9,454
עריכות
חב"דפדי פעיל (שיחה | תרומות) |
חב"דפדי פעיל (שיחה | תרומות) |
||
שורה 7: | שורה 7: | ||
במאמר מבאר בהרחבה איך למרות שהבורא מסתתר בעולם ואינו נגלה, מחמת ה[[צמצום]] האלוקי בעולם, בכל זאת ניתן למצוא אותו בכל פרט ולגלות אותו. | במאמר מבאר בהרחבה איך למרות שהבורא מסתתר בעולם ואינו נגלה, מחמת ה[[צמצום]] האלוקי בעולם, בכל זאת ניתן למצוא אותו בכל פרט ולגלות אותו. | ||
כדי לבאר זאת מביא הרבי [[משל]] מ[[רב ותלמיד]]. הרב שרוצה להעביר דבר שכל לתלמידו, מוכרח לצמצם ולהעלים את השכל. אך בעצם, כל מטרת הצמצום היא בשביל שהתלמיד יכיל ויקבל את השכל (כידוע{{הערה|[[מסכת עבודה זרה]] דף ה' עמוד ב', וראה [[לקו"ש]] (חל"ד) ל[[פרשת תבוא]] [[תשמ"ט]].}} שאחרי ארבעים שנה {{מונחון|קאים איניש אדעתיה דרביה|האדם מבין בשלימות את כוונת רבו}} וזאת כי כל כוונת הרב מלכתחילה לא הייתה להעלים משהו מהתלמיד, אלא רק להעביר לו בשפה שהוא מבין, ולכן כשהתלמיד יעמיק בשכל הוא ימצא את כל העומק המקורי). | כדי לבאר זאת מביא הרבי [[משל]] מ[[רב ותלמיד]]. הרב שרוצה להעביר דבר שכל לתלמידו, מוכרח לצמצם ולהעלים את השכל. אך בעצם, כל מטרת הצמצום היא בשביל שהתלמיד יכיל ויקבל את השכל (כידוע{{הערה|[[מסכת עבודה זרה]] דף ה' עמוד ב', וראה [[לקו"ש]] (חל"ד ע' 160) ל[[פרשת תבוא]] [[תשמ"ט]].}} שאחרי ארבעים שנה {{מונחון|קאים איניש אדעתיה דרביה|האדם מבין בשלימות את כוונת רבו}} וזאת כי כל כוונת הרב מלכתחילה לא הייתה להעלים משהו מהתלמיד, אלא רק להעביר לו בשפה שהוא מבין, ולכן כשהתלמיד יעמיק בשכל הוא ימצא את כל העומק המקורי). | ||
===לקריאה נוספת=== | ===לקריאה נוספת=== |
עריכות