והדרת פני זקן (מאמר): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 5: שורה 5:
ניתן לחלק את תוכן המאמר בכללות לשלושה חלקים. בחלקו הראשון (המתפרס על כחצי מהמאמר), מבאר אדמו"ר הזקן מה קורה כאשר האדם לומד חלק מן ה[[תורה]] ותופסה בזכרונו, אדה"ז מבאר שמאחר ו'[[אורייתא וקוב"ה כולא חד]]' [=התורה והקב"ה הינם דבר אחד], הרי שאדם הזוכר את התורה הינו מאוחד עם הקב"ה ממש.
ניתן לחלק את תוכן המאמר בכללות לשלושה חלקים. בחלקו הראשון (המתפרס על כחצי מהמאמר), מבאר אדמו"ר הזקן מה קורה כאשר האדם לומד חלק מן ה[[תורה]] ותופסה בזכרונו, אדה"ז מבאר שמאחר ו'[[אורייתא וקוב"ה כולא חד]]' [=התורה והקב"ה הינם דבר אחד], הרי שאדם הזוכר את התורה הינו מאוחד עם הקב"ה ממש.


בחלקו השני של המאמר, מסביר אדמו"ר הזקן שזוהי גם הסיבה להלכה ב[[הלכות תלמוד תורה]]{{הערה|ראה הלכות ת"ת לאדמוה"ז פ"ב ה"א. וראה גם הלאה שם.}}, לפיה מצוה על כל אחד ואחד לדעת את כל הלכות התורה ודקדוקיהן בע"פ. הסיבה לכך היא כיוון ולכל מצוה ישנה סוג המשכה שונה ובשביל שהמשכת אור ה' ליהודי תהיה שלימה, עליו לדעת את כל התורה כולה בעל פה.
בחלקו השני של המאמר, מסביר אדמו"ר הזקן שזוהי גם הסיבה להלכה ב[[הלכות תלמוד תורה]]{{הערה|ראה הלכות ת"ת לאדמוה"ז פ"ב ה"א '''ואילך'''.}}, לפיה מצוה על כל אחד ואחד לדעת את כל הלכות התורה ודקדוקיהן בע"פ. הסיבה לכך היא כיוון ולכל מצוה ישנה סוג המשכה שונה ובשביל שהמשכת אור ה' ליהודי תהיה שלימה, עליו לדעת את כל התורה כולה בעל פה.


וכאן מגיע חלקו השלישי של המאמר בו מוסבר שכיון שבימינו כבר אין כח לדעת כל כך הרבה בעל פה, על כל אחד לדעת לפחות [[חמישה חומשי תורה]] בעל פה -עקב היותם שורש לכל התורה כולה, וכן את [[סדר קדשים]] - העוסק בעבודת הקורבנות, אשר עליה מובא שהעוסק בה מתכפרים עוונותיו
וכאן מגיע חלקו השלישי של המאמר בו מוסבר שכיון שבימינו כבר אין כח לדעת כל כך הרבה בעל פה, על כל אחד לדעת לפחות [[חמישה חומשי תורה]] בעל פה -עקב היותם שורש לכל התורה כולה, וכן את [[סדר קדשים]] - העוסק בעבודת הקורבנות, אשר עליה מובא שהעוסק בה מתכפרים עוונותיו
9,215

עריכות

תפריט ניווט