|
|
שורה 9: |
שורה 9: |
| חברים, מה דעתכם לקדם ערך זה למומלצות?--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 22:09, 12 באוקטובר 2016 (UTC) | | חברים, מה דעתכם לקדם ערך זה למומלצות?--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 22:09, 12 באוקטובר 2016 (UTC) |
|
| |
|
| == משוב ==
| | קצת פרופורציות ליטוואק |
| | |
| לפי שמועה ששמעתי הרב אלישיב שהיה לו יד ורגל בהלכה הוא זה שפנה אל השטן שך לפני כינוס דגל התורה בתשמ"ט והוא זה שביקש ממנו למחות על ענין הסוכה.
| |
| לגופו של ענין-אני אישית באופן כנה ניסיתי לברר את הענין ומה שקשה לי זה שלמעשה הרבי ביאר את הנוהג לא לישון למעשה לא מצד מה שכתוב בכל הספרים אלא מצד ענין הצער שיש לחסיד לא לעשות כרבו.הטעם הזה הינו תמוה מאוד מכיון שלגופו של ענין רבים אינם אוחזים בדרגה זו.ועוד זה טעם של צער חיצוני שאין לו בסיס ברור בהלכה ויש לומר על זה את לשון הגמרא איבעי ליה ליתובי דעתיה ובודאי שאין לעורר אותו על זה שיצטער.
| |
| בנוסף יש להעיר לגבי מראי המקומות את מאמרו של הרב חיים רפופורט מאנגליה שהינו חסיד חבד בקובץ אור ישראל שם הוא מאריך בענין באופן יסודי.
| |
| אעיר שלא שללתי את הענין רק שיש כאן מילתא דתמיהא ואכן הרב רפופורט במאמרו מאוד טורח בזה.
| |
| יש להעיר על לשון הרבי בשיחה עם כהנא גאנץ בעלז מאכט אזוי.זה מאוד פלא מכיון שזה לא כך.בודאי לא בנקודת הזמן בה עמד הרבי וגם בעבר לא היה כך בודאי לא בגדר של "גאנץ" אולי יחידים וזה גם שכבר היה הטעם של קור חזק.{{משוב}} [[מיוחד:תרומות/93.172.173.187|93.172.173.187]] 11:29, 23 ביולי 2017 (UTC)
| |
| :וודאי שלא תצפה מאיתנו ליישב את ה"שמועות"... "אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות".
| |
| :לגוף הדברים: יתירה מכך היה לך להקשות שהרי האדמו"ר האמצעי גם לא מנמק זאת במדברי הרמ"א אלא באופן אחר, אלא שיש כאן שני עניינים א. המנהג שלא '''הקפידו''' לישן כמבוא ברמ"א ב. ה'''הידור שלא''' לישון, (את זה ביאר האדמו"ר האמצעי ולנקודה זו בעיקר התייחס הרבי).
| |
| :וממילא יוצא גם טעות המנגדים בשניים:
| |
| :א. שכל אותם שעושים מחאה מורים שאין להם יד ורגל בהלכה, שהרי לא הקפידו.
| |
| :(לאמיתו של דבר גם אין להם יד ורגל בעוד כמה עניינים, כמו לדוגמא, באיזה אופן עושים מחאה וכו' (כידוע שהרבי מליובאוויטש קיבל מכתבים לאלפים ורבבות, מכתביו עוסקים כמעט בכל נושא אפשרי, וכשהרב יצחק הוטנר כתב לרבי טענות על [[מבצע תפילין]] הרבי התפלפל איתו ארוכות, וגם אם יתכן שלאחרי כל הדיונים לא הסכים עמו הרב הוטנר הוא לא עשה מחאות כי ידע שלא כולם צריכים להסכים עמו בהלכה.. (ואדרבה התנצל על ששהה באירוע שדיברו נגד כידוע) אבל אחרים שהצהירו שמאוד "נוגע" להם מצב עם ישראל, שלכן הם היו מוכרחים לצאת עם מחאות לעשות מחלוקות לא טרחו קודם לכתוב והתדיין וכו' (האמת שהאבסורד בזה זועק, אלא שהמצב בארץ לדאבוננו נהיה (בעיקר מאז) שאיש את רעהו חיים בלעו ונעשים פעולות מח' והשמצות ללא כל דיון וסדר שעפ"י תורה, וכל מי שיתבונן במהלך הדברים - ללא שוחד - יבחין עד היכן הדברים מגיעים..) לא הייתי נכנס לזה אלא שטען לי פעם משהו שחונך על יסודות אלו שהרבי אל ענה לכהנא... אלא שכל מי שמבין יודע; הרבי לא בא להסביר לו כלום, אלא סה"כ בא לומר לו עוסקים כאן עם בעלי מחלוקת, והראיה כל הדברים שהוא מפרט שם, וכאמור לעיל...) הרי גם רפפורט מעיד על שינוי בלוחות, וכמובן שהרבי לא מביא ראיה מדברים שנעשים כהיום שניתנים לשינוי כריבוי הדברים שהשתנו בבעלזא דהיום (עד להכחשה..))
| |
| :ב. טעות בהבנת דברי הרבי, בכלל כללות השיחה של הרבי עוסקת בהבנה על יסוד פנימיות התורה איך תכן שבנגלה מחייבת הסוכה שינה בסוכה ובפנימיות (של הנגלה) דווקא הפוך (אין כאן שאלה הלכתית כלל אלא שאלה על היסוד שפנימיות התורה היא הפנימיות של הנגלה) ומזה נובעת גם השאלה השנייה הנוגעת יותר למעשה איך הדבר שחסידי חב"ד ורבותינו נשיאנו שהקפידו במצוות סוכה עד לשתיה קלה באותה מידה הקפידו שלא לישן וכאמרו אין כאן שאלה הלכתית (אלא שאלה של לקוטי שיחות כלומר שאלה חסידית של לפנים משורת הדין)
| |
| :זאת ועוד, מדברי הרבי משמע שזה עניין חינוכי, לא רק צער שאינו עונה לדרישותיו של הרבי אלא שאין לו את ההרגש הקדושה לסוכה (כהדרישה מחסיד) וכו' ראה בפנים הערך ומכתבים המצויינים שם.
| |
| :{{כתב קטן|יתכן שמרוב חפזי כתבתי קצת בהתלהמות אבל באמת כתבתי דברים שניתן לברר וכו'}}--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 13:32, 23 ביולי 2017 (UTC)
| |
| ::(הבחנתי שלא עניתי על הכל...)בנוגע לרפפורט כבר מופיע בסוף ב"לקריאה נוספת", בנוגע לבעלזא ראה הערה בפנים הערך על השינויים וכו' (ומקורו במאמרו של רפפורט) (ודא"ג כפי הנראה בעבר לא היה תיעוד של מנהגים, וחסידי בעלזא הפזורים לא היו מוגדרים כ"כ במנהגים שנהגו, ודווקא היחידי סגולה ("היושבים") הם אלו שעליהם אפשר לבחון מה מנהג בעלזא או הוראת האדמו"ר, כמובן שזה נכון בכל קהילה וחצר ולאו דווקא בעלזא).
| |
| ::ושוב (והוא העיקר), הגדרה נכונה על מה הדיון עונה על השאלות, האם השאלה היא למה לא ישנים (שעל זה התשובה (מההיבט ההלכתי) פשוטה כך נהגו במנהג הפשוט בכל הדורות וכו' וכו') או למה לא מהדרים לישון (שזו היא שאלת הרבי(וכמובן שביאורו מוסיפה בהסבר הפוט ג"כ למה לא ישנים, וד"ל) כאמור לעיל.--<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span>על [[מצוות בטלות לעתיד לבוא]] כבר המלצת??<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span>[[משתמש:הנחה|הנחה]]<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:הנחה|לשיחה עימי]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> 22:52, כ"ג באלול, ה'תשע"ז ''<font size="1">(14 בספט' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
| |
|
| |
|
| == אויערבאך == | | == אויערבאך == |