עריכה אחת
עזרת הנשים (בית המקדש): הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
שינוי קטן
(התחלתי לבאר את ערך עזרת הנשים שהייתה במקדש שני. חילקתי לנושאים (מבנה וגודל. קדושה. הגזוזטרה. השערים. הלשכות. המעלות. וביארתי את הנושא הראשון-מבנה וגודל שגם אותו חילקתי למספר תת נושאים מיקום, מידות, גודל הלשכות,גודל הקירות ומפלס הגובה) תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה חזותית |
(שינוי קטן) |
||
שורה 17: | שורה 17: | ||
כותרות משנה- | כותרות משנה- | ||
שמה ותכליתה | |||
מיקום | מיקום | ||
שורה 28: | שורה 30: | ||
מפלס הגובה | מפלס הגובה | ||
'''שמה ותכליתה''' | |||
עדיין לא נכתב | |||
'''מיקום''' | '''מיקום''' | ||
שורה 48: | שורה 54: | ||
המידה 135 הייתה מבחוץ אבל אם נחשב את עובי הקיר שהיה כנראה 5 אמות אז יוצא שבתוך העזרה המרחב היה 125/125 אמה | המידה 135 הייתה מבחוץ אבל אם נחשב את עובי הקיר שהיה כנראה 5 אמות אז יוצא שבתוך העזרה המרחב היה 125/125 אמה | ||
'''הלשכות.''' | |||
בארבעה פינותיה של עזרת הנשים היו 4 לשכות גדולות שגודלם היה בלשון המשנה וארבע לשכות… של ארבעים ארבעים. ובלשון סתומה זו השתמש גם הרמבם. | |||
הראש סובר שהלשכות היו מחוץ לעזרת הנשים לגמרי זאת אומרת שכל החלל של עזרת הנשים היה ריק מהלשכות מה שנותן יותר מקום לאירועים הגדולים שהיו שם כמו שמחת בית השואבה והקהל אבל התוספות יום טוב יוצא אליו בחרב ובחנית שהרי ביחזקאל בוואדי הלשכות בפנים | |||
במבט ראשון נראה לפרש שהכוונה ל40 על 40 וכן מציין התפארת ישראל וכן רואים ברוב הדגמים אך מאידך מצויין במשנה שהלשכות היו כמו הלשכות שיהיו בעזרת ה במהרה בימנו בבית השלישי כמפורש בנבואת יחזקל ושם מצויין גודל של 30 על 40 אמה ולפי זה נצתרך לומר שכוונת המשנה בארבעים ארבעים היא שכל לשכה הייתה באורך 40 (קק מדוע לא כתבו את מידת הרוחב) ואכן נחלקו בזה המפרשים | |||
<u>התויוט</u> בשם <u>רבנו שמעיה</u> כותב שאני לא לא יודע האם הם היו מורבעות או שמא כמו ביחזקאל 30/40 | <u>התויוט</u> בשם <u>רבנו שמעיה</u> כותב שאני לא לא יודע האם הם היו מורבעות או שמא כמו ביחזקאל 30/40 |