|
|
שורה 1: |
שורה 1: |
| {{ניווט
| | Menachem Mendel Schneerson is not the mashiah |
| |כותרת=תרשים כולל של שער היחוד והאמונה
| |
| |הסתרה=כן
| |
| |מוסתר=כן
| |
| |תמונה=
| |
| |תוכן={{עץ תניא/שער היחוד והאמונה}}}}
| |
| {{תניא}}
| |
| '''פרק י"א - יחוד המאמרות'''
| |
| | |
| ==מבוא לפרק==
| |
| לאחר שהתבארו ביטול הנבראים '''ל'''אלוקות{{הערה|בפרקים א'-ז'.}} ויחוד הספירות '''עם''' אלוקות{{הערה|בפרקים ח'-י'.}}, יתבאר כעת אופן יחוד "החוליה המקשרת" בין הספירות לעולמות – האותיות והמאמרות.
| |
| | |
| ==גוף הפרק==
| |
| {{פרק תניא|פרק=יא|טקסט הפרק={{ספר התניא/שער היחוד והאמונה - פרק י"א}}}}
| |
| | |
| ==סיכום הפרק==
| |
| : האותיות (הבוראות עלמין סתימין) והמאמרות (הבוראות עלמין דאתגלין) אינן נפרדות מהספירות אלא נמשכות מהן.{{ש}}דהיינו, מה שהוסבר [[שער היחוד והאמונה - פרק י'|בפרק הקודם]] לגבי הספירות נכון גם לגבי האותיות והמאמרות. גם הן נקראות בשם ("מאמרות" ו"אותיות") רק לגבי הנבראים אך לא לגבי הקב"ה. עם הקב"ה הן מיוחדות בתכלית היחוד, ואינן אלא המשכה והתגלות שלו עצמו.
| |
| | |
| : בסיום הפרק מתורץ, שלמרות שהאותיות{{הערה|אותיות המחשבה, הדיבור וכל שכן אותיות הכתב.}} נראות כדבר נפרד מהנפש{{הערה|כמבואר [[ליקוטי אמרים - פרק ד'|בפרק ד' בתניא]] שהן לבושים בלבד.}}, שורשן האמיתי הוא בעצם הנפש - וכן הדבר גם למעלה.
| |
| | |
| ==מושגים יסודיים בפרק==
| |
| *[[אותיות]]
| |
| *[[עשרה מאמרות]]
| |
| | |
| {{סדרה|הקודם=[[שער היחוד והאמונה - פרק י'|פרק י']]|רשימה=פרקי שער היחוד והאמונה|הבא=[[שער היחוד והאמונה - פרק י"ב|פרק י"ב]]}}
| |
| {{הערות שוליים}}
| |
| [[קטגוריה:שער היחוד והאמונה - תניא]]
| |