משתמש:שמואל חיים/רב ליטאי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
←‏התנגדותו לדרכיו של הרבי: תיקונים נדרשים (אם כי אין צורך בערך זה כלל, אבל לפחות לתקן טעויות כתיב..]
(לא היה רב ולא היה לו סמיכה כלל)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
(←‏התנגדותו לדרכיו של הרבי: תיקונים נדרשים (אם כי אין צורך בערך זה כלל, אבל לפחות לתקן טעויות כתיב..])
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 9: שורה 9:
בקרב חברי הנהלת הישיבה היו הדעות חלוקות. לעומת ר' אברהם מאיור שצידד בעד קבלתו דעתם של הרוב התנגדה לכך{{הערה|ספר הרב אשכנזי}}. לימים נאנח ר' אברהם מאיור ואמר: "קבלת עמדתי הייתה חוסכת את הארס והשנאה"{{הערה|אנשים חסידים היו}}.
בקרב חברי הנהלת הישיבה היו הדעות חלוקות. לעומת ר' אברהם מאיור שצידד בעד קבלתו דעתם של הרוב התנגדה לכך{{הערה|ספר הרב אשכנזי}}. לימים נאנח ר' אברהם מאיור ואמר: "קבלת עמדתי הייתה חוסכת את הארס והשנאה"{{הערה|אנשים חסידים היו}}.


==אי הסכמתו לדרכיו של הרבי==
==התנגדותו לדרכיו של הרבי==
===עשרת המבצעים===
===עשרת המבצעים===
{{ערך מורחב|עשרת המבצעים}}
{{ערך מורחב|עשרת המבצעים}}
אותו רב ליטאי יצא נגד עשרת המבצעים של [[הרבי]] בטענה  שלא צריכים להרעיש על יהדות ותורה ר"ל, כמו כן יצא נגד [[הדלקת נרות שבת]] ע"י ילדה קטנה בטענה שזה ברכה לבטלה
אותו ליטאי יצא נגד עשרת המבצעים של [[הרבי]] בטענה  שלא צריכים להרעיש על יהדות ותורה ר"ל, כמו כן יצא נגד [[הדלקת נרות שבת]] ע"י ילדה קטנה בטענה שזו ברכה לבטלה {{הערה|עיין בערך מבצע נש"ק פרכות לדברים אלה}}.
===חוק מיהו יהודי===
===חוק מיהו יהודי===
{{ערך מורחב|מיהו יהודי}}
{{ערך מורחב|מיהו יהודי}}
הוא נלחם גם נגד חוק '''מיהו יהודי''' בטענה שלא צריך להילחם על דברים כאילו קטנים, אלא על דברים חשובים יותר.
הוא נלחם גם נגד חוק '''מיהו יהודי''' בטענה מופרכת שלא צריך להילחם על דברים קטנים כאלו, אלא על דברים "חשובים" יותר.
===הפילוג===
===הפילוג===
{{ערך מורחב|בחירות תשמ"ט}}
{{ערך מורחב|בחירות תשמ"ט}}
לאחר ש[[אגודת ישראל]] פרסמה כמה וכמה פעמים מכתבים של הרבי מליובאוויטש ואת דעתו של הרבי, הקים אותו רב ליטאי מפלגה חדשה בשם '''דגל התורה''' בבחירות של שנת [[תשמ"ט]] והתפצל ממפלגת אגודת ישראל.
לאחר ש[[אגודת ישראל]] פרסמה כמה וכמה פעמים מכתבים של הרבי מליובאוויטש ואת דעתו של הרבי בבטאונם "המודיע", הקים אותו ליטאי מפלגה חדשה בשם '''דגל התורה''' בבחירות של שנת [[תשמ"ט]] והתפצל ממפלגת אגודת ישראל ובכך גרם למחלוקת קשה.


הרבי הורה באותו עת שחב"ד תתגייס למען אגודת ישראל {{הערה|עכב כך שלא נכנעו לדרישותיו של אותו רב ליטאי}}, ואכן בעוד דגל התורה קיבלה בקושי שני מנדטים, אגודת ישראל קיבלה חמישה מנדטים.
הרבי הורה באותו עת שחב"ד תתגייס למען אגודת ישראל {{הערה|עקב כך שלא נכנעו לדרישותיו של אותו ליטאי}}, ואכן בעוד דגל התורה קיבלה בקושי שני מנדטים, אגודת ישראל קיבלה חמישה מנדטים.


=== בחירת רב העיר בני ברק===
=== בחירת רב העיר בני ברק===
לאחר פטירתו של רבה של העייר בני ברק הרב [[יעקב לנדא]] התברר שהרב לנדא כתב בצוואה שלו שבנו הרב [[משה יהודה ליב לנדא]] צריך לרשת אותו ברבנות, אותו רב ליטאי לא הסכים למינוי חסיד חב"ד לרב העיר בני ברק והתנגד לזה, מנגד ראש עירית ב"ב מינה את הרב [[משה יהודה לייב לנדא ]] עוד בהלוויה של אביו, בסופו של דבר מינוי הרב לנדא התקבל על דעת כולם, מלבד תומכיו של אותו רב, שלא אכלו מן ההכשר שלו.
לאחר פטירתו של רבה של העיר בני ברק הרב [[יעקב לנדא]] התברר שהרב לנדא כתב בצוואה שלו שבנו הרב [[משה יהודה ליב לנדא]] צריך לרשת אותו ברבנות, אותו ליטאי לא הסכים למינוי חסיד חב"ד לרב העיר בני ברק והתנגד לזה, מנגד ראש עירית ב"ב מינה את הרב [[משה יהודה לייב לנדא ]] עוד בהלוויה של אביו, בסופו של דבר מינוי הרב לנדא התקבל על דעת כולם, מלבד תומכיו של אותו ליטאי, שלא אכלו מן ההכשר שלו.


===משיח===
===משיח===
אותו רב ליטאי טען שאין זה מין הראוי להפיץ כאילו המשיח הוא הרבי (והרבי לא המשיח), שהוא מצוטט בפסוק בחבקוק "אם יתמהמה חכה לו כי בא יבא" הרבי ענה שפסוק זה בא להגיד שאם למרות הפעולות הוא לא יבוא את חכה לו, אבל זה לא אומר שלא לפעול שיבוא.
אותו ליטאי טען שאין זה מן הראוי להפיץ שהמשיח הוא הרבי (וטען שהרבי אינו המשיח), והשתמש בפסוק בחבקוק "אם יתמהמה חכה לו כי בא יבא" הרבי ענה שפסוק זה בא לומר שאם למרות הפעולות - המשיח הוא לא יבוא אזי חכה לו, אבל אין זה אומר אומר שלא לפעול שמשיח יבוא.
הרבי השיב על הטענות בפומבי במהלך שיחה מי"ד אייר תשד"מ ואמר:


"ישנם הטוענים מדוע מדברים ומכריזים ללא הרף על הנושא של ביאת משיח... יש לסמוך על הקב"ה שיגאל את ישראל מתי שירצה?!...
בקשת ותביעת בנ"י אודות הגאולה לא זו בלבד שבקשה ותביעה זו אינה היפך התורה ח"ו, אלא אדברא התורה ציוותה להתנהג כן, ע"י אנשי כנסת הגדולה שתיקנו שכאשר יהודי מבקש צרכיו מהקב"ה בעת תפילת העמידה - יאמר בתפילתו:"את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח"... ואינו מתאפק בכך שמבקש ודורש זאת בתפילה אחת אלא חוזר על בקשה ותביעה זו בכל תפילה ותפילה, ג' פעמים בכל יום!" — שיחת י"ד אייר תשמ"ד - תורת מנחם.


==תגובת חב"ד==
==תגובת חב"ד==
משתמש אלמוני

תפריט ניווט