|
|
שורה 1: |
שורה 1: |
| '''דבר מלכות תולדות (ב')''' היא ה[[שיחה]] המורכבת מהשיחות שאמר [[הרבי]] ב[[א' כסלו|א']] ו[[ב' כסלו]] [[תשנ"ב]].
| | Menachem Mendel Schneerson is not the mashiah |
| | |
| בשיחה מסביר הרבי את מהות ה[[ראש חודש]] שבו מתגלית ה[[נקודה]] העצמית הכוללת את כל הגילוים, וכן מסביר את מהות [[עצם הנשמה]] שיש להגיע אליה (במצוות פשוטות), כדי לעורר את מציאות משיח.
| |
| | |
| שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי [[מוגה|המוגהות]] שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]].
| |
| | |
| ==אודות השיחה==
| |
| בריבוי עצום של מקומות ב[[תורת החסידות]] מבואר, שהדרגא הגבוהה ביותר בכל דבר, היא ה"[[יחידה]]". בין חמשת השמות שנקראו לנשמה - הדרגא הגבוהה ביותר היא היחידה, גם ב[[סדר ההשתלשלות]] הדרגא העליונה ביותר היא היחידה, הרומזת לגילוי ה[[מקיף]].
| |
| | |
| גם ענינו של [[מלך המשיח]] כפי שהוא מוסבר בדרך כלל בחסידות הוא - יחידה (לדוגמא מבואר, שאדם הראשון זכה לדרגת ה"[[חיה (חלק הנפש)|חיה]]", אולם משיח - שהוא תכלית הבריאה - יזכה לעילוי גבוה יותר - גילוי היחידה. אך בתורת הרבי מלך המשיח שליט"א מובא, שגם היחידה היא לא הדרגא הגבוהה ביותר, והראיה - שנאמר עליה שהיא מהשמות שנקראו לנשמה, היינו שהיא לא הנשמה עצמה. ובהתאם לזה מבאר בארוכה בשיחתנו, שענינו של משיח הוא עצם הנשמה שלמעלה מכל הדרגות והגילויים.
| |
| | |
| ==השיחה בקצרה==
| |
| {{ציטוט-צף|ו"אז ימלא שחוק פינו" – שלא רק שאז "שחוק פינו" יהיה אפשרי, אלא אז נהיה מוכרחים למלא "שחוק פינו"!|אות י', [[בלתי מוגה]].}}
| |
| {{ציטוט-צף|הענין ד"כל ימי חייך להביא לימות המשיח" מתבטא בכך שתיכף כשניעור עצם הנשמה (שמתגלה עצם מציאותו ורק העצם) מרגיש בנשימת האויר ענינו של משיח – '''אויר של משיח''', ובלשון חז"ל "'''רוּחו''' של מלך המשיח".}}
| |
| בשיחה מבואר ענין [[ראש חודש]] בכלל ו[[ראש חודש כסלו]] בפרט, והקשר מזה לענין העקרי: "להביא לימות המשיח". ענין הראש חודש - הוא מולד הלבנה, התגלות ה[[נקודה]] הכוללת את כל הפרטים; וב[[עבודה]] - התגלות [[ניצוץ משיח]], - ה[[יחידה]]. בראש חודש כסלו מודגש עוד יותר '''הגילוי''' שחודר בכל הפרטים.
| |
| | |
| הרבי שואל, מדוע נמשלה [[הגאולה השלימה]] למולד הלבנה (בה מתגלית רק נקודה ממנה), ולא למצב בו הלבנה עומדת במילואה באמצע החודש? כדי להבין זאת יש לבאר את מעלת ה[[לידה]]: מעלת [[ילד|תינוק]] לגבי גדול בישראל - שדוקא אצלו הקשר לקב"ה הוא ישירות ל[[עצמות]], ולכן ההתקשרות חודרת במציאותו ובכל עניניו{{הערה|ואינה שללת את מציאותו}}. בסגנון ה[[חסידות]]: התקשרות לא רק של [[יחידה]], אלא של '''[[עצם הנשמה]]'''.
| |
| | |
| גם אצל מבוגר ישנה התגלות הנקודה, ברגע שמתעורר מ[[שינה|שנתו]] - עוד לפני אמירת "[[מודה אני]]", מתבטל ויצא ממציאותו, '''ומתגלה עצם מציאותו''', והתקשרות זו, חודרת בכל פרטי עבודתו במשך היום. ולכן הגאולה [[משל|נמשלה]] דוקא לנקודת הגילוי: כי בנקודה מתגלַה עצם המציאות של ישראל, כפי שהם מאוחדים עם עצמות ומהות.
| |
| | |
| עבודתנו להבאת הגאולה וגילוי ניצוץ משיח צריכה להיות, לא רק בלגַלות את היחידה, אלא לגלות את עצם הנשמה. גילוי זה מתבטא בהתמסרות בכל מציאותנו "להביא לימות המשיח"; ובהתקשרות עם ה''''אויר של משיח'''', התגלות ה'''מציאות'''{{הערה|הנעלה יותר מ'אורו של משיח' - רק גילוי.}}, שהיא עיקר החידוש של ביאת המשיח. '''למעשה:''' צריכים לגלות את עצם הנשמה, על ידי שכל חייו חדורים בחיות של משיח, בהתעוררות לעשיית [[מצוה]] אחת קטנה להבאת הגאולה, וב[[נתינת צדקה]]. ויהי רצון שנזכה להתחלת הגאולה ושלימותה, ותתגלה מציאותו והתגלותו של המשיח על ידי פעולותיו.
| |
| | |
| ==קישורים חיצוניים==
| |
| *השיחה: '''[https://drive.google.com/drive/u/0/folders/0B91KHRkDr3SAcGQxbUpwSUtPdUU המוגת] {{*}} [https://docs.google.com/document/d/0B91KHRkDr3SAZ3FhaWktN3RicUk/edit הבלתי מוגת] {{*}} [https://docs.google.com/document/d/1yNXfN81sPG8_KQksM7yE0qJ9HOQX8NR8r7NmeoTl6D4/edit בטקסט]'''
| |
| *גליונות: '''[https://drive.google.com/drive/u/0/folders/0B1mtunySoXtlbnVjb0ZqWmlpRzA מדקדקים] {{*}} [https://drive.google.com/drive/u/0/folders/0B2k04CfIOmXwMmY2cUotZGRkWGM חדור בדם] {{*}} [https://drive.google.com/file/d/1dn1bSRCJK0_SOpY76b-gfTzB-WwGDk-D/view?usp=sharing דבר מלכות לנוער]'''
| |
| | |
| {{שיחות הדבר מלכות}}
| |
| {{הערות שוליים}}
| |
| [[קטגוריה:שיחות הדבר מלכות|תולדות]]
| |