וידעת תרנ"ז - מוסקבה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
הגהה
מ (הגהה)
 
(3 גרסאות ביניים של משתמש אחר אחד אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{מאמרי רבותינו נשיאינו}}
{{מאמרי רבותינו נשיאינו}}
'''וידעת - מוסקבה''' הוא מאמר חסידות יסודי שאמר [[אדמו"ר הרש"ב]] ב[[מוסקבה]] בשנת [[תרנ"ז]]{{הערה|לא ידוע באיזה תאריך בשנה. מקובל שבחורף, ע"פ מכתב הרבי הריי"צ{{מקור}}}}.
'''וידעת - מוסקבה''' הוא מאמר חסידות יסודי שאמר [[אדמו"ר הרש"ב]] ב[[מוסקבה]] בשנת [[תרנ"ז]]{{הערה|לא ידוע באיזה תאריך בשנה. מקובל שבחורף, ע"פ מכתב הרבי הריי"צ{{מקור}}.}}.


לכל [[רבותינו נשיאינו|אדמו"רי חב"ד]] היו מאמרים שהיו חוזרים עליהם מספר פעמים בשנה כדי [[טהרת האויר|לטהר את האוויר]]. מאמר זה הוא אחד מהמאמרים שחזר אדמו"ר הרש"ב פעמים רבות{{הערה|[[תבנית:היום יום/כ"ח תמוז|היום יום כ"ח תמוז]].}}.
לכל [[רבותינו נשיאינו|אדמו"רי חב"ד]] היו מאמרים שהיו חוזרים עליהם מספר פעמים בשנה כדי [[טהרת האויר|לטהר את האוויר]]. מאמר זה הוא אחד מהמאמרים שחזר אדמו"ר הרש"ב פעמים רבות{{הערה|[[תבנית:היום יום/כ"ח תמוז|היום יום כ"ח תמוז]].}}.
שורה 7: שורה 7:
במאמר מבאר בהרחבה איך למרות שהבורא מסתתר בעולם ואינו נגלה, מחמת ה[[צמצום]] האלוקי בעולם, בכל זאת ניתן למצוא אותו בכל פרט ולגלות אותו.
במאמר מבאר בהרחבה איך למרות שהבורא מסתתר בעולם ואינו נגלה, מחמת ה[[צמצום]] האלוקי בעולם, בכל זאת ניתן למצוא אותו בכל פרט ולגלות אותו.


כדי לבאר זאת מביא הרבי [[משל]] מ[[רב ותלמיד]]. הרב שרוצה להעביר דבר שכל לתלמידו, מוכרח לצמצם ולהעלים את השכל. אך בעצם, כל מטרת הצמצום היא בשביל שהתלמיד יכיל ויקבל את השכל (כידוע{{הערה|[[מסכת עבודה זרה]] דף ה' עמוד ב', וראה [[ליקוטי שיחות]] חלק לשיחה ל[[פרשת כי תבוא]] ג'.}} שאחרי ארבעים שנה {{מונחון|קאים איניש אדעתיה דרביה|האדם מבין בשלימות את כוונת רבו}} וזאת כי כל כוונת הרב מלכתחילה לא הייתה להעלים משהו מהתלמיד, אלא רק להעביר לו בשפה שהוא מבין, ולכן כשהתלמיד יעמיק בשכל הוא ימצא את כל העומק המקורי).
כדי לבאר זאת מביא הרבי [[משל]] מ[[רב ותלמיד]]. הרב שרוצה להעביר דבר שכל לתלמידו, מוכרח לצמצם ולהעלים את השכל. אך בעצם, כל מטרת הצמצום היא בשביל שהתלמיד יכיל ויקבל את השכל (כידוע{{הערה|[[מסכת עבודה זרה]] ה, ב. וראה [[לקו"ש]] (חלע' 160) ל[[פרשת תבוא]] [[תשמ"ט]].}} שאחרי ארבעים שנה {{מונחון|קאים איניש אדעתיה דרביה|האדם מבין בשלימות את כוונת רבו}} וזאת כי כל כוונת הרב מלכתחילה לא הייתה להעלים משהו מהתלמיד, אלא רק להעביר לו בשפה שהוא מבין, ולכן כשהתלמיד יעמיק בשכל הוא ימצא את כל העומק המקורי).


===לקריאה נוספת===
===לקריאה נוספת===
191

עריכות

תפריט ניווט