התרגיל המסריח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 26: שורה 26:


{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=
א. עמדתי '''מאז ומקדם''' זה כמה עשיריות שנים - וגם נתפרסם כמה וכמה פעמים במשך שנים אלה - שמטעמי פקוח נפש (מן הערבים) אסור לתמוך במפלגה המנהלת משא ומתן עם הערבים על דבר החזרת שטחים מארץ הקודש (יהודה, שומרון, עזה) להערבים - במפלגה בעת בחירות, ואיסור תמיכה במנהיגיה בנוגע לארגון והקמת ממשלה, כי אז '''בדרך ממילא''' זוהי תמיכה באחריותם נגד הערבים, החזרת השטחים - יהודה, שומרון עזה, '''ועוד''' - פיקוח נפש דבני ישראל שליט"א, ועמדתי זו '''לא נשתנתה''' כלל וכלל.
א. עמדתי '''מאז ומקדם''' זה כמה עשיריות שנים - וגם נתפרסם כמה וכמה פעמים במשך שנים אלה - שמטעמי פקוח נפש (מן הערבים) אסור לתמוך במפלגה המנהלת משא ומתן עם הערבים על דבר החזרת שטחים מארץ הקודש (יש"ע - יהודה, שומרון, עזה) להערבים - במפלגה בעת דבחירות, ואיסור תמיכה במנהיגיה בנוגע לאירגון והקמת ממשלה. כי אז '''בדרך-ממילא''' זוהי תמיכה באחריותם נגד הערבים, החזרת השטחים - ויהודה, שומרון עזה, '''ועוד''' - פיקוח נפש דבני ישראל שליט"א, ועמדתי זו '''לא נשתנתה''' כלל וכלל.
נוסף על הנ"ל - ועיקרי ביותר - שמוסיף עוד יותר על הענין דפיקוח נפש דבני ישראל שליט"א - לא רק בכח אלא '''עובדא דהוה''' רחמנא ליצלן. והוא שמאז שמהמפלגה הנ"ל נפגשו עם באי כח הערביים וניהלו משא ומתן עמהם (אף שהפרטים לא נתפרסמו לעת עתה במכתב עת בארץ הקודש) והידיעה על דבר פגישה זו נתפרסמה במכתבי עת אחרים ובמילא בין הערבים, וכתוצאה מזה מביאות - על פי טבע ושבל - זה שהערבים בכמה מקומות המשיכו בפעולות והזיקו כמה וכמה מאחינו בני ישראל שליט"א ועד לידי רצח רחמנא ליצלן. ולא רק בארץ הקודש אלא גם במדינות אחרות, ומי יודע שבאם בעת דיבוריי אלה, הרי לא תפתח פה כו'. ברגע זה ממש לא אירע משהו ליהודי, היל"ת, כי עוד ידם נטויה, וידוע שבכדי למנוע זה - זהו רק באם הממשלה תהיה כזו שיש לה יד תקיפה ויד חזקה עליהם, וכמו שראינו בעבר, ויכולים לברר על דבר כל הנ"ל בארץ הקודש - ע"י המומחים לאותו דבר. ומכיוון שלפי עניות דעתי - בחירה במפלגה הנ"ל תגרום לפיקוח נפש, מוכרחני על פי שולחן ערוך להביע דעתי '''עוד הפעם''' ולעורר על דבר זה שאסור לבחור בהנ"ל.
נוסף על הנ"ל - ועיקרי ביותר - שמוסיף עוד יותר על הענין דפיקוח נפש דבני ישראל שליט"א - לא רק בכח אלא '''עובדא דהוה''' רחמנא ליצלן. והוא - שמאז שמהמפלגה הנ"ל נפגשו עם באי כח הערביים וניהלו משא ומתן עמהם (אף שהפרטים לא נתפרסמו לעת עתה במכתבי עת בארץ הקודש) והידיעה על דבר פגישה זו נתפרסמה במכתבי עת אחרים ובמילא בין הערבים, וכתוצאה מזה מביאות - על פי טבע ושבל - זה שהערבים בכמה מקומות המשיכו בפעולות והזיקו כמה וכמה מאחינו בני ישראל שליט"א ועד לידי רצח רחמנא ליצלן. ולא רק בארץ הקודש אלא גם במדינות אחרות, ומי יודע שבאם בעת דיבורי אלה, הרי לא תפתח פה כו'. ברגע זה ממש לא אירע מה שהוא ליהודי, היל"ת, כי עוד ידם נטויה וידוע שבכדי למנוע זה - זהו רק באם הממשלה תהיה כזו שיש לה יד תקיפה ויד חזקה עליהם, וכמו שראינו בעברויכולים לברר על דבר כל הנ"ל בארץ הקודש - ע"י המומחים לאותו דבר. ומכיוון שלפי עניות דעתי - בחירה במפלגה הנ"ל תגרום לפיקוח נפש, מוכרחני על פי שולחן ערוך להביע דעתי '''עוד הפעם''' ולעורר על דבר זה שאסור לבחור בהנ"ל.


ב. על דבר ההצעה לבחור בהנ"ל לזמן קצר ואח"ב לצאת מהממשלה וכו'- 1) מי יבטיח שעי"ז תבוטל ממשלתו. 2) והוא העיקר - עצם הסברא והפרסום שהמפלגה הנ"ל תעלה על כסא הממשלה, ועוד יותר שכן יהיה בפועל, יתן חיזוק עוד יותר להערבים, והתוצאות מי ישורנה, לזה לדעתי אסור להרשות למפלגה הנ"ל להקים ממשלה אפילו לרגע אחד.
ב. על דבר ההצעה לבחור בהנ"ל לזמן קצר ואח"ב לצאת מהממשלה וכו'- 1) מי יבטיח שעי"ז תבוטל ממשלתו. 2) והוא העיקר - עצם הסברא והפרסום שהמפלגה הנ"ל תעלה על כסא הממשלה, ועוד יותר שכן יהיה בפועל, יתן חיזוק עוד יותר להערבים, והתוצאות מי ישורנה, לזה לדעתי אסור להרשות למפלגה הנ"ל להקים ממשלה אפילו לרגע אחד.


ג. ע"ד שאלת כבוד מועצת גדולי התורה וכו' - 1) מעולם לא עלה בדעת מי שהוא לפגוע בכבוד ישראל בכלל ובכבוד מועגה"ת שליט"א בפרט. 2) מכיון שמדובר ע"ד פיקוח נפש מוכרחני לעורר על דבר זה בקשר להחלטתם. ובפרט שהחלטת חברי מועגה"ת היתה ברוב דלא מינכרא, והיה רק לפני זמן קצר. ועוד שעד עתה - לפי מיטב ידיעותי - אף פעם לא שיתפו פעולה עם המערך רק עם הליכוד. ולאחרונה - בימים הכי אחרונים - נתפרסם אשר נשיא - 'הפרעזידענט' דארה"ב חזר עוד הפעם על הצהרתו בנוגע לירושלים העתיקה שאין ליהודים להתיישב שם, ומר קרטר - נשיא ארה"ב מלפנים - אמר דברים חריפים נגד ארץ הקודש וכו'.
ג. ע"ד שאלת כבוד מועצת גדולי התורה וכו' - 1) מעולם לא עלה בדעת מי שהוא לפגוע בכבוד ישראל בכלל ובכבוד מועצת גדולי התורה שליט"א בפרט. 2) מכיון שמדובר ע"ד פיקוח נפש מוכרחני לעורר על דבר זה בקשר להחלטתם. ובפרט שהחלטת חברי מועת גדולי התורה היתה ברוב דלא מינכרא, והיה רק לפני זמן קצר. ועוד שעד עתה - לפי מיטב ידיעותי - אף פעם לא שיתפו פעולה עם המערך רק עם הליכוד. ולאחרונה - בימים הכי אחרונים - נתפרסם אשר נשיא-'הפרעזידענט' דארצות הברית חזר עוד הפעם על הצהרתו בנוגע לירושלים העתיקה שאין ליהודים להתיישב שם, ומר קרטר - נשיא ארה"ב מלפנים - אמר דברים חריפים נגד ארץ הקודש וכו'.


ד. מטעמים מובנים - הרי בכלל מהנכון עד כמה שאפשר לא לערב מי שהוא מחוץ לארץ|מקור=[https://drive.google.com/file/d/1m6R0wjLhniHuHwKoeXqUBwgElJeIDaEQ/view שבועון חדשות 770 בית חיינו גיליון 35], ע' 10}}
ד. מטעמים מובנים - הרי בכלל מהנכון עד כמה שאפשר לא לערב מי שהוא מחוץ לארץ|מקור=[https://drive.google.com/file/d/1m6R0wjLhniHuHwKoeXqUBwgElJeIDaEQ/view שבועון כפר חב"ד גיליון 426], ע' 23}}


[[קובץ:ביטול ארגון הגג.jpg|ממוזער|מענה הרבי בכתב יד קודש על דיווח של ר' [[לייבל קפלן]] (דרך המזכיר): 1) '''כפשוט''' לא יקבל עליו שום ענין '''שחב"ד''' מעורב בו בתור ב"כ 2) בטלתי כל אירגון הגג]]
[[קובץ:ביטול ארגון הגג.jpg|ממוזער|מענה הרבי בכתב יד קודש על דיווח של ר' [[לייבל קפלן]] (דרך המזכיר): 1) '''כפשוט''' לא יקבל עליו שום ענין '''שחב"ד''' מעורב בו בתור ב"כ 2) בטלתי כל אירגון הגג]]
3,768

עריכות

תפריט ניווט