3,771
עריכות
חייל של המלך (שיחה | תרומות) |
|||
שורה 193: | שורה 193: | ||
אתה [[משתמש:מנחם ספרא|מנחם ספרא]] מתכוון לשיחה בנח נ"ב ?? | אתה [[משתמש:מנחם ספרא|מנחם ספרא]] מתכוון לשיחה בנח נ"ב ?? | ||
והאם ניגנו את זה שוב אחרי זה והרבי עודד???--[[משתמש:דער חסיד|דער חסיד]] - [[שיחת משתמש:דער חסיד|שיחה]], 21:10, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 21:10, 18 ביוני 2022 (UTC) | והאם ניגנו את זה שוב אחרי זה והרבי עודד???--[[משתמש:דער חסיד|דער חסיד]] - [[שיחת משתמש:דער חסיד|שיחה]], 21:10, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 21:10, 18 ביוני 2022 (UTC) | ||
::::::מועתק בזה משלושה יומנים אודות מה שהתרחש בהתוועדות ש"פ נח תשנ"ב (יומנים פנימיים ולא רשמיים (יחסית). ברשמיים לא דווח על כך כמו על דברים כיו"ב): | |||
יומן 'פאקס א שיחה': "אחר שיחה א' ניגנו "יחי אדוננו מורנו ורבינו", וכמה שעמדו ב"שביל" ניגנו ניגון זה עם המילים "חיילי אדונינו וכו'", אחרי הניגון כשהתחיל הרבי שיחה ב' אמר (הלשון בלי אחריות) - בסובבו פניו הק' לצד שמאל לגמרי כמעט . . ." (ראה תוכן השיחה כפי שנכתב ביומן זה באריכות בקישור זה: https://drive.google.com/file/d/1SIl2M7DGxrst94Hl3nEa_uH20jK7wBk9/view). | |||
יומן התמים מרדכי יהושע יעקובביץ' (קבוצה נ"א): "אחרי השיחה הראשונה שרו "חיילי אדוניניו". בתחילה עודד כ"ק אד"ש את השירה - כשעדיין לא שרו את המילים - אך בהמשך הפסיק לעודד ונהי' שקט וכ"ק אד"ש אמר שבאמת כיון שהשיר קשור אליו, זה היפך הכבוד ששרו את זה בפניו, והיה צריך לצאת אלא מפני ב' סיבות לא יצא, א) שזה לא יעזור ובין כה ימשיכו לנגן ב) שזה יגרום להיפך הענין שבת אחים גם יחד שאם הוא ייצא יהיה חלק שגם יצא ובמילא יגרם היפך השבת אחים כו' ובהמשך אמר שיחה שניה". | |||
יומן הת' אברהם שמואל מאן (770 בוחער אמריקאי): לאחר השיחה ניגנו (הניגון של האותיות שפעם ניגנו חיילי אדונינו וכו׳) (א׳ שעמד בהשביל צעק יחי אדונינו וכו׳ המלך המשיח וניגן) (חלק מהקהל ניגנו יחי אדונינו וכו׳), כ״ק אד״ש עודד השירה בחוזק כמ״פ. | |||
בתחילה שיחה ב׳ אמר כ״ק אד״ש לכאורה כששרים ניגון כזה הייתי צריך לצאת, אבל אז ייצאו אחרים ויהי׳ היפך הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד. המשיך ע״ד לעשות חשבון צדק וכו׳, להזהר בקידוש דלבנה". | |||
תיאורים בעל פה יש של ר' הירשל נוטיק שהיה מראשי המשוררים את זה והוא טוען שעשה את זה ברצינות יחד עם ר' חיים שאול ברוק שלא שייך לליצנות (משא"כ הנ"ל שידוע כליצן גדול ואכ"מ). ר' דוד נחשון מספר שאלו ששרו זאת שרו זאת בצורה לא רצינית כלל כשכששרים את המילים הללו מרימים את הראש בצורה בולטת בתנועה של "בוא נראה מה הרבי יגיד". אני שמעתי על מישהו אחר שנכח שם בהתוועדות שהוא באמת לא יודע להסביר את זה איך זה מתאים עם העידודים הרבים שהיו לעניינים אלו ממש אז [על עידודים לחתימות וכינוסי קבלת המלכות ממש באותם ימים אתה יכול לקרוא פה: https://chabad.info/wp-content/uploads/2021/01/26-01-2021-22-06-16-%D7%95%D7%94%D7%95%D7%90-%D7%99%D7%92%D7%90%D7%9C%D7%A0%D7%95-1.pdf]. | |||
[[משתמש:מנחם ספרא|מנחם ספרא]], אתה ממשיך עם הבורות וניכר בהחלט שאתה שייך לחלק מסויים במפה החב"דית שלצערנו עבר מסע דיס אינפורמציה בענייני משיח וקבלת מלכותו ועל דא קא בכינן. אין שום שיחה כזו שהרבי אמר שעודד מצד שלא ליצור בלאגן. זה סילוף של השיחה הנידונית פה. רחמנא ליצלן מהאי דעתא של ה"משפיעים" הללו! הרבי יכל וביטא אז את מורת רוחו ולחילופין רצונו הקדוש במגוון דרכים. גם במבט טבעי ובעלהבתי אם הרבי לא היה מעוניין בשירה קבועה זו היה עושה פשוט תנועת שלילה בימים שלאחרי שמח"ת נ"ג ומהר מאד היה מי שהיה מציע שזה רצונו הק'. אגב, ההתעקשות שלך על הכנסת המילה הגסה 'שיתוק' כלפי מלך המשיח שליט"א מבטאת את הבעייתיות הטמונה בדעות הכביכול לגטימיות הללו. | |||
לידע הכללי בנושא: שירת היחי הקבועה בנ"ג הגיעה דווקא באתערותא דלעילא כשהילידים '''הכריזו''' "יחי אדוננו ... מלך המשיח לעולם ועד" בשמח"ת תשנ"ג והרבי החל בתנועות עידוד חזקות ונמרצות בראשו הקדוש והקהל המופתע התחיל לשיר עם המילים (עד אז היו ע"ז מלחמות וחששות כי באמת מנ"א נ"ב לא יצאו עם דעה אחידה האם בוודאי שרצונו הק' בעיסוק פומבי וציבורי בעניין) והרבי עודד נמרצות שוב וכך פרצה שירה סוערת בעידודו הק', בהמשך לכך נכנסו רבנים לחדר המיוחד למחרת ואמרו פס"ד שהרבי מלך המשיח והרבי עודדם ובהמשך לזה נהייתה קביעות של שירה זו שזכתה לעידודים שהיו לעיתים נמרצים ביותר וטיפשי על גבול ההזוי לומר שהרבי מעודד בראש חודש כסלו נ"ג את שירת היחי בתנועות חזקות ונרמצות בידו הקדושה כדי שלא יהיה בלאגן...--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 21:17, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 21:17, 18 ביוני 2022 (UTC) |
עריכות