16,089
עריכות
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
שמואל חיים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
ב[[תורת החסידות]] מוסבר שיש לעניין שני היבטים: | ב[[תורת החסידות]] מוסבר שיש לעניין שני היבטים: | ||
*'''היבט חיובי''':כאשר אדם עובד את ה' ומפשפש במעשיו, ואחר כך גם מתקן את הטעון תיקון ושיפור, הנה, אם עושה זאת רק כדי לצאת ידי חובה בפני מאן דהוא - לא יצליח.אבל אם הוא עובד מתוך אינטרס אישי, מתוך כונה לתקן את עצמו כראוי - אדעתא דנפשיה, בוודאי יצליח בעבודתו. וכן אם לומד תורה לשמה{{הערה|ראה בפסחים נ' ע"ב אודות החילוק בין לשמה לשלא לשמה, ושמכל מקום מתוך שלא לשמה באו לשמה.}} - לשם הנשמה, כדי לקשר נפשו לה' על ידי השגת התורה הנקראת [[מזון]] לנפש, בוודאי הוא יתעלה בה. | *'''היבט חיובי''':כאשר אדם עובד את ה' ומפשפש במעשיו, ואחר כך גם מתקן את הטעון תיקון ושיפור, הנה, אם עושה זאת רק כדי לצאת ידי חובה בפני מאן דהוא - לא יצליח.אבל אם הוא עובד מתוך אינטרס אישי, מתוך כונה לתקן את עצמו כראוי - אדעתא דנפשיה, בוודאי יצליח בעבודתו. וכן אם לומד תורה לשמה{{הערה|ראה בפסחים נ' ע"ב אודות החילוק בין לשמה לשלא לשמה, ושמכל מקום מתוך שלא לשמה באו לשמה.}} - לשם הנשמה, כדי לקשר נפשו לה' על ידי השגת התורה הנקראת [[מזון]] לנפש, בוודאי הוא יתעלה בה. | ||
*'''היבט | *'''היבט שלילי''' כאשר אדם לומד תורה ועובד את ה' - אדעתא דנפשיה, רק בשביל טובת עצמו - למצוא סיפוק והנאה מלימודו או מעליותיו הרוחניות - כדי להשיג שלימות, ולא למען מילוי הכונה העליונה - לעשות נחת רוח לקב"ה, שנתאוה להיות לו יתברך [[דירה בתחתונים]]. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
{{סגל}} | {{סגל}} |