[רבי יהודה הנשיא|רבי]] ומשמת רבי נולד [[רב יהודה]] ומשמת רב יהודה נולד רבא, ואין [[צדיק]] נפטר עד שנולד צדיק כמותו. | לכן מצינו בגמרא שרב ספרא אמר לרבא "'''משה''' שפיר קאמרת", מפני שנשמת רבא היה מבחינת משה באותו הדור, ולפי שרבא היה ניצוץ רבי עקיבא וכמובא בגמרא, שמשמת [[רבי עקיבא]] נולד [[רבי יהודה הנשיא|רבי]], ומשמת רבי נולד [[רב יהודה]] ומשמת רב יהודה נולד [[רבא]], ואין [[צדיק]] נפטר עד שנולד צדיק כמותו. | ||
כוונת רב ספרא באמירה "שפיר קאמרת" היא, מפני שבכח '''נשמת''' רבא תלויה המשכת חכמה זו בדין זה לכך אמר, '''משה''' שפיר קאמרת שכאילו מפי משה ממש נאמרה הלכה זו כו'.{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר הזקן]] מאמרי אדה"ז [[תקס"ו]] ח"א, ביאור שני לדרוש ע"פ יונתי בחגוי הסלע עמ' שנד.}}. | כוונת רב ספרא באמירה "שפיר קאמרת" היא, מפני שבכח '''נשמת''' רבא תלויה המשכת חכמה זו בדין זה לכך אמר, '''משה''' שפיר קאמרת שכאילו מפי משה ממש נאמרה הלכה זו כו'.{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר הזקן]] מאמרי אדה"ז [[תקס"ו]] ח"א, ביאור שני לדרוש ע"פ יונתי בחגוי הסלע עמ' שנד.}}. |
עריכות