37
עריכות
(←ביאור בחיוב סעודה שלישית: פסקה חדשה) |
|||
שורה 19: | שורה 19: | ||
:שהרי מדינא דגמ' יש חיוב לאכול ממש, ולהלכה קימ"ל שאי אפשר לחלוק על הגמ', גם אם ע"פ הקבלה הוא לא כך. בשלמא להסתמך על הפוסקים שמספיק טעימה משהו ניחא, אבל לא לאכול בכלל הוא נגד הגמ'. | :שהרי מדינא דגמ' יש חיוב לאכול ממש, ולהלכה קימ"ל שאי אפשר לחלוק על הגמ', גם אם ע"פ הקבלה הוא לא כך. בשלמא להסתמך על הפוסקים שמספיק טעימה משהו ניחא, אבל לא לאכול בכלל הוא נגד הגמ'. | ||
::ועוד: גם לפי דברי הזוהר רשב"י סמך על דברי תורה רק בשבת של ערב פסח, משמע שכל השנה אכל. | ::ועוד: גם לפי דברי הזוהר רשב"י סמך על דברי תורה רק בשבת של ערב פסח, משמע שכל השנה אכל. | ||
:::ועוד: לפי הידוע הבעל השם טוב ומהמגיד וכל המקובלים אכלו ואוכלים עד היום סעודה שלישית, ולא סמכו על הזוהר, ועל הטעמים הנזכרים. | :::ועוד: לפי הידוע הבעל השם טוב ומהמגיד וכל המקובלים אכלו ואוכלים עד היום סעודה שלישית, ולא סמכו על הזוהר, ועל הטעמים הנזכרים. --[[משתמש:Israel.M|Israel.M]] 20:49, 22 במאי 2010 (UTC) |
עריכות