דבר מלכות משפטים (א'): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
שורה 29: שורה 29:
==פנינים מהשיחה==
==פנינים מהשיחה==
===מי"ד ממ"ש===
===מי"ד ממ"ש===
בשיחה ה[[מוגה]]ת כתוב שהגאולה תבוא {{ציטוטון|תיכף ומיד ממש, על כל הפירושים שב"מיד", וכל הפירושים שב"ממש"}}. ואכן ישנם בזה כמה פירושים, "ממש תוארו גשמיות שבגשמיות"{{הערה|[[תבנית:היום יום/כ"ג מנחם-אב|היום יום כ"ג מנחם-אב]]}}, או "ממש שמורה על נצחיות"{{הערה|[[דבר מלכות שופטים]]}}, ועוד. אך בסרט ההקלטה (שיחת כ"ד שבט בסיומה) ניתן לשמוע את הביטוי כפי שיצא מפיו, "כל הראשי תיבות שבמיד, וכל הראשי תיבות שבממש" (ובלשונו הק': "די אלע ראשי תיבות אין מיד, און די אלע ראשי תיבות אין ממש").
בשיחה ה[[מוגה]]ת כתוב שהגאולה תבוא {{ציטוטון|'''תיכף ומיד ממש, על כל הפירושים שב"מיד", וכל הפירושים שב"ממש"'''}}. ואכן ישנם בזה כמה פירושים, "ממש תוארו גשמיות שבגשמיות"{{הערה|[[תבנית:היום יום/כ"ג מנחם-אב|היום יום כ"ג מנחם-אב]]}}, או "ממש שמורה על נצחיות"{{הערה|[[דבר מלכות שופטים]]}}, ועוד. אך בסרט ההקלטה (שיחת כ"ד שבט בסיומה) ניתן לשמוע את הביטוי כפי שיצא מפיו, "כל הראשי תיבות שבמיד, וכל הראשי תיבות שבממש" (ובלשונו הק': "די אלע ראשי תיבות אין מיד, און די אלע ראשי תיבות אין ממש").


בשיחות אחרות נותן הרבי כמה ראשי תיבות ל"מיד", ביניהם: "'''מ'''שה '''י'''שראל '''ד'''וד", "'''מ'''שיח (ש'''מ'''נחם שמו) '''י'''וסף '''ד'''ובער" (האדמו"ורים עפ"י סדר הקרבה אלינו). והראשי תיבות של ממש ידוע בין החסידים{{הערה| וראה שיחת י"ג ניסן תש"נ בסופה}} כשמו של הרבי - '''מ'''נחם '''מ'''ענדל '''ש'''ניאורסון.
בשיחות אחרות נותן הרבי כמה ראשי תיבות ל"מיד", ביניהם: "'''מ'''שה '''י'''שראל '''ד'''וד", "'''מ'''שיח (ש'''מ'''נחם שמו) '''י'''וסף '''ד'''ובער" (האדמו"ורים עפ"י סדר הקרבה אלינו). והראשי תיבות של ממש ידוע בין החסידים{{הערה| וראה שיחת י"ג ניסן תש"נ בסופה}} כשמו של הרבי - '''מ'''נחם '''מ'''ענדל '''ש'''ניאורסון.

תפריט ניווט