451
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{מחפש מקורות}} | {{מחפש מקורות}} | ||
'''גילוי ההעלם''' הוא | '''גילוי ההעלם''' מתאר שהענין הוא (לא מציאות חדשה) רק גילוי ממה שהיה לפני זה (כלול) בהעלם (במקורו). | ||
משל: חפץ שמישהו קנה, אז לפני זה החפץ הי' בהעלם בקופסא ברשות המוכר, ואחר כך נהי' בגלוי ברשות הלוקח<ref>תורה אור ותורת חיים פרשת משפטים ד"ה כי תקנה עבד עברי (תו"ח ע' רפד, ב).</ref>. | |||
עוד משל: מאותיות הדיבור, שלפני זה הם היו בהעלם במחשבתו, ואחר כך נתגלו בדיבור. | |||
או, כשמישהו לומד ומבין ערך טוב מאוד, בשעה שהוא חושב הענין בגילוי ומחשבתו, אך כשאינו חושב על זה, הרי זה עדיין במוחו וידיעתו, רק שזה בהעלם. | |||
בחסידות מסובב הרבה אודות הרבה דרגות בסדר השתלשלות, אם הם גילוי ההעלם או יש מאין, איך שמצד אחד (לגבי מקורו) הם גילוי ההעלם, ומצד שני (לגבי דרגות גבוהות ממקורו) הם יש מאין. | |||
==אצילות== | |||
עולם האצילות הוא גילוי ההעלם, דאותו האור שהיה מקודם בהעלם והפשטה, בא באצילות בגילוי. | |||
לאחר ה[[צמצום]] הראשון, כאשר נותר [[מקום פנוי]] נמשך אור ה[[קו]]. אור זה הינו מקור ה[[אורות]] שב[[סדר ההשתלשלות]]. | לאחר ה[[צמצום]] הראשון, כאשר נותר [[מקום פנוי]] נמשך אור ה[[קו]]. אור זה הינו מקור ה[[אורות]] שב[[סדר ההשתלשלות]]. | ||
שורה 18: | שורה 28: | ||
כמו כן הוא בלידת המדות שבלב מהמדות שבשכל, שהן נמצאות גם בשכל, אלא שהן בהעלם (כי בשכל הן לא יכולות להתגלות במלוא תוקפן, אך גם שם קיימות הן). ובלידתן, הן מתגלות במלוא תוקפן. | כמו כן הוא בלידת המדות שבלב מהמדות שבשכל, שהן נמצאות גם בשכל, אלא שהן בהעלם (כי בשכל הן לא יכולות להתגלות במלוא תוקפן, אך גם שם קיימות הן). ובלידתן, הן מתגלות במלוא תוקפן. | ||
{{הערות שוליים}} | == ראה גם == | ||
[[העלם וגילוי, אין ויש, עצם והתפשטות, כח ופועל]]{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:תורת החסידות]] | [[קטגוריה:תורת החסידות]] |
עריכות