1,461
עריכות
(←בתורת החסידות: הרחבה) |
|||
שורה 39: | שורה 39: | ||
הסכך נעשה מפסולת גורן ויקב. משום ששורש העניינים הגשמיים הם משם ס"ג הגבוה בדרגה משם מ"ה, ולאחר הבירור הוא נעשה בבחינת לבוש ושמירה לשם מ"ה, בחינת חשמל{{הערה|מאמרי אדה"ז תקסה ע' ת"ס.}}. | הסכך נעשה מפסולת גורן ויקב. משום ששורש העניינים הגשמיים הם משם ס"ג הגבוה בדרגה משם מ"ה, ולאחר הבירור הוא נעשה בבחינת לבוש ושמירה לשם מ"ה, בחינת חשמל{{הערה|מאמרי אדה"ז תקסה ע' ת"ס.}}. | ||
===מעלת המצווה=== | |||
למצווה זו מספר מעלות על שאר מצוות חג הסוכות, ולכן דווקא החג נקרא על שמה: | |||
* היא קשורה עם כל ימי החג: מתחילה עם כניסת החג ונמשכת בכל ימי החג. לעומת זאת, מצוות [[נטילת לולב]], מתחילה רק בבוקר החג, ונפטרים ממנה לאחר עשייתה.{{ש}}בנוסף, עשיית הסוכה, הקודמת לחג, היא גם כן חלק מהמצווה. לעומת זאת, בנטילת לולב, ייתכן ועשיית המצווה תעשה רק בחג עצמו. | |||
* היא קשורה עם כל ענייני האדם: בכל דבר שהאדם עושה בסוכה, אפילו בצרכיו הפרטיים, הוא מקיים את המצווה. זאת בשונה משאר המצוות, הקשורות עם עניינים פרטיים ו[[אברים (בגוף)|אברים]] מסוימים. | |||
* היא קשורה עם עצם מציאותו של האדם: מכיוון ש"כל מי שאין לו בית אינו אדם", וחיוב הישיבה בסוכה הוא שהישיבה תהיה כעין דירתו, שלמות היותו אדם נובעת מהסוכה. מסיבה זו, האדם קשור עם מצווה זו אף כשאינו בסוכה.{{הערה|[[לקוטי שיחות]], חלק ב', חג הסוכות.}} | |||
==לקריאה נוספת== | ==לקריאה נוספת== |
עריכות