31,238
עריכות
חב"דפדי פעיל (שיחה | תרומות) (הסרת רווחים מיותרים, קידוד קישורים, קו מפריד בטווח מספרים, הסרת קישורים עודפים, אחידות במיקום הערות שוליים, יחי המלך המשיח) |
|||
שורה 20: | שורה 20: | ||
עיקר התקנה הוא לימוד והבנת הרמב"ם. אמנם מקובל בקרב חסידים רבים שיש תועלת גם בלימוד ללא הבנה או אף באמירה גרידא{{הערה|דיון בנושא ב[https://chabad.info/wp-content/uploads/2022/04/06-04-2022-10-45-08-קובץ-הקנה-120-שנה.pdf קובץ הערות התמימים ואנ"ש צפת חח"ל צפת - י"א ניסן תשפ"ב] (עמוד 284)}} (וכן משמע להדיא בחסידות{{הערה|לקוטי תורה מצורע כה ג.}}, שכאשר הלימוד הוא ב'תנועה' של קבלת עול אזי לא יסולא בפז ערכו "ואף על גב דמשכח, ואף על גב דלא ידע מאי קאמר. שנאמר גרסה נפשי לתאווה"). | עיקר התקנה הוא לימוד והבנת הרמב"ם. אמנם מקובל בקרב חסידים רבים שיש תועלת גם בלימוד ללא הבנה או אף באמירה גרידא{{הערה|דיון בנושא ב[https://chabad.info/wp-content/uploads/2022/04/06-04-2022-10-45-08-קובץ-הקנה-120-שנה.pdf קובץ הערות התמימים ואנ"ש צפת חח"ל צפת - י"א ניסן תשפ"ב] (עמוד 284)}} (וכן משמע להדיא בחסידות{{הערה|לקוטי תורה מצורע כה ג.}}, שכאשר הלימוד הוא ב'תנועה' של קבלת עול אזי לא יסולא בפז ערכו "ואף על גב דמשכח, ואף על גב דלא ידע מאי קאמר. שנאמר גרסה נפשי לתאווה"). | ||
לדעת הרב [[יוסף ישעיה ברוין]], עדיף להקשיב לשיעור על שלושה פרקים, מאשר ללמוד פרק אחד לבד{{הערה|1=[https://asktherav.com/28701-rambam-3-perakim-or-1-perek/ אתר 'שאל את הרב'].}}. | |||
==זמן הלימוד== | ==זמן הלימוד== |
עריכות