26
עריכות
תגית: ביטול |
הלקח והלבוב (שיחה | תרומות) |
||
שורה 206: | שורה 206: | ||
==הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח== | ==הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח== | ||
{{ערך מורחב|ערך=[[הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח]]}} | {{ערך מורחב|ערך=[[הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח]]}} | ||
לפי דעתו של הרבי מליובאוויטש, "אין כל חיוב '''כלל''' לחפש '''מיהו''' משיח וכו' אבל '''מצות עשה מהתורה''' אהבת '''כל אחד ואחד''' מישראל, ושלילת המחלוקת וכו' '''בתכלית''' - ופשיטא שלא לעשות במזיד הפכו" (ציטוט ממכתב הרבי) וכידוע דעתו הקדושה (גם בשנת תנש"א ותשנ"ב, שאין לפרסם זהותו ולא כדעת הטועים השתנתה גישתו של הרבי כמו שרואים שאמר לדוד נחשון בתנש"א בנוגע לשאלתו האם הגיע הזמן לפרסם בעולם שהרבי הוא משיח ש'''"כפשוט מופרך לגמרי"''') שאין לפרסם זהות משיח. עם כל זאת ישנם חכמים שעושים קונצים (והרי גם על זה כתב הרבי שני מענות בנוגע לשליחת קונטרס שהוכיח את היות הרבי כמשיח של רשד"ב וולפא: | |||
"הנני מזהירו שיפסיק לדבר או לכתוב, ועל אחת כמה וכמה להפיץ, ועל אחת כמה וכמה להדפיס, בענייני משיח, הן בשמו והן בשם אחר, על ידי שליח וכיוצא בזה – או באיזה קונץ שיהיה, ובאיזה סגנון ואופן שיהיה. ואם חס וחלילה יעשה משהו בזה, יידע ברור שזהו מלחמה נגדי בפרט ובכלל" | |||
"ראו בפועל שעל ידי פעולותיו ומעשיו – הלהיב מחלוקת וכו', ומאות (ויותר) מבנ"י פסקו מללמוד דא"ח, נלחמים בהבעש"ט ותורתו בפועל... כת בי לא היה מפני חשש אולי כו' [תהיינה תוצאות שליליות], כי אם מיוסד על המפורסם שאלפים ויותר הפסיקו לימוד דא"חונלחמים בתורת הבעש"ט וכו' – על ידי הדיבור ופרסום הנזכר-לעיל") ומחליטים שעכשיו צריך לפרסם. ברור ופשוט ש'''דעה זו מופרכת לגמרי ואין לה שום יסוד''' | |||
. | |||
== ראה גם == | == ראה גם == |
עריכות