182
עריכות
הלוחם החסידי (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
ספירת המלכות (שיחה | תרומות) (הגהה, עיצוב והרחבה) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{ | {{להשלים}} | ||
{{מספר | {{מספר | ||
|תמונה=[[קובץ:מספר 12.jpg|150px|ללא מסגרת|מרכז]] | |תמונה=[[קובץ:מספר 12.jpg|150px|ללא מסגרת|מרכז]]}} | ||
}} | המספר '''שתים עשרה''' מוזכר בנושאים רבים בחסידות. סודו הפנימי של המספר לא התגלה עדיין, ויתגלה [[לעתיד לבוא]]. | ||
המספר '''שתים | |||
==י"ב האותיות הפשוטות== | |||
בקבלה מוזכר כי המספר 12 הוא כנגד י"ב האותיות הפשוטות (הו"ז חט"י לנ"ס עצ"ק). | |||
{{להרחיב}} | |||
==בעולם הבריאה== | |||
ב[[עולם הבריאה]] ישנם כמה מושגים הנוגעים למספר 12. המרכזיים הם: | |||
===י"ב גבולי אלכסון=== | |||
{{ערך מורחב|[[י"ב גבולי אלכסון]]}} | |||
ה' ברא את העולם ב[[ששת המידות]]. כאשר מסדרים 6 משטחים, כאשר כל 2 מקבילים ביניהם, נוצרת קוביה. בין משטחים אלו מחברים 12 קווים אלכסוניים, ואלו הם י"ב גבולי האלכסון של הקוביה. | |||
ברוחניות, משמעות הדבר היא ה[[התכללות]] של [[שש המידות]] זו עם זו. | |||
===י"ב בקר דבריאה=== | |||
{{ערך מורחב|[[י"ב בקר דבריאה]]}} | |||
==י"ב שבטים== | |||
{{ערך מורחב|[[י"ב שבטים]]}} | |||
ראובן שמעון לוי יהודה יששכר זבולון דן נפתלי גד אשר יוסף בנימין. | |||
מבואר בתורה אור, שנשמותיהם של י"ב השבטים מגיעות מעולם הבריאה. | |||
==י"ב חודשים== | |||
{{ערך מורחב|[[י"ב חודשים]]}} | |||
[[ניסן]] [[אייר]] [[סיוון]] תמוז אב [[אלול]] [[תשרי]] חשון כסלו טבת שבט אדר. | |||
מקבילים ל12 המזלות: טלה [[שור]] תאומים סרטן אריה בתולה מאזנים עקרב קשת גדי דלי דגים. | |||
==בנפש האדם== | |||
שנים עשר מנהיגים בנפש: שתי ידים שתי רגלים שתי כליות כבד מרה המסס קיבה קרקבן וטחול. | |||
==בעולם== | |||
גם היום והלילה מורכבים מי"ב שעות לכל אחד. | |||
כל זה הוא כיון שישנם י"ב צירופים בשם הוי' וי"ב צירופים בשם אדנ"י (שמאירים ביום ובלילה). | כל זה הוא כיון שישנם י"ב צירופים בשם הוי' וי"ב צירופים בשם אדנ"י (שמאירים ביום ובלילה). | ||
==לחם הפנים== | |||
{{ערך מורחב|[[לחם הפנים]]}} | |||
לחם הפנים גם הוא היה שנים עשר לחמים, ועליו אומרים שלעתיד לבוא "יגלה לן טעמי דבתריסר נהמי" (=יגלה לנו את הטעם שבי"ב לחמים), דהיינו שהתוכן הפנימי שב'י"ב' לא נתגלה עדיין. | לחם הפנים גם הוא היה שנים עשר לחמים, ועליו אומרים שלעתיד לבוא "יגלה לן טעמי דבתריסר נהמי" (=יגלה לנו את הטעם שבי"ב לחמים), דהיינו שהתוכן הפנימי שב'י"ב' לא נתגלה עדיין. | ||
עריכות