3,771
עריכות
חייל של המלך (שיחה | תרומות) |
|||
שורה 171: | שורה 171: | ||
{{א|חייל של המלך}}, האם ברור לך ש[[מיוחד:הבדלים/556611|מענה זה]] עוסק בבית דין רבני חב"ד [הגם שתוכנו מחייב, כמובן, גם את החברים בבי"ד זה], או שמדובר בהשערה? בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ו בתמוז ה'תשפ"ב ליצירה | 03:02, 25 ביולי 2022 (UTC) | {{א|חייל של המלך}}, האם ברור לך ש[[מיוחד:הבדלים/556611|מענה זה]] עוסק בבית דין רבני חב"ד [הגם שתוכנו מחייב, כמובן, גם את החברים בבי"ד זה], או שמדובר בהשערה? בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ו בתמוז ה'תשפ"ב ליצירה | 03:02, 25 ביולי 2022 (UTC) | ||
גם באם כן, פשוט שאין בכך כל סתירה ולא מתאים לכתוב 'מאידך'. הכוונה היא שאם ידוע - אחרי השאלה 'מהיכן דנתוני' - שאין זה עפ"י שו"ע, אז אין תוקף. לעומת זאת לטעון בטענת מסתמא שהפסק אינו פסק זו טענה רפורמית. [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 05:07, כ"ו בתמוז, ה'תשפ"ב 05:07, 25 ביולי 2022 (UTC) | :גם באם כן, פשוט שאין בכך כל סתירה ולא מתאים לכתוב 'מאידך'. הכוונה היא שאם ידוע - אחרי השאלה 'מהיכן דנתוני' - שאין זה עפ"י שו"ע, אז אין תוקף. לעומת זאת לטעון בטענת מסתמא שהפסק אינו פסק זו טענה רפורמית. [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 05:07, כ"ו בתמוז, ה'תשפ"ב 05:07, 25 ביולי 2022 (UTC) | ||
::זה אכן עוסק בבית דין רבני חב"ד (יש מקומות שנכתב שהיה זה מענה לרב י.י.י. מזכיר הבי"ד ויש שאמרו שזה לבערקה וואלף. כשכותבים מאידך לאו דווקא שזה סתירה אלא זה כיוון קצת שונה. מקודם היו מובאות שמבססות את מעמדו של בית הדין וכעת מובא מענה בכיוון אחר על כך שגם הבית דין כפוף להנחיות השולחן ערוך ואם לא כופף א"ע אליהם אין לדבריו תוקף. אגב יש עוד התייחסויות של הרבי לעניין ואוסיף בעז"ה--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 15:37, כ"ו בתמוז, ה'תשפ"ב 15:37, 25 ביולי 2022 (UTC) |
עריכות