מצות מזוזה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
←בתי מזוזה: תיקנתי שגיאה אך השארתי את השגיאה שידעו את שני הדעות
(←בתי מזוזה: תיקנתי שגיאה אך השארתי את השגיאה שידעו את שני הדעות) תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
|||
שורה 34: | שורה 34: | ||
בעיטוף וקביעת המזוזה, כמה פרטים בהלכה ומנהג{{הערה|1=[https://anash.org/a-kosher-mezuza-case/ סיכום מאת הרב חיים הלל רסקין (פתח תקווה) בגליון מרכז אנ"ש נצבים תשפ"ב (689) עמוד 2 (אנגלית)].}}: | בעיטוף וקביעת המזוזה, כמה פרטים בהלכה ומנהג{{הערה|1=[https://anash.org/a-kosher-mezuza-case/ סיכום מאת הרב חיים הלל רסקין (פתח תקווה) בגליון מרכז אנ"ש נצבים תשפ"ב (689) עמוד 2 (אנגלית)].}}: | ||
בשם [[הבעל שם טוב]] מקובל שלא להשתמש בבתי מזוזה העשויים ממתכת{{הערה|בעל שם טוב על התורה, פרשת ואתחנן.}}. בקרב רבים מחסידי חב"ד נהוג שלא להכניס את המזוזה בבתים כלל, אלא רק לעטוף אותה בניילון ונייר, כפי שנהוג ב-[[770]] ובבתי רבותינו נשיאינו{{הערה|ו[[מפי השמועה]] כך גם הורה הרבי. מקדש מלך ח"ב ע' 439.}}. | בשם [[הבעל שם טוב]] מקובל שלא להשתמש בבתי מזוזה העשויים ממתכת{{הערה|בעל שם טוב על התורה, פרשת ואתחנן.}}. (אולם הרב ירוסלבסקי אמר שראה בית מזוזה מכסף שהתקבל מתנה מאדמור הזקן כמו כן הובא הטעם שהברזל מקצר ימיו של אדם ומבואר בזוהר ובעוד מקומות שמדובר על ברזל בלבד ולא כל מיני מתכות) בקרב רבים מחסידי חב"ד נהוג שלא להכניס את המזוזה בבתים כלל, אלא רק לעטוף אותה בניילון ונייר, כפי שנהוג ב-[[770]] ובבתי רבותינו נשיאינו{{הערה|ו[[מפי השמועה]] כך גם הורה הרבי. מקדש מלך ח"ב ע' 439.}}. | ||
קדושתם של הבתים פחותה בהרבה מקדושתו של קלף המזוזה עצמו, אך נוהגים שלא להשליך אותם באשפה בבזיון אלא להניח אותם יחד עם דברי הגניזה. | קדושתם של הבתים פחותה בהרבה מקדושתו של קלף המזוזה עצמו, אך נוהגים שלא להשליך אותם באשפה בבזיון אלא להניח אותם יחד עם דברי הגניזה. |