חיים יעקב שלאמע: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,267 בתים ,  30 ביולי 2022
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 7: שורה 7:
נולד ב[[ט"ו סיון]] [[תרפ"ט]] בסוורן שבעלזאס, לאביו ר' אריה זאב ולאמו מרת שיינדל שלאממע.
נולד ב[[ט"ו סיון]] [[תרפ"ט]] בסוורן שבעלזאס, לאביו ר' אריה זאב ולאמו מרת שיינדל שלאממע.


משהגיע לגיל ישיבה נכנס ללמוד בשנת [[תש"ד]] במונטרה שבשוויץ, ובשנת תש"ח נכנס ללמוד בישיבה גייטסהייד שבאנגליה שם למד עד שנת [[תשי"ב]].
משהגיע לגיל ישיבה נכנס ללמוד בשנת [[תש"ד]] במונטרה שבשוויץ, ובשנת תש"ח נכנס ללמוד בישיבה גייטסהייד שבאנגליה שם למד עד שנת [[תשי"ב]] והיה לחברותא של הגאון הרב יצחק טוביה וויס לימים גאב"ד העדה החרדית.


לאחר חתונתו עם מרת בלימלא בת החבר שמואל הכהן ומרת רבקה, התיישב ב[[צרפת]], ובשנת תשי"ח מונה לעמוד בראשות סמינר [[בית רבקה צרפת|בית רבקה ביער]]. אף שלא נמנה באותה שעה על חסידי חב"ד, עמד כבר אז בקשרי מכתבים עם הרבי, והרבי העיד עליו שכפי שמשתמע מחלופת המכתבים הוא בעל [[יראת שמים]], נוטה לחמימות חסידית, ושייך לחינוך, ומטעמים אלו כתב הרבי שמתאים למנותו לתפקיד זה{{הערה|1=[https://col.org.il/files/uploads/original/2020/01/5e317a1cd9ea7_1580300828.pdf תשורה 'בא כח' חלק שני אגרת שנב].}}.
לאחר חתונתו עם מרת דניאל בת החבר שמואל הכהן ומרת רבקה, התיישב ב[[צרפת]], ובשנת תשי"ח מונה על ידי הרבי לעמוד בראשות סמינר [[בית רבקה צרפת|בית רבקה ביער]]. אף שלא נמנה באותה שעה על חסידי חב"ד, עמד כבר אז בקשרי מכתבים עם הרבי, והרבי העיד עליו שכפי שמשתמע מחלופת המכתבים הוא בעל [[יראת שמים]], נוטה לחמימות חסידית, ושייך לחינוך, ומטעמים אלו כתב הרבי שמתאים למנותו לתפקיד זה{{הערה|1=[https://col.org.il/files/uploads/original/2020/01/5e317a1cd9ea7_1580300828.pdf תשורה 'בא כח' חלק שני אגרת שנב].}}.


בשנת תשכ"ח קיבל הצעה של משרת רבנות, והרבי כתב לו באריכות על שלילת ההצעה לעזוב את שדה החינוך בו הצליח עבור משרת רבנות{{הערה|1=[http://teshura.com/Gorodetsky%20-%20BM%20-%20Marcheshvan%2026%2C%205776.pdf תשורה 'בא כח' חלק ראשון אגרת ריט].}}.
בשנת תשכ"ח קיבל הצעה של משרת רבנות, והרבי כתב לו באריכות על שלילת ההצעה לעזוב את שדה החינוך בו הצליח עבור משרת רבנות{{הערה|1=[http://teshura.com/Gorodetsky%20-%20BM%20-%20Marcheshvan%2026%2C%205776.pdf תשורה 'בא כח' חלק ראשון אגרת ריט].}}.


לקראת חג השבועות תשל"ז היה לראשונה אצל הרבי ונכנס ל[[יחידות]] ארוכה שנמשכה כחצי שעה. במהלך ביקורו ישב במהלך ההתוועדויות בסמיכות למקום מושבו של הרבי, וזכה לקירובים שונים{{הערה|1=[https://chabadinfo.com/wp-content/uploads/2021/01/Teshura-Liberow-Braun.pdf תשורה ליברוב ברוין עמוד 52].}}.
לקראת חג השבועות תשל"ז היה לראשונה אצל הרבי ונכנס ל[[יחידות]] ארוכה שנמשכה כשעה. במהלך ביקורו ישב במהלך ההתוועדויות בסמיכות למקום מושבו של הרבי, וזכה לקירובים מיוחדים {{הערה|1=[https://chabadinfo.com/wp-content/uploads/2021/01/Teshura-Liberow-Braun.pdf תשורה ליברוב ברוין עמוד 52].}}.


עמד עם הרבי בקשרי מכתבים רצופים, והרבי שיבח את עבודתו ואף העניק לו הדרכות שונות בנוגע לניהול הסמינר{{הערה|ראו לדוגמא לקוטי שיחות חלק י"ח עמוד 447.}}.
עמד עם הרבי בקשרי מכתבים רצופים, והרבי שיבח את עבודתו ואף העניק לו הדרכות שונות בנוגע לניהול הסמינר ונושא החינוך {{הערה|ראו לדוגמא לקוטי שיחות חלק י"ח עמוד 447.}}.כמו כן עבד יחד עם הלשכה ובמיוחד עם ב"כ של הרבי הרב בנימין אליהן גורודצקי ז"ל והמזכיר של הלשכה הרב רפאל וילישאנסקי ז"ל בתרגום מכתבים כללים שהרבי היה שולח ואותם היה מתרגם אותם הרב שלאמע שליט"א בצרפתית. כמו כן תרגם את שיחות לנוער בצרפתית במשך הרבה שנים, וכן ספרי מרכז לעניני חינוך(מל"ח) וספרי קה"ת שתורגמו על ידו בצרפתית. כאשר בקשו לתרגם בצרפתית ספר על טהרת המשפחה (חב"ד) שיצא בהוראת הרבי על ידי הכולל שתחת מזכירות הרבי. הרבי הסכים רק אם העבודה תעשה על ידי הרב שלאמע.


בשנת [[תשל"ח]] פרש מתפקידו כמנהל 'בית רבקה' ופנה לעולם הרבנות.
בשנת [[תשמ"א]] פרש מתפקידו כמנהל 'בית רבקה' ופנה לעולם הרבנות.
עם פרישתו מונה כרב ואב"ד ק"ק עדת ישראל פאריש, ובו עסק ברבנות ובדיינות.
בשנת תש"ס ועד היום מונה כחבר בי"ד ואח"כ כאב"ד בבית הדין איחוד הרבנים צרפת.


כיום נחשב לזקן הדיינים בצרפת, ועומד בראש בד"צ איחוד הרבנים למהדרין.
כיום נחשב לזקן הרבנים והדיינים באירופה, ועומד כנשיא הבית דין איחוד הרבנים צרפת.


==משפחתו==
==משפחתו==
משתמש אלמוני

תפריט ניווט