11,700
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 32: | שורה 32: | ||
באחת השיחות הזכיר הרבי את המשקפיים: לגבי [[שבת חזון]] בה "מראין לכל אחד ואחד המקדש דלעתיד" באופן של "מחזה", היינו, שהראייה היא על-ידי עניין של לבוש – אין זה שולל את עניין הראייה המוחשית, כי גם כאשר הראייה היא על-ידי לבוש, הרי הוא רואה את עצם ומהות הדבר בראייה מוחשית. ובדוגמת הראייה על-ידי "משקפיים": אף-על-פי שהראייה על-ידי "משקפיים" היא על-ידי לבוש של זכוכית – הרי על-ידי זה רואה האדם את עצם ומהות הדבר בראייה מוחשית (ולכן מותר להרכיב "משקפיים" ביום השבת, מאחר שעל-ידי זה יכול האדם (הזקוק לזה) לראות כדבעי). וכמובא באחרונים שהראייה על-ידי משקפיים נחשבת לראייה מוחשית בנוגע לעניינים שבהם צריך להיות ראייה מוחשית{{הערה|ש"פ דברים, שבת חזון תשמ"ב, בלתי מוגה.}}. | באחת השיחות הזכיר הרבי את המשקפיים: לגבי [[שבת חזון]] בה "מראין לכל אחד ואחד המקדש דלעתיד" באופן של "מחזה", היינו, שהראייה היא על-ידי עניין של לבוש – אין זה שולל את עניין הראייה המוחשית, כי גם כאשר הראייה היא על-ידי לבוש, הרי הוא רואה את עצם ומהות הדבר בראייה מוחשית. ובדוגמת הראייה על-ידי "משקפיים": אף-על-פי שהראייה על-ידי "משקפיים" היא על-ידי לבוש של זכוכית – הרי על-ידי זה רואה האדם את עצם ומהות הדבר בראייה מוחשית (ולכן מותר להרכיב "משקפיים" ביום השבת, מאחר שעל-ידי זה יכול האדם (הזקוק לזה) לראות כדבעי). וכמובא באחרונים שהראייה על-ידי משקפיים נחשבת לראייה מוחשית בנוגע לעניינים שבהם צריך להיות ראייה מוחשית{{הערה|ש"פ דברים, שבת חזון תשמ"ב, בלתי מוגה.}}. | ||
מסופר שכהוצרך הרבי למשקפיים באו אליו המומחים לעשות בדיקות ולבסוף שאלו לרבי איזה סוג משקפים הוא רוצה והרבי ענה שרוצה משקפיים שהם לא מן האופנה או מהאופנה הקודמת{{מקור}}{{הערה|מובא כאן: [https://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=69759 הרבי עם משקפיים ● פרסום ראשון] באתר [[חב"ד אינפו]].}}. | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:לבושים]] | [[קטגוריה:לבושים]] |
עריכות