182
עריכות
ספירת המלכות (שיחה | תרומות) מ (←בתורת החסידות - המקור ה"פשוט": ניסוח, עיצוב) |
ספירת המלכות (שיחה | תרומות) |
||
שורה 35: | שורה 35: | ||
תורת הקבלה והחסידות העמיקו את מושג היולי, לא רק לבריאת היש הגשמי, אלא גם לבריאת עולמות רוחניים, אלוקיים ומופשטים. | תורת הקבלה והחסידות העמיקו את מושג היולי, לא רק לבריאת היש הגשמי, אלא גם לבריאת עולמות רוחניים, אלוקיים ומופשטים. | ||
בעוד בתורת הראשונים ההיולי הוא חומר הבסיס של היש הגשמי ומקור ל[[ארבעת היסודות]], תורת החסידות מסבירה כי שלב זה קיים בכל המשכה ובכל התהוות של דבר מזולתו, המתחלק לשלשת השלבים הכלליים '''[[חומר וצורה|חומר צורה]] ותיקון''', גם במובנים אחרים, שאינם [[ארבעת היסודות]] או בריאת דבר גשמי. | בעוד בתורת הראשונים ההיולי הוא חומר הבסיס של היש הגשמי ומקור ל[[ארבעת היסודות]], תורת החסידות מסבירה כי שלב זה קיים בכל המשכה ובכל התהוות של דבר מזולתו, המתחלק לשלשת השלבים הכלליים '''[[חומר וצורה|חומר צורה]] ותיקון''', גם במובנים אחרים, שאינם [[ארבעת היסודות]] או בריאת דבר גשמי. | ||
'''חומר''' הוא הכח ההיולי, והוא [[פשוט]] ומופשט מכל הצורות שיווצרו בו. הוא התחלת ה[[מציאות]] מ[[אין]]. למשל: המשכת ה[[כלים]] ו[[ספירות]] ד[[אצילות]] מהמאציל, המצאת היש ד[[בי"ע]] מ[[מלכות דאצילות]]. ובנבראים עצמם: בהמשכת הכוחות מ[[עצם הנפש]] שב[[אדם]] וכדומה. | '''חומר''' הוא הכח ההיולי, והוא [[פשוט]] ומופשט מכל הצורות שיווצרו בו. הוא התחלת ה[[מציאות]] מ[[אין]]. למשל: המשכת ה[[כלים]] ו[[ספירות]] ד[[אצילות]] מהמאציל, המצאת היש ד[[בי"ע]] מ[[מלכות דאצילות]]. ובנבראים עצמם: בהמשכת הכוחות מ[[עצם הנפש]] שב[[אדם]] וכדומה. | ||
עריכות